Alla inlägg den 24 maj 2012

Av Fia - 24 maj 2012 16:06

Mina barn vill alltid att jag ska lägga ut deras önskelista på bloggen så då gör jag det. De har fått för sig att de får fler rätt presenter då 

 Ida önskar sig:

  • En ny cykel så klart eftersom 12tummaren är VÄLDIGT mkt för liten.
  • en sparkcykel är hett eftertraktad
  • en leksaksspis. Det finns en i lekstugan så jag gissar att en ommålning och grovstädning av den samt nya gardiner skulle göra henne glad och få henne att utnyttja den mer! Nåt för dig Karin kanske???? Färg kan vi bekosta 
  • Sommarkläder
  • Rosa hårband
  • Snoddar och hårspännen, hårfärgsspray, glitter ja ni fattar!
  • En säng till hennes rum nere i källaren(en begagnad hemnäs dagbädd som även kommer fungera som gästsäng) 
  • En taklampa med Helly Kitty
  • Hopprep
Av Fia - 24 maj 2012 15:49

I tre års tid har vi kämpat och kämpat för en sak. I tre års tid har det resulterat i en ilsken liten flicka som kastar saker omkring sig. I tre års tid har vi med en dåres envishet föreslagit en aktivitet och fått samma envisa svar tillbaka: NEJ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Igår kom Ida och frågade snällt: "Mamma, kan inte du skruva bort mina stödhjul?" Sagt och gjort så gjorde jag det innan jag gick in och fixade maten. Under tiden är Ida och Linnéa ute och ska cykla. Yeah right blir min tanke men så uteblir illvrålet. Det kommer ingen ilsken liten tjej inrusande med svarta ögon. Undra hur det gick flyger tanken i mitt huvud. När maten är klar kommer det en strålande liten tjej in och berättar stolt som en tupp att hon kan cykla.


Vi äter mat innan vi går ut och hon får visa och visst kan liten cykla. Hon cyklar hela Sigyns väg fram och tillbaka, väjer för bilar och annat som rör sig. Lyckas koncentrera sig så pass trots en nerfallen fågelunge på vägen att hon inte ramlar. Tänk att min lilla tjej lärde sig själv! Roligt för Linnéa också att hon fick visa och vara starthjälp i början 


Hon är för rolig Ida för det verkar som att fylla år innebär att hon lär sig nya saker. Förra året slet vi vårt hår för hon kissade på sig om och om och om igen. Vi pratade, skällde, gormade och förtvivlade. Då sade hon att hon skulle sluta när hon fyllde fem. Hon slutade när hon fyllde fem  Har bara hänt nån enstaka gång sen dess.  Nu i år lär hon sig cykla. Vad lär hon sig nästa år?????


Bilder kommer så fort jag fått tillgång till datorn hos mamma. På jobbet kan jag inte ladda ner bilder tyvärr och min mobil var utlånad igår. Där finns det också en väldigt dålig bild på fågelungen som ramlat ner från sitt bo där det redan huserade tre andra ungar. Törs man gissa att den här var minst och knuffades ut? Livet är grymt när man är fågel. Mina barn ville att vi skulle ta in den men det går nog snabbare att dö ute än om jag ska försöka rädda den och misslyckas. Det tråkiga var att den håller på att byta fjädrar så den hade förmodligen snart varit flygfärdig. Mina barn har jag sagt att fågelmamman måste få chans att mata sin unge men kloka Linnéa fattade på en gång vad jag menade. Den ungen är klok långt före sina år.


Presentation

Tjejtrissen, smedkvarten och resten av familjen.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4
5
6
7 8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards