Direktlänk till inlägg 31 juli 2010

Tekniska museet

Av Fia - 31 juli 2010 09:43

I julas fick pappa som present att vi skulle bjuda honom och mamma på tekniska muséet eftersom han tycker det är roligt men aldrig kommer dit själv. I torsdags var det dags så vi stuvade in oss i två bilar och åkte dit. När vi kom fram insåg vi att vi inte var de enda som kommit på samma tanke just denna dagen. Det var fullt på parkeringen och KÖ in på muséet!!! Nåja, vi ställde oss i regnet medan karlarna åkte och letade parkering och de i kassan var himla trevliga men inte gick det fort... Vi betalade(mamma och pappa vägrade låta mig betala  för dem ) och jag måste faktiskt ge muséet en stor eloge. Det är familjevänligt!!!

Jag hade kollat på hemsidan och konstaterat att det stod att en familjebiljett kostade 140:- och inga begränsningar i antalet barn. Vis av erfarenheten var jag rätt skeptisk till den informationen eftersom det sällan är HELA vår familj som räknas utan två vuxna och oftast 2 barn, ibland 3. Jag gick fram till kassan och förklarade att vi var en familj med fem barn(vi hade ett extra med oss) och vi kom in på familjebiljetten!!!! Det var liksom vitsen med familjebiljett tyckte hon i kassan att man ska kunna komma in för en billig penning oavsett hur många barn man hade. Bara pga detta kommer jag komma tillbaka dit och barnen älskar att vara där liksom vi föräldrar!

Vi utrustade nioåringarna med en mobiltelefon och stämde träff med dem en timme senare, maken tog Ida och jag, mamma, pappa, Linnéa och Erik gick runt och kollade. Vid lunchen en timme senare fick vi stå i kö i en halvtimme för att komma in på restaurangen(jag sade ju att det var fullt!) men maten var vällagad och riktigt god så jag klagar inte.

Efter maten släppte vi iväg storingarna igen och gick till teknorama med Linnéa som sprang runt och provade det mesta. Det var dock kö till alla roliga experiment men sånt är livet ibland. Det var många stockholmsföräldrar som just denna regniga dag hade tagit sin tillflykt till teknorama för att låta ungarna springa av sig lite typ som ett lekland medan de satt och läste längs med väggarna. Det förstår jag för teknorama blir ju billigare än tex Nickis men utan tidsbegränsning och med fler saker att testa/undersöka.

Strac efter fyra på eftermiddagen hade vi stämt träff med storingarna igen och vi bestämde oss för att fika lite... Lättare sagt än gjort för allting var slut   Det de hade att erbjuda var kramvatten, mazariner och ngn konstig burk med dryck som jag inte valde att undersöka närmare. Allting annat var faktiskt slut och tjejen i kassan sade att hon aldrig varit med om maken till besökarantal. Klart vi skulle komma just den dagen då...

Nåja, när muséet stängde hade vi fem nöjda barn med oss hem som fick sin efterlängtade glass på vägen hem istället och som gjorde att ingen orkade äta middag den dagen. Nåja, EN sån dag får man väl ha varje sommar va???

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fia - 4 juli 2017 18:38

Jag slutade skriva eftersom jag helt enkelt inte hade nåt att berätta. Vem vill läsa om när jag jobbar, jobbar och jobbar liksom? Ingen. Ekorrhjulet det gångna året har inte varit klokt. Vakna, jobba, hämta ungar, laga mat, skjutsa ungar och sen sova...

Av Fia - 19 januari 2017 08:52

4 novemeber började jag en jäkligt besvärlig resa. Den där man kämpar mot kroppen och vågen. Resan för att gå ner i vikt. Jag vet att jag har allting mot mig. Jag äter redan bra men ser ut som en medicinboll. Läkare, flertalet, säger att jag är en öv...

Av Fia - 28 november 2016 08:13

Vi har bestämt oss för att flytta, tror vi iaf. Huset vi bor i kräver sjukt mkt jobb. Huset är i halvdant skick. Det finns inte ett enda rum där det inte behöver fixas nånting. Vissa rum saknar värme, andra saknar förvaring som måste platsbyggas meda...

Av Fia - 19 oktober 2016 15:21

Emma har bestämt sig för att byta klubb. Hon har nu provtränat med båda klubbarna men beslutet kom i måndags då hon kände att hon litar på tränarna i ena laget. De är schyssta och tillmötesgående. Tjejerna i laget är också välkomnande och de tränar h...

Av Fia - 11 oktober 2016 13:54

Jag som alltid har sån skrivklåda har senaste månaderna inte haft tid att skriva. Hemma är det fullt ös och på jobbet är det ännu värre. Jag har vid ett par tillfällen "tagit ledigt" från kvällsaktiviteterna och ägnat kvällen åt att bara vara, ladda ...

Presentation

Tjejtrissen, smedkvarten och resten av familjen.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards