Direktlänk till inlägg 23 maj 2016

Konfirmationshelg och musikalpremiär

Av Fia - 23 maj 2016 09:48

Om jag ibland klagar på att mitt liv är rätt tråkigt så kan jag säga att den här helgen inte faller under den kategorin. Det har varit körigt för att uttrycka sig milt och saker har kanske inte fortlöpt så där supersmidigt men hey, vi överlevde och alla våra gäster likaså.

Emma har konfirmerats i helgen. Det är ett stort steg. Förr i tiden blev man vuxen och kunde gifta sig efter konfirmationen. Jag tror vi skippar den traditionen faktiskt. Stackars hennes man i såna fall  I lördags kväll var det dags för familjefesten och tillhörande middag. Konfirmanderna fick visa upp vad de jobbat med under ett år och ska man sammanfatta det hela i ett ord så är nog "Fikat" det närmaste man kommer. Men de har också besökt en begravningsbyrå, pratat om livet, Gud, döden, vem är jag, besökt nunnor på ett kloster, varit i Älvåsa på ett läger ihop med några andra konfirmandgrupper. De har sjungit, spexat, spelat teater, hängt med varandra och haft skitskoj och ibland lite tråkigt. Jag tror att de är rätt nöjda ändå allihopa. Festen i lördags avslutades med att Axel(grannpojken) sjöng "The final countdown" tillsammans med övriga konfirmander som doa bakom. Jag filmade det men tyvärr kan jag inte ladda ner filmen till bloggen. Insatsen gick under benämningen "Hellre än bra" och var i klass med den händige mannens kareoke men han bjöd på det och skrattade lika mkt åt sig själv som alla andra. Störtskön kille!

I söndags var det sen dags för konfirmanderna att ikläda sig den vita kåpan och gå på den sista gudstjänsten som konfirmand.  

Hemma hade vi sen en mottagning för henne och en egen liten fotostund, dock utan kåpa.    

Vi åt också smörgåstårta på Emmas beställning och jag kan nog sammanfatta det som att jag aldrig mer kommer göra smörgåstårta om de inte ska ätas på eftermiddagen och jag har hela dagen på mig att fixa. Jag klev upp tidigt men hann trots allt inte riktigt men Linnéa trädde in som en räddande ängel och dekorerade sista tårtan själv. Tack gumman  

Vi hann sen ta det lite lugnt några timmar, sitta och prata eller leka med kusinerna innan det var dags för premiären av "Båt på torra land" av Gamla Uppsala barnkyrkokör. Kören är inte så liten längre...   Alla fick inte plats i bild men kören fyllde upp hela utrymmet där fram i kyrkan från vägg till vägg. Barbro som är körledare gör ett fantastiskt jobb att leda barnen.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fia - 4 juli 2017 18:38

Jag slutade skriva eftersom jag helt enkelt inte hade nåt att berätta. Vem vill läsa om när jag jobbar, jobbar och jobbar liksom? Ingen. Ekorrhjulet det gångna året har inte varit klokt. Vakna, jobba, hämta ungar, laga mat, skjutsa ungar och sen sova...

Av Fia - 19 januari 2017 08:52

4 novemeber började jag en jäkligt besvärlig resa. Den där man kämpar mot kroppen och vågen. Resan för att gå ner i vikt. Jag vet att jag har allting mot mig. Jag äter redan bra men ser ut som en medicinboll. Läkare, flertalet, säger att jag är en öv...

Av Fia - 28 november 2016 08:13

Vi har bestämt oss för att flytta, tror vi iaf. Huset vi bor i kräver sjukt mkt jobb. Huset är i halvdant skick. Det finns inte ett enda rum där det inte behöver fixas nånting. Vissa rum saknar värme, andra saknar förvaring som måste platsbyggas meda...

Av Fia - 19 oktober 2016 15:21

Emma har bestämt sig för att byta klubb. Hon har nu provtränat med båda klubbarna men beslutet kom i måndags då hon kände att hon litar på tränarna i ena laget. De är schyssta och tillmötesgående. Tjejerna i laget är också välkomnande och de tränar h...

Av Fia - 11 oktober 2016 13:54

Jag som alltid har sån skrivklåda har senaste månaderna inte haft tid att skriva. Hemma är det fullt ös och på jobbet är det ännu värre. Jag har vid ett par tillfällen "tagit ledigt" från kvällsaktiviteterna och ägnat kvällen åt att bara vara, ladda ...

Presentation

Tjejtrissen, smedkvarten och resten av familjen.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards