Alla inlägg den 8 maj 2012

Av Fia - 8 maj 2012 11:05

och inlägget blev lite rumphugget  Jag hade möte kl 15 enligt mina anteckningar och när jag kikade in på kalendariet stod det som 14. Det innebar att jag och Linnéa som var med mig på jobbet igår fick kasta ihop våra saker och slänga oss i bilen för att åka tvärs genom hela stan. När vi väl kom fram så visade det sig att mina anteckningar stämde vilket jag trott men bättre att åka för tidigt än för sent.


Som sagt, numera vaknar jag på morgnarna och känner mig som om nån har stoppat in en stek i vardera näshåla, en golfboll med hullingar i halsen och ögonen ser ut som Rockys. Efter att ha tagit antihistamintabletten på morgonen tar det en stund och sakta men säkert återfår jag mitt naturligt fagra anlete  Nästäppan håller i sig men jag orkar inte köpa mer allergimedicin nu så det skiter jag i. Lustigt är det däremot att Emma klarar sig bättre i år än förra året(peppar,peppar) eller så är hon allergisk mot saker som kommer sen, gräs tex... Jag brukar reagera på björk i vanliga fall däremot är symtomen nya för året. Inser också att korsreaktionerna kommit som ett brev på posten så nu kan jag inte äta stenfrukt, nötter och sånt utan att det kliar i halsen. Tur att det går över   Björksäsongen brukar inte vara så långvarig och så får jag skita i att åka norröver tills den passerat överallt!


Oavsett pollen så är våren här och det är underbart, fantastiskt! Det är ljust på kvällarna, värmen ligger runt hörnet så vad kan det finnas att klaga på? Ingenting. inte ens myrorna inomhus stör mig eller så är det för att mysdosan tagit kål på alla för den här vändan. Let the war continue för de lär komma tillbaka


Som jag sade så var Linnéa med mig på jobbet igår. Hon hade haft svårt att sova på natten och när det var dags att vakna grinade hon sig igenom frukosten, påklädningen, grinade sig igenom hår/tandborstning. Hon var helt slut stackarn. Jag avbokade taxin, sjukanmälde henne till skolan och packade in henne i bilen till jobbet. Tyvärr för hennes del fick hon nog mer undervisning på mitt jobb än vad hon annars hade fått i skolan men hon jobbade på med matte och svenska. En del lite för lätta och så annat som var lite mer att bita i. Däremellan rastade hon med Moviestarplanet som jag godkände efter att ha läst lite om sidan.


Mina barn är lite sura på mig för de får inte vara på sidor som jag inte godkänt. Jag är alldeles för insatt i allt som sker på nätet(grooming, mobbing, trakasserier, utpressning) och då pratar vi ändå inte om sidor och spel som verkar vara gratis men så visar det sig att det handlar om riktiga pengar  Moviestarplanet har möjligheten att köpa  för riktiga pengar om man har vipmedlemskap. Det fick inte Linnéa, eller uppge mailadress eller telefonnummer eller riktiga namn/adress men förlorar då massor med starpengar som gåva... Mina barn svär över mig men jag inbillar mig att de nog är tacksamma i slutändan. Jag efterlyser fler sidor som kamratposten(som väl ska läggas ner?). Sidor som är barnvänliga, kostnadsfria och ffa säkra! De är inte många. Kanske lika bra att dataskrället fortfarande är på lagning och aldrig verkar bli klar. Tänk så svårt det ska vara... Börjar allvarligt ilskna till nu.


Idag har vi möte på LInnéas skola igen. Det verkar vara möte för varje termin, förutom utvecklingssamtal, där man beslutar om fortsatt skolgång. Linnéa vill tillbaka till vanliga skolan men säger samtidigt att hon trivs bra nu också. Själv säger jag aldrig i livet. Äntligen börjar vi fungera som en vanlig familj och hennes hörselskada märks knappt längre i skolan eller hemma. Det är nog så det ska vara. Det är nog så bra det kan bli nu. Hon har problem i andra miljöer(badhus, mataffär,fotbollsträning, andra stora sammanhang) men orkar med dessa jobbiga situationer nu till skillnad från förr då vi knappt kunde åka och handla med henne.


Efter lunch idag fick jag också ett telefonsamtal. Det var Emmas lärare som berättade att hon gjort sig illa. De har hälsovecka i skolan och på en av övningarna hade hon skrapat i ryggen på en planka så det gör ont när hon rör sig. Törs jag gissa på att hon fått en blödning längs med ryggraden som trycker på och gör ont när hon rör sig? Hon gick hem iaf. Läraren försökte hålla henne kvar men hon lyckades tjata sig till ett samtal hem. Får se när jag kommer hem hur allvarligt det är.


I skolan har de tema hälsa i veckan. Jag tror inte alls att det planerats efter mitt önskemål om samtal om mat i klassen men däremot kom det ju väldigt lämpligt. Det har varit mkt diskussion i klassen om vad man ska äta, hur och varför? Skönt att veta att skolsköterskan tog tag i mitt lilla önskemål! Sånt gillar vi  







Presentation

Tjejtrissen, smedkvarten och resten av familjen.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4
5
6
7 8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards