Direktlänk till inlägg 1 maj 2011

Vad har hänt med barnen?

Av Fia - 1 maj 2011 16:11

Det är alldeles tyst runt omkring mig???? Mårten har kvicknat till efter sin date med sin 80% Finlandia igår. Den bet bra  Emma leker med en kompis O, Linnéa med sin kompis N, Ida är hos N's lillasyster E och så är det bara Erik kvar som sover. Det är lugnt och skönt. Ingen var så där vansinnigt intresserad av att hjälpa mig baka heller idag, mer än att äta deg så jag har gjort två plåtar finska pinnar och två plåtar kanelkakor samt en sockerkaka med fyllning till imorgon då Mårten fyller år. Nu hoppas jag att ugnen värmt upp liiiite mer i huset också när det stått på för det är fortfarande lite kyligt inne. Nu tänkte jag bättra på oddsen och köra igång tvättmaskin och torktumlare också. Tvättstugan är full igen, som vanligt kanske jag ska säga. Tvättkorgen uppe också. Ja det är väl bra att jag inte är sysslolös. Det vore förfärligt tråkigt  


Jo just ja, jag har skjutsat P till tåget också, vår gäst över helgen. Nu får jag sitta och vänta in Julia och se när hon egentligen skulle komma... Det märks nog!


Jag kan ju alltid roa er med att få se lite bilder från mina små gosproppar när de var mindre.

Här fick jag tänka till vem det faktiskt var. Gissa gärna!

  En annan favorit är mina små prinsessor som fått nya klänningar från turkiet...

 

Den lilla klänningen provade faktiskt LInnéa igår av ngn anledning. Hon har växt lite... Jag fick nästan klippa upp den för att få av den. Den var rätt tight och jag grubblar på hur hon ens fick på sig den???? Linnéa var verkligen liten då!

Här är hon på ett ganska nytaget också...

Och samme lekfarbror Yavuz men för flera år sen... 

Det här kortet måste vara taget samma helg som Linnéa bröt tån tror jag. Det var ingen höjdare alls   Det blev bandage större delen av sommaren och en rullstol. Rullstolen står fortfarande ute i garaget förresten... Saknar de inte såna????       

Coolingarna med sina nya solglasögon som Karin köpt åt dem.  

Och ett fint på Mårten och Linnéa. Här är han riktigt snygg ju! Han borde verkligen inte klippa sig i den frisyr han har nu. Den klär honom inte alls.

 


 
 
Ingen bild

Hanna

1 maj 2011 18:57

Jag gissar på Ida :-)

Fia

2 maj 2011 14:42

Ni har rätt bådat vå faktiskt. Det är Ida men som sagt var är hon ruggigt lik Erik nu:)

 
Ingen bild

Britten

1 maj 2011 21:37

Jag tror att det är Ida, men Erik är väldigt lik henne.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fia - 4 juli 2017 18:38

Jag slutade skriva eftersom jag helt enkelt inte hade nåt att berätta. Vem vill läsa om när jag jobbar, jobbar och jobbar liksom? Ingen. Ekorrhjulet det gångna året har inte varit klokt. Vakna, jobba, hämta ungar, laga mat, skjutsa ungar och sen sova...

Av Fia - 19 januari 2017 08:52

4 novemeber började jag en jäkligt besvärlig resa. Den där man kämpar mot kroppen och vågen. Resan för att gå ner i vikt. Jag vet att jag har allting mot mig. Jag äter redan bra men ser ut som en medicinboll. Läkare, flertalet, säger att jag är en öv...

Av Fia - 28 november 2016 08:13

Vi har bestämt oss för att flytta, tror vi iaf. Huset vi bor i kräver sjukt mkt jobb. Huset är i halvdant skick. Det finns inte ett enda rum där det inte behöver fixas nånting. Vissa rum saknar värme, andra saknar förvaring som måste platsbyggas meda...

Av Fia - 19 oktober 2016 15:21

Emma har bestämt sig för att byta klubb. Hon har nu provtränat med båda klubbarna men beslutet kom i måndags då hon kände att hon litar på tränarna i ena laget. De är schyssta och tillmötesgående. Tjejerna i laget är också välkomnande och de tränar h...

Av Fia - 11 oktober 2016 13:54

Jag som alltid har sån skrivklåda har senaste månaderna inte haft tid att skriva. Hemma är det fullt ös och på jobbet är det ännu värre. Jag har vid ett par tillfällen "tagit ledigt" från kvällsaktiviteterna och ägnat kvällen åt att bara vara, ladda ...

Presentation

Tjejtrissen, smedkvarten och resten av familjen.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12 13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards