Direktlänk till inlägg 2 februari 2012

Nyheter

Av Fia - 2 februari 2012 11:15

Det finns ju nyheter och så finns det nyheter. Vissa är bra och informativa och så har vi de andra. Idag på Aftonbladet kan man läsa att jag är lössläppt och gillar one night stands(används det uttrycket ens längre???) Hur jag vet det, tja enligt en undersökning så väljer man sina dater utifrån vilken telefon de har???? Undra var min man kommer in då för han vägrar android  Själv är jag då mer än villig att hoppa i säng efter en enda date. Bra det ska jag komma ihåg om jag nån gång hamnar på ledighetsmarknaden. One-night-stand är jag också villig att prova tydligen eftersom jag har en android. Frågan är bara, när har jag gjort det? Jag träffade mårten när jag var 14 första gången, blev kär vid 15 och tillsammans vid nyss fyllda 16. Sen dess har vi hängt ihop. 20 år i mars faktiskt.( Det kanske vi skulle ta och fira i år? Nån som vill vara barnvakt den 14/3? )  Undra om jag kanske inte måste dumpa honom för att ligga runt lite för att leva upp till mitt rykte som androidtelefonanvändare? Eller måste jag byta till Iphone?


Jag har också, för inte sista gången, konstaterat att alla sjuksyrror som sitter och tar emot samtal från vårdtagare missat sitt kall i livet. De borde inte alls vara sjuksyrror. De är som klippt och skurna för att jobba som utkastare från hmmm försäkringskassan kanske;) När jag ringde till Öron fick jag prata med en kvinna som är iofs väldigt trevlig men hon talar om att de bara har akuttider. det går inte att boka dessa utan det är drop in. Vi är välkomna dit och vänta i flera timmar eller så kan vi ringa till audiologen dit Linnéa hör hemma. Hon kan inte koppla oss dit tyvärr men vi fick ett nummer med upplysningen att det var telefontid klockan 13-15 och inga tider lediga idag.


Jag förstår att det är massor med människor som ringer men kan man inte vara lite mer tillmötesgående? Här har jag en tjej, ett barn, som behöver mediciner. Hon måste medicineras så fort det finns misstanke om ÖI för trumhinnan ska inte värka hål. Det blir då ärrbildning som kan sätta ned hennes hörsel ytterligare. Det är lite jobbigt när man bara har ett öra liksom. Allt detta vet dem. Det står tydligt i journalen. Ända kan man inte antingen koppla oss för att få en akuttid på audiologen(det finns!) eller låta oss boka in ett akutbesök. För vems skull låter man folk vänta i timmar i ett väntrum? Det går alldeles utmärkt på andra ställen att boka in akuttider.


Men å andra sidan fick jag höra att vi hör till audiologen igen vilken vi inte gjorde för ett år sen och det är jag glad över. Det är milsvid skillnad på mottagande på de två avdelningarna. Audiologen är fantastisk! Nu är iaf Linnéa på väg till Öron med mormor och morfar. Hon blir glad då för hon ville helst att mormor skulle ta henne:)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fia - 4 juli 2017 18:38

Jag slutade skriva eftersom jag helt enkelt inte hade nåt att berätta. Vem vill läsa om när jag jobbar, jobbar och jobbar liksom? Ingen. Ekorrhjulet det gångna året har inte varit klokt. Vakna, jobba, hämta ungar, laga mat, skjutsa ungar och sen sova...

Av Fia - 19 januari 2017 08:52

4 novemeber började jag en jäkligt besvärlig resa. Den där man kämpar mot kroppen och vågen. Resan för att gå ner i vikt. Jag vet att jag har allting mot mig. Jag äter redan bra men ser ut som en medicinboll. Läkare, flertalet, säger att jag är en öv...

Av Fia - 28 november 2016 08:13

Vi har bestämt oss för att flytta, tror vi iaf. Huset vi bor i kräver sjukt mkt jobb. Huset är i halvdant skick. Det finns inte ett enda rum där det inte behöver fixas nånting. Vissa rum saknar värme, andra saknar förvaring som måste platsbyggas meda...

Av Fia - 19 oktober 2016 15:21

Emma har bestämt sig för att byta klubb. Hon har nu provtränat med båda klubbarna men beslutet kom i måndags då hon kände att hon litar på tränarna i ena laget. De är schyssta och tillmötesgående. Tjejerna i laget är också välkomnande och de tränar h...

Av Fia - 11 oktober 2016 13:54

Jag som alltid har sån skrivklåda har senaste månaderna inte haft tid att skriva. Hemma är det fullt ös och på jobbet är det ännu värre. Jag har vid ett par tillfällen "tagit ledigt" från kvällsaktiviteterna och ägnat kvällen åt att bara vara, ladda ...

Presentation

Tjejtrissen, smedkvarten och resten av familjen.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7 8 9 10 11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards