Direktlänk till inlägg 25 april 2012

Effektivt och kul

Av Fia - 25 april 2012 12:14

Igår på vägen hem från jobbet plingade telefonen till. Karin undrade om de fick komma över. Självklart! Jag gillar sällskap och nån att prata med och får man titta lite på Emre är ju tillvaron komplett liksom även om han inte är så förtjust i mig direkt 


Enda kruxet var ju att jag för det första inte hunnit hem än. Jag behövde hämta Linnéa först och dagisbarnen så risken fanns att Karin skulle hinna komma före mig.  Då plingar telefonen en gång till och då skulle hon komma när Emre vaknat och ätit. PUH, skönt! Hon ville äta middag med oss också och inte mig emot liksom  Jag ruschade mig igenom hämtningarna. Lämnade Linnéa ute med Erik som njöt av det fina vädret och en och annan tato ute. In genom dörren, sprutade ner toan med rengöring, dammsög golvet, skurade toan och hann ta fram hinken för att sanera under Eriks matplats innan de kom. Vilken tur att jag hann dammsuga för det var vidrigt hemma. Jag hade inte dammsugit på ett par dagar och tja det är inte att rekommendera. Jag hade fått utbrott på morgonen när jag sprungit barfota  Jag hatar skräpigt golv!!!!! Saker överallt kan jag tolerera men inte grus, damm och matrester på golvet.


Jag svabbade av golvet och så drog Karin och jag iväg till Willys. Kvar hemma lämnade vi Yavuz med alla barn.  Det gick bra men nästa gång har säkert Emre börjat gå och då blir det roligare när han springer åt ett håll och Erik åt ett annat   


Mitt i alltihopa så ringer farmor och frågar om hon får komma över och hämta sina majblommor. Hon stannade på middag hon också så det var fullt runt vårt lilla bord igår. Det tycker jag är trevligt! Ännu bättre blir det när man får lite nattningshjälp med barnen  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fia - 4 juli 2017 18:38

Jag slutade skriva eftersom jag helt enkelt inte hade nåt att berätta. Vem vill läsa om när jag jobbar, jobbar och jobbar liksom? Ingen. Ekorrhjulet det gångna året har inte varit klokt. Vakna, jobba, hämta ungar, laga mat, skjutsa ungar och sen sova...

Av Fia - 19 januari 2017 08:52

4 novemeber började jag en jäkligt besvärlig resa. Den där man kämpar mot kroppen och vågen. Resan för att gå ner i vikt. Jag vet att jag har allting mot mig. Jag äter redan bra men ser ut som en medicinboll. Läkare, flertalet, säger att jag är en öv...

Av Fia - 28 november 2016 08:13

Vi har bestämt oss för att flytta, tror vi iaf. Huset vi bor i kräver sjukt mkt jobb. Huset är i halvdant skick. Det finns inte ett enda rum där det inte behöver fixas nånting. Vissa rum saknar värme, andra saknar förvaring som måste platsbyggas meda...

Av Fia - 19 oktober 2016 15:21

Emma har bestämt sig för att byta klubb. Hon har nu provtränat med båda klubbarna men beslutet kom i måndags då hon kände att hon litar på tränarna i ena laget. De är schyssta och tillmötesgående. Tjejerna i laget är också välkomnande och de tränar h...

Av Fia - 11 oktober 2016 13:54

Jag som alltid har sån skrivklåda har senaste månaderna inte haft tid att skriva. Hemma är det fullt ös och på jobbet är det ännu värre. Jag har vid ett par tillfällen "tagit ledigt" från kvällsaktiviteterna och ägnat kvällen åt att bara vara, ladda ...

Presentation

Tjejtrissen, smedkvarten och resten av familjen.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23 24 25 26 27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards