Alla inlägg den 27 januari 2013

Av Fia - 27 januari 2013 21:07

Nu har vi nog slagit ett rekord som torde vara ganska svårslaget. Inom en vecka har vi lyckats förstöra middagen inte mindre än två gånger. Nu tänkter säkert du att bränna vid maten gör jag varje dag men se det menar jag inte. Här snackar vi förstöra på riktigt.

För en vecka sen eller vad det var så gjorde jag en kall sås på äpple och pepparrot som vi skulle ha till en maträtt. Jag gjorde iordning allting, skar alla grönsaker som skulle skäras och satte mig för att vänta in kyckligen i ugnen. Jag hör att Ida är i köket så jag ber henne gå ut. VIs av erfarenheten eftersom hon alltid hittat på dumheter i köket. Hon rä portad där om inte jag är med. I sällskap med miniligisten är det verkligen dubbeltrubbel.

Maten blev klar och jag dukar fram allting. Jag rör en sista gång i såsen innan jag tar ut skeden, smakar av den och tillbringar den närmaste kvarten med att spotta. Tvi vale säger jag! Ida och miniligisten hade hjälpt till att krydda. Salt är gott och more is better var parollen för dagen. UNgarna hällde nog på säkert tre msk salt på en liten skål med sås. Det var bara slänga.


Idag körde vi försök nr två. En händig man har varit i huset i dag och monterat dit köksfläkten. Jo, köket har fått klara sig utan i över ett år nu... Nu är den på plats och vid invigningen hör den händige mannen att det rasslar lite om den. Handlingskraftig som han är så skruvar han isär allting och kikar. Enda kruxet var att det som rasslade var en dl grus som nu låg utspridd på spisen(och stekpannan). Min vegetariska lasagne blev det inget av med. Det var bara att slänge. Den händige mannen tyckte att vi kunde låtsas som att det var peppar men jag tror vi klarar oss bättre utan extrakryddan.. Lite väl knaprigt eller nåt. Jag ska iofs till tandkläkaren på onsdag men jag föredrar att inte laga alla tänder. Tandläkarterapi behövs ju också men jag är nöjd att jag iaf inte drömmer mardrömmar(så ofta) om tandläkare. Däremot undrar nog Emmas tränare varför jag får nåt panikartat i blicken så fort vi pratas och jag ser mig om efter närmaste nödutgång. Gissa hans yrke  


Jag måste säga att jag var ganska sur på honom(händige mannen, inte tandläkaren  ) efter försöket till lagning. Bara lite som ni förstår   Här har man gått hela dagen och längtat efter en vegetarisk lasagne som är sjukt god. När man så ska laga den slänger nån sk händig man grus över all spenat. Får göra en repris imorgon misstänker jag. Istället fick jag när jag samlat mig lite åka iväg och köpa kinamat. Ungarna blev mätta och det är kanske ändå det viktigaste? Nu borde det ta väldigt lång tid innan vi får maten förstörd igen hoppas jag?! Eller köksfläkten lagad... 

Presentation

Tjejtrissen, smedkvarten och resten av familjen.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21 22 23
24
25 26 27
28 29 30
31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards