Direktlänk till inlägg 3 juni 2015

Ljusparty

Av Fia - 3 juni 2015 12:45

I helgen var jag på ljusparty hos en av Linnéas kompisars förälder. Det var ett bra tillfälle att lära känna henne lite mer tänkte jag. Om man känner mig vet man att det är en utmaning för mig att åka till en människa jag inte känner och dessutom inte veta om jag känner någon där. Jag hoppades att jag skulle stöta på någon annan förälder från skolan men det gjorde jag inte. Jag kände inte en kotte där och kände mig verkligen som utomstående. Alla andra verkade känna varandra sen tidernas begynnelse och jag fick känslan att det nog var släktingar. Nåja, det var bara att bita i det nya äpplet och gilla läget. Utmaningar är som bekant till för att klaras av. Det gick rätt bra faktiskt. Jag sade inte så mkt vid själva visningen men vid fikat fick jag väl försöka bjuda till lite och iaf delta.


Själva produkterna som såldes var väldigt fina. Det medges. Vem gillar inte ljus liksom? och ljusstakar och annat. Enda kruxet som jag kan se är väl det där priset???? Alltså, okej att ljuskoppen är i genomskinlig plas och den är fin. Den kanske har ett paptent för sin utformning och sina egenheter men helt ärligt, 250kronor för 12 teljus/värmeljus? Det är väldigt mkt pengar även om koppen skulle släcka sig själv vid överhettning och även om koppen är välvd i botten så ljusmassan rinner ner och allting brinner upp och även om själva ljuskoppen är genomskinlig. Det är väldigt mkt pengar när man får doftljus från IKEA som säkert inte är lika bra alls men som duger utmärkt, iaf hemma hos oss.

Doftpinnarna gick som smör i solsken lade jag märke till på vårt party.     De är rasande fina men återigen priset??? Fem stycken doftpinnar för massa pengar. Orkar inte ens ta reda på hur mkt men det var väl säkert 350:- för fem. Okej att de doftade underbart och ja de höll säkert länge men ändå. Det blir en faslig massa potpurri för 350:- + kostnaden för ställningen att ställa dem i. Dock är jag fortfarande frestad eftersom vi har ett rum i huset som verkligen behöver lite luktagott... Nu var den hjärtformade vita ställningen slut så det blev ingenting av det. Dessutoms ade de att pinnarna luktar så starkt att man kunde ta en istället. Men hur fint är det med bara en i ? Dessutom får den ändå inte plats på toaletten nere där det alltid luktar illa så det får fortsätta lukta där.


Jag tittade febrilt efter nåt billigt i katalogen men jag fick nöja mig med ett paketerbjudande. Det var inte billigt men går att använda även efter ljuset är slut. Jag försöker åtminstone tänka praktiskt. Och nu jäklar om ljusmassan inte verkligen brinner upp helt och hållet. Får man reklammera då? Om man följt instruktionerna och inte släkt för tidigt??? Vem eldar ett ljus mindre än tio minuter ändå? Varför ens tända då?  Det här blev iaf mitt köp   Glasljuset till vänster med lampan i botten för då kan man använda ljuskoppen när ljuset är slut och lägga saker i det typ blommor och sätta på lampan.. Det låter bra i teorin iaf. Fråga inte vad det kostar för det tänker jag inte svara på. Det var inte gratis trots att jag fick 40% rabatt... Men ljuset doftar himmelskt och som vanligt så när man väl har betalat nåt så är det gratis sen för man glömmer trots allt bort vad det kostar  


 
 
Ingen bild

Britten

4 juni 2015 22:37

Hej! Jag köpte doftpinnar och de doftade gott i 2 hela dagar! Bra valuta för pengarna så var inte ledsen. Jag har slängt hållaren för det där går jag inte på igen. Kramar

 
Ingen bild

Britten

4 juni 2015 22:40

Glömde kommentera värmeljusen! Henka hade köpt likadana på antingen ICA Kvantum eller Coop jättebilligt så dessa finns ute i handeln.

Fia

5 juni 2015 09:48

Jo doftljus finns det ju väldigt mkt billigare ute i vanliga handeln så det tänker jag inte köpa. Jag betalar inte galet mkt bara för att få fler dofter att välja på. Det räcker gott med det som finns.

Och doftpinnarna som skulle dofta gott i flera månader???? Där ser man. Lät lite för bra för att vara sant också eftersom aromatiska oljor är aningens flyktiga av naturen och jag gissar att pinnarna är inpregnerade med just aromatiska oljor? Det var iaf det som sades på partyt.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fia - 4 juli 2017 18:38

Jag slutade skriva eftersom jag helt enkelt inte hade nåt att berätta. Vem vill läsa om när jag jobbar, jobbar och jobbar liksom? Ingen. Ekorrhjulet det gångna året har inte varit klokt. Vakna, jobba, hämta ungar, laga mat, skjutsa ungar och sen sova...

Av Fia - 19 januari 2017 08:52

4 novemeber började jag en jäkligt besvärlig resa. Den där man kämpar mot kroppen och vågen. Resan för att gå ner i vikt. Jag vet att jag har allting mot mig. Jag äter redan bra men ser ut som en medicinboll. Läkare, flertalet, säger att jag är en öv...

Av Fia - 28 november 2016 08:13

Vi har bestämt oss för att flytta, tror vi iaf. Huset vi bor i kräver sjukt mkt jobb. Huset är i halvdant skick. Det finns inte ett enda rum där det inte behöver fixas nånting. Vissa rum saknar värme, andra saknar förvaring som måste platsbyggas meda...

Av Fia - 19 oktober 2016 15:21

Emma har bestämt sig för att byta klubb. Hon har nu provtränat med båda klubbarna men beslutet kom i måndags då hon kände att hon litar på tränarna i ena laget. De är schyssta och tillmötesgående. Tjejerna i laget är också välkomnande och de tränar h...

Av Fia - 11 oktober 2016 13:54

Jag som alltid har sån skrivklåda har senaste månaderna inte haft tid att skriva. Hemma är det fullt ös och på jobbet är det ännu värre. Jag har vid ett par tillfällen "tagit ledigt" från kvällsaktiviteterna och ägnat kvällen åt att bara vara, ladda ...

Presentation

Tjejtrissen, smedkvarten och resten av familjen.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards