Direktlänk till inlägg 28 juni 2012

Godmorgon Mamma

Av Fia - 28 juni 2012 18:15

God morgon Mamma, Blä. Det var orden jag vaknade till imorse. Att vakna till ett god morgon är himla trevligt. Ffa när det kommer från lilltrollet som klappar mig i ansiktet och drar i mina ögonlock för att jag ska vakna. Däremot inser man att morgonen inte blir så trevlig när orden följs av blä... Jag går upp och möts av en liten kille som har bajsat. Bajsat i en redan morgontung blöja. Alla föräldrar vet vad det innebär. Erik hade inte gillat känslan heller för han hade försökt kliva ur den och sen hade den fastnat runt anklarna. Jag tror att de allra flesta som läser vet precis vad DET innebär så jag avstår beskrivningen men inte räckte det med nåt skötbord idag inte utan det blev sanering i duschen och sen sanering av badrummet och några ställen till. Godmorgon Mamma liksom  


Klockan 11 träffade vi sen Karin på IKEA. De hade inga tallrikar jag gillade till Erik men det blev två uppsättningar barnbestick. Såna här    Deras plastdito var slut tyvärr så nu får jag en ursäkt att gå tillbaka  Erik fick två påslakanset också till sin nya säng. De här   Ffa det med bilar tror jag att han gillar. Vi köpte lite nya underlakan också eftersom det brukar gå åt. Senaste tiden har tre lakan gått sönder, 2 till stora sängen och ett barnlakan. När vi betalat allting gick vi ut, hämtade Ida från leklandet och sen gick vi tillbaka in för att äta lunch. Jag lärde mig att man får gratis burk om man köper en vuxenportion. Där fick jag för att jag snålade och köpte spagettin till Erik istället för en burk eftersom jag resonerade med mig själv att man faktiskt inte kan köpa burkmat till nån  som är 2,5 när det finns annat... Det där andra åt han ingenting av så dubbelt surt blev det. Lite besviken på IKEA att deras köttbullar innehåller ägg för då kan inte Erik äta. Pastan gillas inte av nåt av mina barn tyvärr även om Erik får hålla till godo ibland då, som idag.


När vi ätit travade vi vidare till barnens hus för att kika på mer tallrikar och flaskor till Erik. Jag har inte hittat den perfekta flaskan än till honom som han förstår sig på. Nu köpte jag NUK så får vi se om det funkar och en aventpipmugg att ha i sängen eftersom han dricker en hel del på nätterna. Underlättar när det är en spillejfunktion på det då. Erikf fick nya sandaler också eftersom de förra verkar sköna men han tar av sig dem hela tiden. HELA tiden... Superfit hade han i vintras och gillade och det fick bli såna igen. Vi får se vad han tycker om dem. Såna här köpte vi   Jag har lite svårt för sandaler till pojkar måste jag erkänna. Det känns lite gubbvarning då men samtidigt så har man ju en varmfotad gosse som får skavsår när vanliga skorna är för varma. Vad gör man då?


Efter barnens hus gick vi tvärs över till skopunkten för att kolla in skor till bröllopet på lördag. Ida valde såna här   och Linnéa såna här   . Det var viktigt att det var klackskor. Allting annat ratade hon. Sen ville hon absolut ha dessa fast vi sade att det skulle bli svårt att hitta klänning till. Hon var bestämd. Blir kul imorgon när hon hittar en blommig klänning och jag säger nej...


Efter skopunkten åkte Karin hem men vi andra hade tänkt att göra Gränby osäkert. Det blev inte så eftersom Erik började gnälla i bilen(toktrött) och Emma ringde för att kolla om jag kunde hämta henne så hon kunde gå på träningen. Det fick bli en tur till Bälinge istället och nu äntligen hade tjejerna lekt klart. Tog bara sisådär 4 dagar  Vi får åka och shoppa klänningar imorgon istället. Funderar lite på Thun's...


Nu måste jag nog ta tag i disken och lite annat tråk innan fotbollen börjar.



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fia - 4 juli 2017 18:38

Jag slutade skriva eftersom jag helt enkelt inte hade nåt att berätta. Vem vill läsa om när jag jobbar, jobbar och jobbar liksom? Ingen. Ekorrhjulet det gångna året har inte varit klokt. Vakna, jobba, hämta ungar, laga mat, skjutsa ungar och sen sova...

Av Fia - 19 januari 2017 08:52

4 novemeber började jag en jäkligt besvärlig resa. Den där man kämpar mot kroppen och vågen. Resan för att gå ner i vikt. Jag vet att jag har allting mot mig. Jag äter redan bra men ser ut som en medicinboll. Läkare, flertalet, säger att jag är en öv...

Av Fia - 28 november 2016 08:13

Vi har bestämt oss för att flytta, tror vi iaf. Huset vi bor i kräver sjukt mkt jobb. Huset är i halvdant skick. Det finns inte ett enda rum där det inte behöver fixas nånting. Vissa rum saknar värme, andra saknar förvaring som måste platsbyggas meda...

Av Fia - 19 oktober 2016 15:21

Emma har bestämt sig för att byta klubb. Hon har nu provtränat med båda klubbarna men beslutet kom i måndags då hon kände att hon litar på tränarna i ena laget. De är schyssta och tillmötesgående. Tjejerna i laget är också välkomnande och de tränar h...

Av Fia - 11 oktober 2016 13:54

Jag som alltid har sån skrivklåda har senaste månaderna inte haft tid att skriva. Hemma är det fullt ös och på jobbet är det ännu värre. Jag har vid ett par tillfällen "tagit ledigt" från kvällsaktiviteterna och ägnat kvällen åt att bara vara, ladda ...

Presentation

Tjejtrissen, smedkvarten och resten av familjen.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5
6
7 8 9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards