Direktlänk till inlägg 26 juli 2014

Jag börjar misstänka

Av Fia - 26 juli 2014 09:50

Mamma och pappar har flytt värmen och dragit norröver. Häromnatten var det 12 grader varmt. Svalt och skönt tycker de. iskallt tycker jag. Min pappa är inte världsbäst på det här med semester och sova borta. Tvärtom faktiskt om sanningen ska fram. Däremot tycker han inte om värmen. När jag kikade på väderprognosen i morse såg jag detta   Jag tror att mamma och pappa kommer slå nytt rekord i att vara borta länge  Vi ser fram emot fredagen då som trolig hemkomstdag. Eller inte för sannolikheten att de är borta i 12 dagar känns mikroskopiska. Jag tror pappa börjar känna oron i kroppen redan jag. Vi får se! Han kan ju skylla på att han är orolig för växterna hemma och att vi inte tar hand om dem  


Igår hade vi besök här hemma. Den här lille var på besök.   Helt ljuvlig är han. Han åt och sov hela dagen. Hans mamma klagade lite på att han inte sov men då var han ju tvungen att visa motsatsen. Han sov och sov och sov. Vi försökte väcka honom för att äta innan vi skulle åka och handla men det ville inte han. Vi klädde på honom, bytte blöja, satte honom i bilstolen. Han sov. Vi åkte genom stan i en bastuhet bil. Han sov. Vi gick in i tre affärer och gissa vad han gjorde? Han sov  När vi kom till kassan och skulle betala i sista affären pep han till. Då satte sig Karin och ammade. Intresset var väl inte på top kanske men han tog sig en slurk och fortsatte sova. Han sov från lunchen till middagen med ett par matpauser men nästan samma sekund som maten kom på bordet så vaknade han. Är det inte typiskt? Även storebror hans som inte är känd för att sova somnade i svalkan i vår källare och sov bort hela eftermiddagen. Egentligen borde vi väl njutit av lugnet då istället för att springa i massa affärer men det kan vara skönt att få göra det okcså ibland utan bråkiga småfolk som tycker sånt är tråkigt.


Annars gör vi inte så mkt nu för tiden. Vi roar oss med sånt här        

Det är väl det man står ut med gissar jag för det är ganska svettigt.


Igår när vi kom hem från affären skulle vi bära in kassarna. Då tyckte min rygg som ömmat några dagar att det fick vara nog. En muskel eller nåt började göra skitont. Så där så man faktiskt inte kan röra sig, eller andas eller nånting. INte gick det över heller. Jag provade sitta, ligga men det gjorde lika ont. Efter en stunds våndan fick jag ta en tablett diclofenac. Det brukar jag ta mot migrän men annars har jag inte haft så ont sen....gallan kanske?  Det tog iaf ett par timmar innan det värsta slapp och idag gör det ont men det är hanterbart. Jag tror på att musklerna mår bra av att de rör sig så jag gör det jag kan men bära kassar överlämnar jag nog åt någon annan. Eller bära tvättkorgar...



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fia - 4 juli 2017 18:38

Jag slutade skriva eftersom jag helt enkelt inte hade nåt att berätta. Vem vill läsa om när jag jobbar, jobbar och jobbar liksom? Ingen. Ekorrhjulet det gångna året har inte varit klokt. Vakna, jobba, hämta ungar, laga mat, skjutsa ungar och sen sova...

Av Fia - 19 januari 2017 08:52

4 novemeber började jag en jäkligt besvärlig resa. Den där man kämpar mot kroppen och vågen. Resan för att gå ner i vikt. Jag vet att jag har allting mot mig. Jag äter redan bra men ser ut som en medicinboll. Läkare, flertalet, säger att jag är en öv...

Av Fia - 28 november 2016 08:13

Vi har bestämt oss för att flytta, tror vi iaf. Huset vi bor i kräver sjukt mkt jobb. Huset är i halvdant skick. Det finns inte ett enda rum där det inte behöver fixas nånting. Vissa rum saknar värme, andra saknar förvaring som måste platsbyggas meda...

Av Fia - 19 oktober 2016 15:21

Emma har bestämt sig för att byta klubb. Hon har nu provtränat med båda klubbarna men beslutet kom i måndags då hon kände att hon litar på tränarna i ena laget. De är schyssta och tillmötesgående. Tjejerna i laget är också välkomnande och de tränar h...

Av Fia - 11 oktober 2016 13:54

Jag som alltid har sån skrivklåda har senaste månaderna inte haft tid att skriva. Hemma är det fullt ös och på jobbet är det ännu värre. Jag har vid ett par tillfällen "tagit ledigt" från kvällsaktiviteterna och ägnat kvällen åt att bara vara, ladda ...

Presentation

Tjejtrissen, smedkvarten och resten av familjen.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards