Alla inlägg den 4 maj 2014

Av Fia - 4 maj 2014 23:14

Idag fick jag ett mail från en bekant och präst jag känner. Hon undrade om jag ville vara mer aktiv i gudstjänsten, typ läsa en text eller leda en bön eller nåt sånt. Visst, jag har massor av idéer om hur man kan göra gudstjänsterna roligare, lättare att ta till sig utan att tumma på traditioner. Inte så många vet ju att jag valde mellan att bli präst eller lärare. Vilket jag valde det vet ni men prästyrket lockar mig fortfarande. Den enda skillnaden är väl att mina åhörare är aningens yngre och måste lyssna på mig vare sig de vill eller ej  För flera år sen berättade jag det för min bekant och det hade visst fastnat i hennes hjärna på nåt underligt ställe för att ploppa upp nu  


Iaf så fick jag ett mail från henne där hon kollade intresset i största allmänhet och då ett visst datum i synnerhet. Så långt är jag med i läsningen men sen börjar nog min hjärna hallucinera för hon berättar då att Gud ska avtackas samtidigt och det blir nog en rolig gudstjänst  



Presentation

Tjejtrissen, smedkvarten och resten av familjen.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards