Direktlänk till inlägg 23 april 2010

Smakportioner, läkarbesök och kalas

Av Fia - 23 april 2010 09:54

Det är det som står på dagens schema idag. Erik har börjat slita åt sig skeden/gaffeln från oss när vi äter och blir iaf om han själv är lite hungrig mäkta upprörd när han inte får smaka så jag får väl som vanligt bryta mina intentioner om att följa sexmånaders helamningsrekommendationen till förmån för mat. Han fick igår och i förrgår smaka på gröt vilket var gott i ung en msk sen vill han ha tutte. Igår snodde han åt sig lite potatis från min tallrik som åkte in i munnen med en våldsam fart. Att döma av grimasen var det nog inte den goda gröten som han trodde men han snodde åt sig lite till så sååå illa var det nog inte. Han är rolig, Lilleman. Han kan inte greppa just ngt annat än men maten kan han ta???? Nåja, vi kör en kompromiss. Han får mat när han frågar efter det. Just nu håller jag på att koka morötter som jag tänkte blanda med den pressade potatisen från igår så finns det iaf färdigt. Enkelt och bra!


Annars idag ska Linnéa på läkarbesök. Hon har haft lite ont i kisseriet i fyra dagar och i vanliga fall brukar det räcka med att vi ger henne mkt att dricka och gärna lite surt så brukar det ge sig. Inte den här gången dock så halv12 idag har vi tid hos vår eminenta läkare.


Emma kommer få följa med en kompis hem efter skolan idag. Oftast tar vi hem eftersom hon inte går på fritids och hon tycker det är tråkigt att inte ha ngn att leka med. Nu blev hon tillfrågad och det är extra roligt! Direkt därifrån åker hon på kalas hos en annan klasskamrat men tydligen ska inte den första dit?!?! Kutym brukar annars vara att man bjuder alla tjejer i klassen, iaf här i byn men tydligen inte denna gång... Jag är lite tudelad till det där för visst förstår jag att man inte kan bjuda hela klassen men om man vill ha med några killar också blir det för många. Jag är itutad sen barnsben att man bjuder en eller två eller alla och gillar inte när man bjuder typ halva eftersom resterande tjejer blir bortvalda och vem vill vara det? Dessutom är Emma upprörd över att tjejen som ska ha kalaset har suttit och skrutit om sitt kalas inför tjejer som inte är bjudna. Hon tyckte det var dåligt kompisskap och jag håller med!!!


Nåja, lika bra att jag har ngt att grubbla på för då håller jag mig vaken... Erik har varit vaken rätt mkt i natt. Han somnade först vid tio för att vakna kl 1. Då var han vaken till två och åt hela tiden. Hungrig! Kl 3 var det dags igen och nu åt han till halv5. Kvart över fem vaknade Ida och hostade. Hon hade svårt att andas så det var bara att pallra sig upp igen för att ge astmamedicin. Kvart i sex somnade jag om efter att ha inhalerat henne upprepade ggr innan det släppte. Halv7 ringde klockan och maken kommer in(har sovit på soffan hela natten) och kläcker ur sig "Åh vad arbetssamt du har det!" med rösten drypande av ironi eftersom jag låg i sängen och ammade trots att jag inte borde ligga ner eftersom Erik ger mig ont då. Jag var TRÖTT! Undra om det är hälsosamt att börja dagen med mordmisstankar  

 
 
Ingen bild

Marianne

25 april 2010 16:35

Spännande med smakportioner! Vår Erik har inte börjat med det än, men snart så... Idag satt han i alla fall i barnstol vid matbordet för första gången, det kändes som ett stort steg!

Hoppas det gick bra hos doktorn!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fia - 4 juli 2017 18:38

Jag slutade skriva eftersom jag helt enkelt inte hade nåt att berätta. Vem vill läsa om när jag jobbar, jobbar och jobbar liksom? Ingen. Ekorrhjulet det gångna året har inte varit klokt. Vakna, jobba, hämta ungar, laga mat, skjutsa ungar och sen sova...

Av Fia - 19 januari 2017 08:52

4 novemeber började jag en jäkligt besvärlig resa. Den där man kämpar mot kroppen och vågen. Resan för att gå ner i vikt. Jag vet att jag har allting mot mig. Jag äter redan bra men ser ut som en medicinboll. Läkare, flertalet, säger att jag är en öv...

Av Fia - 28 november 2016 08:13

Vi har bestämt oss för att flytta, tror vi iaf. Huset vi bor i kräver sjukt mkt jobb. Huset är i halvdant skick. Det finns inte ett enda rum där det inte behöver fixas nånting. Vissa rum saknar värme, andra saknar förvaring som måste platsbyggas meda...

Av Fia - 19 oktober 2016 15:21

Emma har bestämt sig för att byta klubb. Hon har nu provtränat med båda klubbarna men beslutet kom i måndags då hon kände att hon litar på tränarna i ena laget. De är schyssta och tillmötesgående. Tjejerna i laget är också välkomnande och de tränar h...

Av Fia - 11 oktober 2016 13:54

Jag som alltid har sån skrivklåda har senaste månaderna inte haft tid att skriva. Hemma är det fullt ös och på jobbet är det ännu värre. Jag har vid ett par tillfällen "tagit ledigt" från kvällsaktiviteterna och ägnat kvällen åt att bara vara, ladda ...

Presentation

Tjejtrissen, smedkvarten och resten av familjen.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26 27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards