Direktlänk till inlägg 25 april 2012

Rackartyg

Av Fia - 25 april 2012 13:28

Inte den billigaste affären i stan kanske men den enda där jag fått tag på fina byxor som sitter bra till Erik. I helgen när jag travade runt på gränby insåg jag att den inte fanns kvar????? Har den flyttat eller är det nån som vet vad som hänt? Jag åker inte ner på stan för att köpa barnkläder och om de inte finns kvar så förlorar de iaf mig som kund. Vore trist för jag var ofta in där. Förhoppningsvis har de bara bytt lokaler och jag missat det men på hemsidan ser jag bara en enda butik och det är den på stan  


En vecka har gått förresten sen jag sade att jag skulle sluta äta godis. En vecka och jag har faktiskt inte ätit godis heller. I helgen åt jag lite nötter/russinmix istället för godis och det enda som jag ätit i sötsaker är en chokladboll i söndagskväll som Emma gjort till efterrätt. Kändes lite taskigt att inte äta då   Faktum är att jag inte ens varit godissugen, utom igår och känner man mig vet man vilken bedrift DET är  Nu hoppas jag att det ska fortsätta lika bra. Jag får komma på nya sätt att fredagsmysa bara för lite tråkigt är det när alla andra proppar i sig godis och jag ett glas vatten. Får väl köpa några goda frukter istället kanske, eller ost och kex. Vad äter ni andra som fredagsmys/lördagsgodis? Här brukar vi köra allting på fredagen och lördagsgodiset blir mkt mindre istället eller hoppas över. Kesella vet jag att vissa gillar  med frukt till men blä!!!!!!!! Det är inte gott om vi nu inte ska lyxa med smaksatta kesellan men det är väl ungefär lika nyttigt som godis    Vanlig kesella smakar inte gott! Kanske ska köra på Emmas idé, skagenröra. Chili/vitlöksmarinerade räkor och bröd är gott... Får fundera lite tror jag men kom med förslag! Gärna nyttigt då, inte kaloribomber som mina förslag ovan...


Ett annat huvudbry som jag har. Sonen är ju inte störst på jorden och jag hoppas att han i sommar blir torr även om jag just nu kanske inte har så stora förhoppningar. Däremot har vi provat sätta på honom ett par kalsonger han fick av mamma i vintras. Hon köpte dem för att de var söta   Erik älskar dessa kalsonger men det är inte så himla praktiskt för honom att ha dessa för han måste nämligen springa och hålla i dem. De åker ner över hans lilla rumpa   Han behöver kalsonger i strl 74/80, finns det eller måste vi köpa bebistrosor?

 
 
Carola med 9

Carola med 9

26 april 2012 22:50

Jag upptäckte åxå att Rackartyg var borta, nu idag? Mkt förvånad! IOfs är det länge sen jag var på Gränby nu, sjuka ungar:( men ändå..
Du ska köpa en kakao som heter Kankao, möjligen Cankao, den är sockerfri, och så blandar du den i lättkesellan! Späd ut med lite vatten så blir det inte så tjockt. Mkt kakao ska det vara, innehåller få kalorier:) SMakar skitgott:) Gillar du inte bär? För min favorit just nu är kesella med valnötter, hallon, kanel( kardemumma, ingefära) ..mmmm så gott att jag kan äta enbart det :)
Eller så köper du nåt proteinpulver och smaksätter med, inte fel det heller och så blir det ännu mer proteinrikt:)
Nötter...fast du är allergisk va?? Annars är det finfint, i små mängder.
Visst var det av dig jag fick kikärtsrecept?? Då kanske det här är nåt för dig:
2 dl kokta Kikärter

Ca 2 msk jordnötssmör

1 dl rostade solroskärnor

1 msk agavesirap

Detta är ett ungefärligt recept, smaka av innan du rullar dem till bollar.
Ställ kallt.

Eller:


1 paket svarta bönor (skölj och låt rinna av)
1 dl finhackade hasselnötter
2 msk kakao
1 msk starkt kaffe
1 msk agavesirap (kanske mer, smaka av)
Kokos att rulla i

Mixa allt i mixerstav
Rulla till chokladbollar

Snälla prova och säg om de är goda ;)





Annons











http://blogg.mama.nu/familjenannorlunda

Fia

27 april 2012 09:02

Kesella med choklad låter betydligt godare:) Bär älskar jag och frukt och det mesta som är sött. Får inventera chokladhyllan alltså:) Chokladbollar med kikärter???? Tja, får ju prova om suget sätter in. Det ungarna inte vet lider de inte av som bekant;) Har du inte vågat prova själv alltså???
Kram!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fia - 4 juli 2017 18:38

Jag slutade skriva eftersom jag helt enkelt inte hade nåt att berätta. Vem vill läsa om när jag jobbar, jobbar och jobbar liksom? Ingen. Ekorrhjulet det gångna året har inte varit klokt. Vakna, jobba, hämta ungar, laga mat, skjutsa ungar och sen sova...

Av Fia - 19 januari 2017 08:52

4 novemeber började jag en jäkligt besvärlig resa. Den där man kämpar mot kroppen och vågen. Resan för att gå ner i vikt. Jag vet att jag har allting mot mig. Jag äter redan bra men ser ut som en medicinboll. Läkare, flertalet, säger att jag är en öv...

Av Fia - 28 november 2016 08:13

Vi har bestämt oss för att flytta, tror vi iaf. Huset vi bor i kräver sjukt mkt jobb. Huset är i halvdant skick. Det finns inte ett enda rum där det inte behöver fixas nånting. Vissa rum saknar värme, andra saknar förvaring som måste platsbyggas meda...

Av Fia - 19 oktober 2016 15:21

Emma har bestämt sig för att byta klubb. Hon har nu provtränat med båda klubbarna men beslutet kom i måndags då hon kände att hon litar på tränarna i ena laget. De är schyssta och tillmötesgående. Tjejerna i laget är också välkomnande och de tränar h...

Av Fia - 11 oktober 2016 13:54

Jag som alltid har sån skrivklåda har senaste månaderna inte haft tid att skriva. Hemma är det fullt ös och på jobbet är det ännu värre. Jag har vid ett par tillfällen "tagit ledigt" från kvällsaktiviteterna och ägnat kvällen åt att bara vara, ladda ...

Presentation

Tjejtrissen, smedkvarten och resten av familjen.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23 24 25 26 27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards