Direktlänk till inlägg 8 april 2014

Vad har jag givit mig in på?

Av Fia - 8 april 2014 09:38

I helgen fick jag frispel. Jag måste iaf ha fått det eller nån annat snabbt övergående form av psykisk åkomma. Psykos kanske? eller ja vad? Temporär sinnerförvirring är en tjusig term jag hört på nyheterna. Den måste det vara   Jag ledsnade på att vi alltid har stökigt. Det spelar ingen roll hur mkt jag städar, plockar och grejar så har vis tökigt. Jag tycker inte om att ha stökigt. ALLS! Jag blir grinig. Lägg sen till att själva städningen tar åratal istället frö blir gjort på en kaffekvart om man först måste flytta runt alla saker INNNAN man kan börja dammsuga, torka golv osv. Jag tycker det är aptrist att plocka unda! Inte blir det bättre av att det inte är mina saker som ligger överallt... Det ärleksaker, bilar, pennor och sudd, kläder, strumpor(förökar de sig under soffan eller? Dåf år de gärna se till att bli likadana!!!)


Jag bestämde mig för att ta tag i saken och det borde jag nog inte gjort... Jag slet hela söndagen, jag slet hela kvällen igår och det enda jag lyckats med hittills är fem pappkassar i köket som ska slängas på tippen och två kartonger med kokböcker. Eriks rum är hyfsat organiserat men inte alls städat eller klart och där fick jag ihop 2 sopsäckar med skrot av olika slag(brännbart och elektronikskrot) och tre kartonger med barnens teckningar. Just u står det kartonger, pappkassar och soppåsar överallt i hela huset och jag överdriver inte ens. Det ser ut som vi ska flytta. Jag har inte ens skrapat på den berömda ytan och redan har jag fått ihop så mkt sopor att vi kan fylla företagsbussen flera gånger om. Lägg sen till att jag har rensat ut kläder så där finns det också några påsar och kartonger som ska iväg till myrorna, återvinningen eller till vänner. Karin, behöver du nåt? En påse med galonisar finns färdiga för avhämtning. Skor finns också. Ni kommer väl ihåg kartongen?

 

Den står kvar och har inte minskat ett dugg. De har nog bara bytt saker i den tror jag.


Förskolan fick igår lite utklädningskläder som mina troll växt ur. Det var en hit tyckte barnen där och jag tycker det är himla roligt att komma och hämta och se att de verkligen använder kläderna  


Jag får nog fortsätta röja gissar jag men ikväll måste jag vika tvätt. Det lär ta hela kvällen. Gud vad roligt  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fia - 4 juli 2017 18:38

Jag slutade skriva eftersom jag helt enkelt inte hade nåt att berätta. Vem vill läsa om när jag jobbar, jobbar och jobbar liksom? Ingen. Ekorrhjulet det gångna året har inte varit klokt. Vakna, jobba, hämta ungar, laga mat, skjutsa ungar och sen sova...

Av Fia - 19 januari 2017 08:52

4 novemeber började jag en jäkligt besvärlig resa. Den där man kämpar mot kroppen och vågen. Resan för att gå ner i vikt. Jag vet att jag har allting mot mig. Jag äter redan bra men ser ut som en medicinboll. Läkare, flertalet, säger att jag är en öv...

Av Fia - 28 november 2016 08:13

Vi har bestämt oss för att flytta, tror vi iaf. Huset vi bor i kräver sjukt mkt jobb. Huset är i halvdant skick. Det finns inte ett enda rum där det inte behöver fixas nånting. Vissa rum saknar värme, andra saknar förvaring som måste platsbyggas meda...

Av Fia - 19 oktober 2016 15:21

Emma har bestämt sig för att byta klubb. Hon har nu provtränat med båda klubbarna men beslutet kom i måndags då hon kände att hon litar på tränarna i ena laget. De är schyssta och tillmötesgående. Tjejerna i laget är också välkomnande och de tränar h...

Av Fia - 11 oktober 2016 13:54

Jag som alltid har sån skrivklåda har senaste månaderna inte haft tid att skriva. Hemma är det fullt ös och på jobbet är det ännu värre. Jag har vid ett par tillfällen "tagit ledigt" från kvällsaktiviteterna och ägnat kvällen åt att bara vara, ladda ...

Presentation

Tjejtrissen, smedkvarten och resten av familjen.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards