Direktlänk till inlägg 18 mars 2010

Storbak idag!

Av Fia - 18 mars 2010 17:54

Idag har mamma och jag roat oss med storbak. lite nu och då får vi våra ryck och fyller på förråden. Dagens skörd blev småfralla, morotskaka, kanelbullar och mandelmassedito och kavring. OBS att kavringen och morotskakan inte är med på bilderna.


     Skönt att ha det gjort men det är som förgjort. Varenda gång vi bestämmer oss för att baka blir jag sjuk. Idag var inget undantag  Vaknade vid fyra inatt vid nattamningen och konstaterade att halsen gjorde ONT!!! I med lite värktabletter så kände man sig som en människa igen. Det höll nästan hela dagen(med påfyllning vid lunch) sen kom frossan. Ja, ja, det är säkert samma som Linnéa hade och då är det aggressivt men kort så jag mår säkert bättre i morgon  Det jag oroar mig för dock är att vår förkylning ska vara RS-virus. Det är ju mindre bra för Erik och så läste man att det var extra ilsket i år också. Om jag har klarat tre barn från det så hoppas jag slippa det denna gången med för jag har ingen som helst lust att sitta på sjukhuset med en liten bebis som har svårt att andas! Håll tummarna för att han ska klara sig nu. Lika bra att småtjejerna varit hemma från dagis denna vecka för annars hade de väl dragit hit ännu mer skit  


Appropå skit så har Ida och Linnéa varit ute och lekt. Ida sin vana trogen letade rätt på den lerigaste pölen hon kunde hitta och lade sig där. När hon efter två timmar kom in var hon inte vacker.... på en fläck! Hon fick lägga sig i badet.

Jag hjälpte henne tappa upp badet och gick sen tillbaka ut i köket och fortsatte baket(man ser in i badet därifrån!). Efter några minuter går jag tillbaka in för att shamponera hennes hår och synen som möter mig...

  

Tror ni som jag att hon måste varit gris i sitt tidigare liv??? Hon fick hälla ut badvattnet och fylla på nytt:D

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fia - 4 juli 2017 18:38

Jag slutade skriva eftersom jag helt enkelt inte hade nåt att berätta. Vem vill läsa om när jag jobbar, jobbar och jobbar liksom? Ingen. Ekorrhjulet det gångna året har inte varit klokt. Vakna, jobba, hämta ungar, laga mat, skjutsa ungar och sen sova...

Av Fia - 19 januari 2017 08:52

4 novemeber började jag en jäkligt besvärlig resa. Den där man kämpar mot kroppen och vågen. Resan för att gå ner i vikt. Jag vet att jag har allting mot mig. Jag äter redan bra men ser ut som en medicinboll. Läkare, flertalet, säger att jag är en öv...

Av Fia - 28 november 2016 08:13

Vi har bestämt oss för att flytta, tror vi iaf. Huset vi bor i kräver sjukt mkt jobb. Huset är i halvdant skick. Det finns inte ett enda rum där det inte behöver fixas nånting. Vissa rum saknar värme, andra saknar förvaring som måste platsbyggas meda...

Av Fia - 19 oktober 2016 15:21

Emma har bestämt sig för att byta klubb. Hon har nu provtränat med båda klubbarna men beslutet kom i måndags då hon kände att hon litar på tränarna i ena laget. De är schyssta och tillmötesgående. Tjejerna i laget är också välkomnande och de tränar h...

Av Fia - 11 oktober 2016 13:54

Jag som alltid har sån skrivklåda har senaste månaderna inte haft tid att skriva. Hemma är det fullt ös och på jobbet är det ännu värre. Jag har vid ett par tillfällen "tagit ledigt" från kvällsaktiviteterna och ägnat kvällen åt att bara vara, ladda ...

Presentation

Tjejtrissen, smedkvarten och resten av familjen.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8 9
10
11
12
13
14
15 16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards