Direktlänk till inlägg 13 april 2010

Jag kliar mig i skallen

Av Fia - 13 april 2010 17:21

åt försäkringskassan igen. Jo, jag vet att de är bra ibland. Jag får ju både barnbidrag och vårbidrag därifrån utan knussel men ibland så undrar jag faktiskt.


För ung ett år sen ramlade min pappa ner från en byggställning(180 arbetsdagar sen för att vara exakt). Resultatet blev att han ramlade så illa att han bröt armen på flera ställen, slet av lite viktiga saker i axeln och nu snart ett år senare kan han fortfarande inte arbeta. Han har fortfarande väldigt ont om han anstränger armen, han har mkt begränsad rörlighet i armen och går på sjukgymnastik för att bibehålla den rörelseförmåga han ändå har samt för att bygga upp musklerna som försvann när han fick gå med en hoffmanställning på armen och sen med gips efteråt. Tidigt fick pappa intyg från jobbet att han inte kommer kunna bli omplacerad eller fortsätta med sitt gamla jobb(målare). Han fick också sin sjukskrivning godkänd fram till sommaren 2010 då han går i pension iaf. Lugn och frid... NU har försäkringskassan kommit på att gubbtjyven ska ut på arbetsmarknaden!!! Han kan inte jobba som målare eller snickare som han gjort innan, han behärskar inte en dator alls.. eller jo, han kan sätta på och av om den är EXAKT likadan som mammas och pappas men inga andra och så kan han hitta till blockets hemsida men sen om han(eller vi) mot förmodan vill byta sida så tror han att man måste stänga ner sidan och börja om  .  Jag bara undrar en enda sak. VAD exakt ska han göra för arbete???? Han kan inte städa, snickra, måla, steka hamburgare... Kontorsarbete går inte heller för han behärskar ju som sagt inte datorer och ännu mindre programmen i den. Hur tänkte man då när han skulle jobba??? På frågan fick vi till svar att: "Han får väl utbilda sig till ngt!" Japp, vi sätter honom på skolbänken för han skulle ju inte gå i pension om ett par månader... Eller jo så var det ju.

Dessutom kommer vi till svårighet nr 2. Han måste ju skrivas in på arbetsförmedlingen. Jag ser det framför mig. Han ställer sig där, tar en nummerlapp(finns såna kvar fortfarande?) och väntar. När det är hans tur får han order att gå till datorn för att skriva in sig... Vänta nu, han kunde ju inte datorer??? Han kommer heller inte fråga om hjälp för lite stolthet har han ju kvar i kroppen, ja okej då rätt mkt stolthet och vem ska ha tid att hjälpa honom? Ska han skickas på datateket först för kurs INNAN han kan gå utbildningen??? Det lär ju behövas för ingen kommer igenom ngn som helst utbildning utan datavana idag.

I rest my case!


 
 
Ingen bild

Hagbard hin håle

13 april 2010 18:52

Ajdå, hade faktiskt hoppats en del på att det var dop just för presenterna.. för den där andra anledningen är bra mycket värre. :-)

 
Ingen bild

Hagbard datorilliterat

13 april 2010 18:55

Spännande att förra kommentaren hamnade här, den hörde naturligtvis hemma på förra inlägget.

 
Ingen bild

modern

13 april 2010 21:21

Jag kanske skulle låtit dig skriva överklagandet.

 
Ingen bild

Fia

13 april 2010 22:07

Vidga dina vyer Hagbard:) Ok jag är troende på mitt vis men knappast maken och tror du han hade ställt upp bara för att jag var det???? näe, knappast! Vi döper av fler anledningar: tradition så klart men också ett sätt att välkomna Erik till familjen. Räcker det som anledning eller ska jag fortsätta?
Mamma, du kan skriva! Jag skriver här istället men du får väl hänvisa hit kanske;)

 
Carola m 8

Carola m 8

13 april 2010 23:45

Jaaadu, vad ska man säga...??? Idioti.
De måste väl för fasiken ha nåt vettigt att göra även på Fk, men man undrar ju...Nej, de är idioter hela bunten, det är bara så.
Lycka till med överklagandet!!

http://wetterholm.bloggplatsen.se/

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fia - 4 juli 2017 18:38

Jag slutade skriva eftersom jag helt enkelt inte hade nåt att berätta. Vem vill läsa om när jag jobbar, jobbar och jobbar liksom? Ingen. Ekorrhjulet det gångna året har inte varit klokt. Vakna, jobba, hämta ungar, laga mat, skjutsa ungar och sen sova...

Av Fia - 19 januari 2017 08:52

4 novemeber började jag en jäkligt besvärlig resa. Den där man kämpar mot kroppen och vågen. Resan för att gå ner i vikt. Jag vet att jag har allting mot mig. Jag äter redan bra men ser ut som en medicinboll. Läkare, flertalet, säger att jag är en öv...

Av Fia - 28 november 2016 08:13

Vi har bestämt oss för att flytta, tror vi iaf. Huset vi bor i kräver sjukt mkt jobb. Huset är i halvdant skick. Det finns inte ett enda rum där det inte behöver fixas nånting. Vissa rum saknar värme, andra saknar förvaring som måste platsbyggas meda...

Av Fia - 19 oktober 2016 15:21

Emma har bestämt sig för att byta klubb. Hon har nu provtränat med båda klubbarna men beslutet kom i måndags då hon kände att hon litar på tränarna i ena laget. De är schyssta och tillmötesgående. Tjejerna i laget är också välkomnande och de tränar h...

Av Fia - 11 oktober 2016 13:54

Jag som alltid har sån skrivklåda har senaste månaderna inte haft tid att skriva. Hemma är det fullt ös och på jobbet är det ännu värre. Jag har vid ett par tillfällen "tagit ledigt" från kvällsaktiviteterna och ägnat kvällen åt att bara vara, ladda ...

Presentation

Tjejtrissen, smedkvarten och resten av familjen.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26 27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards