Direktlänk till inlägg 29 september 2015

Ibland har man tur

Av Fia - 29 september 2015 13:14

Jag har en längre tid letat efter en dramagrupp till Ida eftersom hon är förtjust i det sättet att uttrycka sig. Drama och sång är liksom hennes hemmaarena. Mina eftersökningar har väl inte varit speciellt framgångsrika i ärlighetens namn. Inte ens en efterlysning på Facebook gav resultat. Men så ramlar det ner något. Ett mail från scouterna om en dramagrupp för yngre barn i Österledskyrkan, på fritidstid. Det kan inte bli bättre än så! Jag skickar ungen till skolan, hon går där och sen får hon sig en liten kort promenad till kyrkan och sen kan hon gå hem själv. Linnéa är hemma också då och nån gång måste hon få börja träna på att vara hemma själv. Hon går i trean och även om hon kommer få gå på fritids tills de kastar ut henne så bör det likafullt tränas upp. Hon följer med kompisar hem efter skolan nu. Kompisar utan föräldrar hemma. Det måste liksom fungera. Hon är anmäld nu och börjar på måndag och jag tror det kommer gå bra. Kul för henne också!


Det är lite kul att barnen har så olika intressen. Emma med sin fotboll, Linnéas scouter och djur, Idas sång och teater och fotboll, Eriks "mekande" med bilar och så kör på sikt eftersom jag vet att han älskar att sjunga. Och måhända har de valt könsstereotypt men de har valt själva och vi uppmuntrar alla önskemål oavsett kön. Om Emma vill spela rugby och Erik dansa balett får de det.  Mina barn väljer aktivitetet utefter vem de är och de är väldigt olika sinsemellan. Det tycker jag är himla kul!


I helgen tjurade jag lite för mig själv. Jag tyckte att jag hittade på alldeles för lite roliga saker att göra. Det var lite av den där "tyck synd om mig"-ramsan som jag hoppas vi alla har när det där tråkiga tar överhanden för länge. Sen konstaterade att jag på onsdag är det kör, på lördag sjunger vi igen och på söndag är det bokcirkel. En toppenvecka helt enkelt. Men den blev bättre! Vi ska öva med kören även torsdag och fredag för att sätta låtarna till lördag eftersom vi är så få som kan vara med. Det gäller verkligen att välja rätt låtar då. Genast slutade den där tråkiga rösten i huvudet att mässa och blev till en drill istället och på lördag fyller mamma år så då blir det kalas också  Nu får jag fokusera på att bli frisk istället! Mår bättre idag än igår så vi fortsätter väl i den riktningen antar jag.



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fia - 4 juli 2017 18:38

Jag slutade skriva eftersom jag helt enkelt inte hade nåt att berätta. Vem vill läsa om när jag jobbar, jobbar och jobbar liksom? Ingen. Ekorrhjulet det gångna året har inte varit klokt. Vakna, jobba, hämta ungar, laga mat, skjutsa ungar och sen sova...

Av Fia - 19 januari 2017 08:52

4 novemeber började jag en jäkligt besvärlig resa. Den där man kämpar mot kroppen och vågen. Resan för att gå ner i vikt. Jag vet att jag har allting mot mig. Jag äter redan bra men ser ut som en medicinboll. Läkare, flertalet, säger att jag är en öv...

Av Fia - 28 november 2016 08:13

Vi har bestämt oss för att flytta, tror vi iaf. Huset vi bor i kräver sjukt mkt jobb. Huset är i halvdant skick. Det finns inte ett enda rum där det inte behöver fixas nånting. Vissa rum saknar värme, andra saknar förvaring som måste platsbyggas meda...

Av Fia - 19 oktober 2016 15:21

Emma har bestämt sig för att byta klubb. Hon har nu provtränat med båda klubbarna men beslutet kom i måndags då hon kände att hon litar på tränarna i ena laget. De är schyssta och tillmötesgående. Tjejerna i laget är också välkomnande och de tränar h...

Av Fia - 11 oktober 2016 13:54

Jag som alltid har sån skrivklåda har senaste månaderna inte haft tid att skriva. Hemma är det fullt ös och på jobbet är det ännu värre. Jag har vid ett par tillfällen "tagit ledigt" från kvällsaktiviteterna och ägnat kvällen åt att bara vara, ladda ...

Presentation

Tjejtrissen, smedkvarten och resten av familjen.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7 8
9
10 11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21 22 23 24
25
26
27
28 29
30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards