Direktlänk till inlägg 28 juni 2013

Manlig logik

Av Fia - 28 juni 2013 15:44

Följande diskussion utspelade sig idag:

F: Hej, jag undrar om du har måttet till studsmattan?

M: ??? Nästa fråga tack!

F: Jag undrar också när poolen kommer upp. Vad måste göras eller kan jag bara ställa upp den?

M: Marken måste anläggas först, sanden ska köpas och komma på plats och jag tänkte bygga trappan först innan jag gör det.

F: Jaha, så poolen kommer upp nån gång i augusti då eller?

M: #suck# Jag kan ta poolen först om du vill.

F: Ja tack eftersom jag har fyra barn som tjatar om poolen varje dag det är soligt. Du vet inte måtten på studsmattan alltså? Jag tänkte köpa nytt kantskydd och skyddsnät så ungarna kan använda studsmattan.

M: ingen aning. Det var näst största de hade på Rusta. Kanske 3,5meter?.

F: Hur tar jag reda på måttet?

M: Du kan väl lägga dig på mattan och få en uppfattning om hur mkt som saknas...

F: Visst, jättebra. Det funkar säkert...

M: kan du inte ta måttbandet då?

F: Har du köpt ett alltså? Ungarna har ju haft sönder din tumstock...

M: Det ligger ett markmätband i redskapsboden tror jag. Mät med det. Fast det börjar på -300mm

F:???? Varför det?

M: För att det ska vara användarvänligt. För att man ska kunna sätta i en spik och mäta...


Nu ska jag ta mitt markmåttband som börjar på -300mm och försöka mäta studsmattan och drar bort 300mm och jag antar att man mäter diametern ram till ram?

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fia - 4 juli 2017 18:38

Jag slutade skriva eftersom jag helt enkelt inte hade nåt att berätta. Vem vill läsa om när jag jobbar, jobbar och jobbar liksom? Ingen. Ekorrhjulet det gångna året har inte varit klokt. Vakna, jobba, hämta ungar, laga mat, skjutsa ungar och sen sova...

Av Fia - 19 januari 2017 08:52

4 novemeber började jag en jäkligt besvärlig resa. Den där man kämpar mot kroppen och vågen. Resan för att gå ner i vikt. Jag vet att jag har allting mot mig. Jag äter redan bra men ser ut som en medicinboll. Läkare, flertalet, säger att jag är en öv...

Av Fia - 28 november 2016 08:13

Vi har bestämt oss för att flytta, tror vi iaf. Huset vi bor i kräver sjukt mkt jobb. Huset är i halvdant skick. Det finns inte ett enda rum där det inte behöver fixas nånting. Vissa rum saknar värme, andra saknar förvaring som måste platsbyggas meda...

Av Fia - 19 oktober 2016 15:21

Emma har bestämt sig för att byta klubb. Hon har nu provtränat med båda klubbarna men beslutet kom i måndags då hon kände att hon litar på tränarna i ena laget. De är schyssta och tillmötesgående. Tjejerna i laget är också välkomnande och de tränar h...

Av Fia - 11 oktober 2016 13:54

Jag som alltid har sån skrivklåda har senaste månaderna inte haft tid att skriva. Hemma är det fullt ös och på jobbet är det ännu värre. Jag har vid ett par tillfällen "tagit ledigt" från kvällsaktiviteterna och ägnat kvällen åt att bara vara, ladda ...

Presentation

Tjejtrissen, smedkvarten och resten av familjen.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards