Direktlänk till inlägg 24 juli 2009

En evig väntan

Av Fia - 24 juli 2009 08:31

på att maken ska få semester känns denna sommar:( Han berättade att han skulle gå i slutet på juli så då stä llde jag in mig på nästa vecka men nu blir det inte så heller utan veckan därpå!!!! Inte ett dugg kul helt ärligt och han är så trött och sliten själv efter sina idiotarbetstider sista veckorna att han inte ens klarar att hålla sig vaken ens en halvtimme när han kommer hem. Barnen har han inte träffat mer än ngn enstaka timme på flera veckor. Jag vill ju att han ska få vara ledig och vila upp sig! Som det är nu åker han hemifrån vid halv sju och kommer oftast hem vid halv elva, sällan tidigare men ofta senare... Den veckan han är ledig ska jag nog förbjuda honom att göra ngt hemma alls!!! Det innebär att jag måste dra iväg med honom hemifrån den veckan... Husvagn alltså! Vi hade tänkt åka till svärmors sommarstuga nästa veckan när han skulle vara ledig eftersom hon är bortrest men nu kommer ju inte heller det funka... Funderar på om jag och barnen ska åka dit några/någon dag iaf för att vattna lite blommor, bada lite och så. Kanske en tur på KOlmården??? Då är vi ju nästan framme, nåja nästan iaf;) Om vi åker dit nästa helg så borde ju maken hinna ner också... Tål att fundera på det där!


 Annars idag regnar det och jag måste säga att jag faktiskt gillar regn. Efter gårdagens kvalmiga väder är det skönt med lite friskare luft. Dessutom har man en ursäkt för at stanna inne. Fast jag måste handla idag, mat. Det är mindre kul.


Handla gjorde jag faktiskt igår också fast roligare saker... Jag packade in Emma och Linnéa i bilen(Ida var hos mormor några timmar) och åkte iväg till lindex. Där köpte vi de första bebiskläderna. Det blev ett set med byxa, tröja och tossor, två bodys- en vit och en med massa små figurer på, ett par vita byxor,en brun och vitrandig pyjamas, en hjälmmössa och sist två par strumpor. Tänkte sprida ut inköpen lite framöver för att sprida kostnaderna. Har också kommit på att jag nog måste köpa en overall ändå för mina andra barn har haft sin fleece till våren och det har med näppe gått. Fast denna bebis föds ju två månader tidigare så jag kommer behöva en i en större strl också... Nåja, det är ingen brådska! De första 3 månaderna räcker den befintliga rätt väl om nu inte denna lilla kommer växa så mkt mer än syrrorna som inte direkt rusat uppför några kurvor:)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fia - 4 juli 2017 18:38

Jag slutade skriva eftersom jag helt enkelt inte hade nåt att berätta. Vem vill läsa om när jag jobbar, jobbar och jobbar liksom? Ingen. Ekorrhjulet det gångna året har inte varit klokt. Vakna, jobba, hämta ungar, laga mat, skjutsa ungar och sen sova...

Av Fia - 19 januari 2017 08:52

4 novemeber började jag en jäkligt besvärlig resa. Den där man kämpar mot kroppen och vågen. Resan för att gå ner i vikt. Jag vet att jag har allting mot mig. Jag äter redan bra men ser ut som en medicinboll. Läkare, flertalet, säger att jag är en öv...

Av Fia - 28 november 2016 08:13

Vi har bestämt oss för att flytta, tror vi iaf. Huset vi bor i kräver sjukt mkt jobb. Huset är i halvdant skick. Det finns inte ett enda rum där det inte behöver fixas nånting. Vissa rum saknar värme, andra saknar förvaring som måste platsbyggas meda...

Av Fia - 19 oktober 2016 15:21

Emma har bestämt sig för att byta klubb. Hon har nu provtränat med båda klubbarna men beslutet kom i måndags då hon kände att hon litar på tränarna i ena laget. De är schyssta och tillmötesgående. Tjejerna i laget är också välkomnande och de tränar h...

Av Fia - 11 oktober 2016 13:54

Jag som alltid har sån skrivklåda har senaste månaderna inte haft tid att skriva. Hemma är det fullt ös och på jobbet är det ännu värre. Jag har vid ett par tillfällen "tagit ledigt" från kvällsaktiviteterna och ägnat kvällen åt att bara vara, ladda ...

Presentation

Tjejtrissen, smedkvarten och resten av familjen.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards