Direktlänk till inlägg 10 juni 2014

Snart dags för sommarlov!

Av Fia - 10 juni 2014 10:30

Mentalt så måste jag erkänna att jag redan har sommarlov. Kvällarna är senare för barnen. Lite för sena kanske just igår kväll men det är skönt att släppa på kraven och bara vara. Igår var vi iväg och kollade på en fotbollsmatch. Den började vid sju och då brukar mina småtroll sova men Erik somnade efter dagis igår och sov i 1,5 timme så vi åkte ändå. Alla överlevde även om Ida ffa är riktigt, riktigt trött idag. Hon får gå och lägga sig tidigare ikväll istället  Vi behövde göra något roligt igår också. Något som fick alla att tänka på något roligare än att vi nu är en katt fattigare. En älskad familjemedlem fattigare. Minoo som skulle fylla 18 i september fick somna in igår. Vi sökte för att operera tänderna men det visade sig att hon hade kronisk njursvikt. Operation var inte att tänka på så antingen fick vi ta hem henne och ha henne kvar i kanske 3 månader eller avliva henne. 3 månader av smärta för hennes del från tänderna för att sen avslutas med att njurarna stängde av och hon blev akut sjuk. Det valet fanns inte. Hon fick somna in igår. Otroligt jobbigt och tomt utan henne. Hon var verkligen en karaktär och personlighet. Min första bebis  Nu kommer ingen att komma låtandes som en mistlur med en strumpa/råtta/toffla i munnen längre. Nu kommer blomkrukorna få stå kvar i fönstret där vi ställer dem. Ingen kommer längre se till att vi får plantera om alla blommor genom att knuffa ner dem i golvet. Nu är det slut på klor i benen och drägglande pussar.     


När jag letade efter en bild på Minoo hittade jag en massa andra fina bilder. Kommer du ihåg när Fritte var så här liten mamma?

 När han fick plats i kattkorgen  Han har blivit lite större nu...   Sisådär en 50kg större  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fia - 4 juli 2017 18:38

Jag slutade skriva eftersom jag helt enkelt inte hade nåt att berätta. Vem vill läsa om när jag jobbar, jobbar och jobbar liksom? Ingen. Ekorrhjulet det gångna året har inte varit klokt. Vakna, jobba, hämta ungar, laga mat, skjutsa ungar och sen sova...

Av Fia - 19 januari 2017 08:52

4 novemeber började jag en jäkligt besvärlig resa. Den där man kämpar mot kroppen och vågen. Resan för att gå ner i vikt. Jag vet att jag har allting mot mig. Jag äter redan bra men ser ut som en medicinboll. Läkare, flertalet, säger att jag är en öv...

Av Fia - 28 november 2016 08:13

Vi har bestämt oss för att flytta, tror vi iaf. Huset vi bor i kräver sjukt mkt jobb. Huset är i halvdant skick. Det finns inte ett enda rum där det inte behöver fixas nånting. Vissa rum saknar värme, andra saknar förvaring som måste platsbyggas meda...

Av Fia - 19 oktober 2016 15:21

Emma har bestämt sig för att byta klubb. Hon har nu provtränat med båda klubbarna men beslutet kom i måndags då hon kände att hon litar på tränarna i ena laget. De är schyssta och tillmötesgående. Tjejerna i laget är också välkomnande och de tränar h...

Av Fia - 11 oktober 2016 13:54

Jag som alltid har sån skrivklåda har senaste månaderna inte haft tid att skriva. Hemma är det fullt ös och på jobbet är det ännu värre. Jag har vid ett par tillfällen "tagit ledigt" från kvällsaktiviteterna och ägnat kvällen åt att bara vara, ladda ...

Presentation

Tjejtrissen, smedkvarten och resten av familjen.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards