Alla inlägg den 2 september 2013

Av Fia - 2 september 2013 13:39

Den här helgen, precis som förra, var fullproppad med fotboll och sovmorgonarna lyste med sin absoluta frånvaro. I fredags hade vi jobbfest på jobbet. 47personer kom till vår villa och vi trängde ihop oss i vardagsrummet. Det blev trångt som sjutton men väldigt trevligt och det är väl ändå huvudsaken  Hem efter festen som inte blev så sen iofs men jag kom i säng kl 1 och somnade som en klubbad säl och vaknade av att Linnéa stirrade på mig mitt i natten och hävdade att klockan var sex och jag behövde gå upp. Jag var inte riktigt överens med henne på den punkten men det var bara att kliva upp, packa väskan och åka iväg kvart i 8 för att hämta upp N och sen åka vidare till fotbollsmatcherna. Kl 8,20 började första matchen. Själva spelandet gick riktigt bra. Okej, de förlorade 2 av 3 mathcer men de spelade bra. Passningsspelet finns där nu. Kul att se och ffa tycker Linnéa att det är roligt med fotboll igen.


Efter matcherna åkte vi iväg för att köpa present till Emre som skulle firas. Egentligen fyller han år idag men idag har Emma och Ida fotbollsträning så vi gjorde det då istället. Efter kalaset åkte vi iväg och handlade, kom hem och förberedde ännu en födelsedagsmiddag för vi firade pappas födelsedag den 27 men vi firade honom i lördags istället. Ingen present men väl en middag som sagt   Presenter fick däremot en annan kille som fyllde år igår. 3 år fyllde han. Fritte, mormors hund. Det var viktigt och han fick en fint ben att gnaga på och en massa klappar och kramar så jag tror han blev nöjd. Även Minoo, min katt som bor hos mormor, fick ett par presenter. Hon fyller 17 nu i slutet av månaden så hon fick lite godis. En med anti-hårbollfunktion och en bara för att njuta av. Lite svårt att köpa present till en tandlös katt. Hon fick Forl för ett par år sen och sen dess har tänderna rasat ut eller dragits ut hos veterinären när hon fått ont. Nu tror jag faktiskt inte att hon hade några kvar mer än de allra minsta. Skönt för henne att slippa ha ont! Tänder ärklart överskattat om du frågar mig.


I säng kom vi så klart men lite för sent igen. I söndags var det bara att kliva upp alldeles för tidigt igen. Ingen Linnéa fanns heller som tvingade upp henne utan det var mer jag som stod för tvångsdelen. Emma skulle spela fotboll kl 10 i Enköping. Vi spelade på farmors bakgård i princip så vi messade henne men hon hade stuckit ut på landet till Köping. Vilket sätt   Tjejerna vann mot Fanna med 2-0 som de innan förlorat mot. Kul att de spelar upp sig! I våras bytte de serie till F13-14 och därmed även till 9mannaplan. Hela våren förlorade de allt men nu har det satt sig med spelet, ytorna, reglerna och nu har de vunnit allt istället:) Det är inte illa pinkat när tjejerna ofta är 1-3 år älder!

Efter matchen åkte vi hem. åt lunch, laddade om för nästa match i Graneberg med F00. Även den vann Emmas lag och hon gjorde en hel del superbra räddningar, inkl en straff, så hon var nöjd efteråt.


Tja, ni märker ju vad jag gör på helgerna:) Det blir mkt fotboll med eller utan syskonskara. Så mtk annat hinner jag inte med dock. Jag får bli lite bättre på att göra saker i veckorna istället!



Presentation

Tjejtrissen, smedkvarten och resten av familjen.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5 6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards