Direktlänk till inlägg 29 februari 2012

Hade en så bra idé för bloggen

Av Fia - 29 februari 2012 12:51

men inte kommer jag ihåg den nu??? Det bara försvann. Måste ha varit en sån där bright idé jag kom på inatt när jag var uppe och snattade smärtstillande halstabletter och hostade lite för att rensa luftvägarna så jag kunde sova en stund till. En sån där idé som nog iaf bara var bra klockan två på natten  Men jag fick en annan idé också i morse, vid halv fem eller nåt när jag vaknade. Wordfeud!!!! ingen har skickat nåt till mig, jag har inte fått nåt därifrån och visst hade jag massa matcher igång???? Halvfem halade jag fram mobilen och konstaterade att något av barnen tagit bort appen. Den är återinstallerad nu  


Idag är det iaf underbart väder ute! Jag gick mellan Blåsenhus och Villan och jag frös inte trots att jag saknade jacka. Solen strålar värme, taken droppar, smält snö rinner i små rännilar överallt på marken och fåglarna sjunger. Kan inte bli bättre! Älskar våren. Äntligen kan man vara ute utan att frysa rumpan av sig. Ingen snö som viner och blåser ner innanför jackan. Jag är nog som en blomknopp som gömmer mig under vintern och helst bara vill gå i idé men så fort solen kommer sträcker jag mig mot solen, öppnar upp mig och livet leker. Om våren kommer tidigt i år är jag inte den som kommer protestera. Det får gärna bli vår redan. Skidor kan vinterfantasterna åka i fjällen  


Jag som oroade mig så för Linnéa i måndags när jag inte kunde säga hejdå och gick och mådde halvtaskigt hela dagen. När jag sen kom till skolan lite tidigare än vanligt för att slippa undan mitt dåliga samvete så möts jag av en glad, pigg och sprallig unge... Så mkt för mitt dåliga samvete  Varenda dag hittills den här veckan har hon varit glad. Den tjuriga sidan kommer mest hemma när hon kommer på att hon saknar kompisarna. Eller egentligen är det nog bara en kompis hon saknar för resten leker hon med hemma. Den hon inte leker med har vi föräldrar valt att inte uppmuntra. De för att de inte gillar mig och jag för att jag inte är så förtjust i dem heller   Skönt är det iaf att Linnéa hittat tillbaka till sitt glada jag igen men den nya tjuriga sidan har nog ploppat upp nu för att den inte kunnat märkas förrut när hon bara var trött och stängde av allt och alla. Allting är på gott och ont  


Nu undrar jag om jag ska få några elever idag på eftermiddagen??? Första eleven kom inte och den andra har inte kommit heller till lektionen före min... Ska jag kunna smita lite tidigare idag kanske? Det är lyx att både hinna planera och ändå kunna sluta tre och i tid istället för fyra som det oftast blir. Och Hagbard schemaläggare kan knipa käft  Jag jobbar mina tio timmar hemma, var så lugn. Däremot är det mkt i huvudet som planering och lösningar på problem och hinder för att inte tala om samtal med soc, bup, ackis, behandlingshem och föräldrar som inte alltid ringer på lektionstid eller ens arbetstid. Min ferielön förtjänar jag iaf  Du är bara avundsjuk för att du är för lat för att utbilda dig till lärare istället för hisstekniker    (Hagbard är bror min och vi diskuterar livligt både här och över köksbordet  ).


Förresten något helt annat. Hur är er simultankapacitet alltså förmåga att göra flera saker samtidigt? Min är nog rätt god tror jag även om jag fått träna på vissa saker med varierande framgång som steka pannkaka/plättar på två olika plattor. Det kom inte naturligt för mig och oj vad många plättar och pannkakor jag förstört! När jag var hemma med ida, alltså för lite mer än fem år sen, kom en kompis över till mig. Jag gick då runt i köket och ammade Ida samtidigt som jag snodde ihop en smulpaj, hackade äpplen till pajen och kokade kaffe samtidigt. Det var inte idealiskt och inte bekvämt men det gick. Hon blev grymt impad och pratar fortfarande om det än idag. Idag kom en kollega fram till mig och sade att det märks att jag har fyra barn eftersom jag kan göra fler saker samtidigt. Då pratade jag i telefon, kokade kaffe och dukade fram frukost till eleverna. Känns inte så avancerat liksom tycker jag men hur är ni? Jag kanske bara kan koka kaffe å andra sidan i kombination med andra saker, eller så dricker jag alldeles för mkt kaffe  




   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fia - 4 juli 2017 18:38

Jag slutade skriva eftersom jag helt enkelt inte hade nåt att berätta. Vem vill läsa om när jag jobbar, jobbar och jobbar liksom? Ingen. Ekorrhjulet det gångna året har inte varit klokt. Vakna, jobba, hämta ungar, laga mat, skjutsa ungar och sen sova...

Av Fia - 19 januari 2017 08:52

4 novemeber började jag en jäkligt besvärlig resa. Den där man kämpar mot kroppen och vågen. Resan för att gå ner i vikt. Jag vet att jag har allting mot mig. Jag äter redan bra men ser ut som en medicinboll. Läkare, flertalet, säger att jag är en öv...

Av Fia - 28 november 2016 08:13

Vi har bestämt oss för att flytta, tror vi iaf. Huset vi bor i kräver sjukt mkt jobb. Huset är i halvdant skick. Det finns inte ett enda rum där det inte behöver fixas nånting. Vissa rum saknar värme, andra saknar förvaring som måste platsbyggas meda...

Av Fia - 19 oktober 2016 15:21

Emma har bestämt sig för att byta klubb. Hon har nu provtränat med båda klubbarna men beslutet kom i måndags då hon kände att hon litar på tränarna i ena laget. De är schyssta och tillmötesgående. Tjejerna i laget är också välkomnande och de tränar h...

Av Fia - 11 oktober 2016 13:54

Jag som alltid har sån skrivklåda har senaste månaderna inte haft tid att skriva. Hemma är det fullt ös och på jobbet är det ännu värre. Jag har vid ett par tillfällen "tagit ledigt" från kvällsaktiviteterna och ägnat kvällen åt att bara vara, ladda ...

Presentation

Tjejtrissen, smedkvarten och resten av familjen.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7 8 9 10 11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards