Direktlänk till inlägg 22 januari 2015

Färdigstädat på dagis

Av Fia - 22 januari 2015 15:01

Ja nu har vi städat färdigt på dagis för den här gången. Vi har två dagar kvar och sen har vi städat klart för alltid. Då ska vi fira tror jag. Det är värt att fira. Tro mig!


Igår direkt efter jobbet åkte jag iväg till min älskade faster som fyllde år någon dag tidigare. Vi åkte dit, fikade lite, träffade min ena kusin som jag träffar alldeles för sällan så vi har kommit ikapp lite, lite grann iaf, snackade lite till innan vi åkte hem lite för tidigt eftersom jag måste hem till städet. Det tog sin lilla stund så Emma och jag var klara klockan halv 10. Då åkte vi iväg, köpte en välförtjänt dricka innan vi kom hem och kraschade i soffan. Det är garanterat absolut sista gången som Emma följer med och städar. Hon var helt slut efter att ha dammsugit båda avdelningar. Halvvägs kom hon och klagade för hon hade skavsår i händerna. jag erbjöd henne då att byta med mig som hade 1,5 avdelning kvar att moppa men det ville hon inte  Hon var duktig som hängde med! Lite trött idag bara.  Ikväll har hon målvaktsträning med damlaget igen och efter det ännu en träning med div.5 laget som hon vill börja träna med. Jag gissar att jag inte ser henne så mkt på torsdagar framöver. Måste hinna ladda i henne lite mat innan träning bara. Det blir en utmaning för kylen är tom, frysen likaså och jag måste handla både till oss människor och till kaninerna. Ibland blir det lite mer att göra än annars. Jag skulle verkligen behöva tvätta lite också. Det har inte blivit av sista dagarna pga dagisstädet och massa annat. Det får gå och gör det inte det så får det gå ändå. Lite så är det ibland.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fia - 4 juli 2017 18:38

Jag slutade skriva eftersom jag helt enkelt inte hade nåt att berätta. Vem vill läsa om när jag jobbar, jobbar och jobbar liksom? Ingen. Ekorrhjulet det gångna året har inte varit klokt. Vakna, jobba, hämta ungar, laga mat, skjutsa ungar och sen sova...

Av Fia - 19 januari 2017 08:52

4 novemeber började jag en jäkligt besvärlig resa. Den där man kämpar mot kroppen och vågen. Resan för att gå ner i vikt. Jag vet att jag har allting mot mig. Jag äter redan bra men ser ut som en medicinboll. Läkare, flertalet, säger att jag är en öv...

Av Fia - 28 november 2016 08:13

Vi har bestämt oss för att flytta, tror vi iaf. Huset vi bor i kräver sjukt mkt jobb. Huset är i halvdant skick. Det finns inte ett enda rum där det inte behöver fixas nånting. Vissa rum saknar värme, andra saknar förvaring som måste platsbyggas meda...

Av Fia - 19 oktober 2016 15:21

Emma har bestämt sig för att byta klubb. Hon har nu provtränat med båda klubbarna men beslutet kom i måndags då hon kände att hon litar på tränarna i ena laget. De är schyssta och tillmötesgående. Tjejerna i laget är också välkomnande och de tränar h...

Av Fia - 11 oktober 2016 13:54

Jag som alltid har sån skrivklåda har senaste månaderna inte haft tid att skriva. Hemma är det fullt ös och på jobbet är det ännu värre. Jag har vid ett par tillfällen "tagit ledigt" från kvällsaktiviteterna och ägnat kvällen åt att bara vara, ladda ...

Presentation

Tjejtrissen, smedkvarten och resten av familjen.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards