Direktlänk till inlägg 23 juni 2015

Jäklar?

Av Fia - 23 juni 2015 17:23

Jag erkänner, det var tre år sen jag sist köpte fotbollsskor i annat än barnstorlekar. I barnstorlek finns det från 179:- och uppåt, nästan gratis med andra ord om man vill. De kan också bli precis hur dyra som helst om man nu känner för det. Det har jag aldrig känt något behov av. Idag var det liksom lite dags att byta fotbollsskor för Emma. tre år gamla och de används i snitt 11 timmar i veckan under högsäsong och lite mindre under vintern. De har betalat sig flera gånger om om man tänker på timmar/pris. Jag tyckte de var dyra då också men mer runt tusenlappen om jag inte missminner mig och då på rea. Vi kikade in på första affären och Emma provar sig fram. Hon har lite knepiga fötter. Höga fotvalv, höga vrister och breda fötter. Inte mainstream nånstans med andra ord. Lägg sen till att skorna måste sitta precis i storlek. Inte för stora för då får man inget bra tillslag och inte för små så klart. Hon provade och provade och vi snörade som tokiga. Efter en halvtimme hittade hon ett par som sitter som gjutna på foten enligt henne. Enda nackdelen är att de är lite låga men det är nog mest en vanesak. Hon provskjuter lite med en boll i affären, dribblar lite  och springer lite till. De fungerar. Priset enligt skon är 1999, enligt hyllan där vi fann dem 1299. Reapris är aldrig fel. Jag har väl aldrig köpt skor till fullt pris när det gäller fotbollsskor eller gympaskor tror jag. Då har de varit väldigt billiga ifrån början. Glädjen varade till kassan då skorna stämplades in. Det var inte rea. De där jäkla skorna kostade 1999. Det var nästan att jag hade lust att ställa tillbaka dem på hyllan. det var bara stoltheten som gjorde att jag höll god min.


När vi ändå var inne på att bränna pengar så köpte vi två par nya fotbollsstrumpor för 100kr totalt. Mer överkomligt. Och sen köpte vi nya handskar. De förra fick hon i födelsedagspresent och de har faktiskt varat ända till nu men å andra sidan hade hon tre par då och nu inga. Idag köpte vi nya. 699:-. Som hittat. Vem fan säger att fotboll är en så billig sport? Tacka vet jag basket eller varför inte brännboll   Vi fortsatte misären med att köpa nya kläder till Erik. Han fick två par shorts, två tunna prasselbyxor och fyra tröjor så nu klarar han sig ett tag. Till hösten iaf. Men vi måste köpa skor också till honom. Ett par sandaler eller liknande men var hittar man barnsandarler i strl 32/33? Jag vill inte ha svindyra märkesskor och skopunkten har inga vettiga där heller. Får väl kolla på maxi kanske?

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fia - 4 juli 2017 18:38

Jag slutade skriva eftersom jag helt enkelt inte hade nåt att berätta. Vem vill läsa om när jag jobbar, jobbar och jobbar liksom? Ingen. Ekorrhjulet det gångna året har inte varit klokt. Vakna, jobba, hämta ungar, laga mat, skjutsa ungar och sen sova...

Av Fia - 19 januari 2017 08:52

4 novemeber började jag en jäkligt besvärlig resa. Den där man kämpar mot kroppen och vågen. Resan för att gå ner i vikt. Jag vet att jag har allting mot mig. Jag äter redan bra men ser ut som en medicinboll. Läkare, flertalet, säger att jag är en öv...

Av Fia - 28 november 2016 08:13

Vi har bestämt oss för att flytta, tror vi iaf. Huset vi bor i kräver sjukt mkt jobb. Huset är i halvdant skick. Det finns inte ett enda rum där det inte behöver fixas nånting. Vissa rum saknar värme, andra saknar förvaring som måste platsbyggas meda...

Av Fia - 19 oktober 2016 15:21

Emma har bestämt sig för att byta klubb. Hon har nu provtränat med båda klubbarna men beslutet kom i måndags då hon kände att hon litar på tränarna i ena laget. De är schyssta och tillmötesgående. Tjejerna i laget är också välkomnande och de tränar h...

Av Fia - 11 oktober 2016 13:54

Jag som alltid har sån skrivklåda har senaste månaderna inte haft tid att skriva. Hemma är det fullt ös och på jobbet är det ännu värre. Jag har vid ett par tillfällen "tagit ledigt" från kvällsaktiviteterna och ägnat kvällen åt att bara vara, ladda ...

Presentation

Tjejtrissen, smedkvarten och resten av familjen.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards