Direktlänk till inlägg 23 april 2012

Värt att dokumentera

Av Fia - 23 april 2012 14:38

Två rätt suddiga och dåliga bilder tagna i all hast med mobilens rätt usla kamera men om Ida sitter i ett hörn och leker med leksaker själv då är det ett smått mirakel som måste förevigas. Helst då utan att hon märker av det och avslutar leken  Hon lade ut handduken på golvet och satt länge och lekte med djuren från Sydafrika som barnen fått av farmor och spelade upp rollspel och grejer. Som ni säkert anar så händer det typ aldrig att hon leker öht med nåt utan antingen spelar vi spel eller så springer hon omkring. Leka kan hon göra ute men inte inne. Det har hon aldrig kunnat egentligen utan då sätter hon på tvn eller datorn och försvinner in i den världen. Ni kan ju gissa hur dyrt vårt leksakskonto är  Hon har nästan inga leksaker. Några dockor med kläder som ligger och skräpar mesta delen av tiden om inte Rally Harry   är framme. Då ligger dockorna utslängda och vagnarna krockade i en hög nånstans    I leksaksväg har vi nog provat en hel del annars men det har sen hamnat i garaget eftersom de bara kastades på golvet istället för att man lekte med det. Däremot inser jag att vi måste köpa bilar, traktorer, grävskopor, lastbilar och allting annat i bilväg till min bilfantast till son. Numera får man bråka på en tröja om det inte är tato på den... Det finns inte så många såna och tja mamman är inte så förtjust i tattoer eller andra fordon varken på tröjor eller i verkligheten. Eriks favorit just nu är en traktorkalender som inte får sitta på väggen som tänkt utan på bordet där han bläddrar lyckligt. Den som envisas med att det inte är skillnad på pojkar och flickor kan komma hem och övertyga mig om det. Erik är första pojke efter tre flickor. Flickorna har haft lika mkt bilar som nallar och dockor och har valt hmmm sportaktiviteter. Erik fick inga bilar som riktigt liten för de hade försvunnit innan han föddes. Ändå körde han som halvårsbebis bil med dockorna???? Tro mig, jag stod och tittade på bilar och fordon med Emma men jag gjorde det baske mig itne med Erik. Emma var totalt ointresserad, inte Erik som nog gladeligen skulle kunna tillbringa en dag i rondellen hemma tittandes på alla fordon. Skitsnack att det är uppfostran om barnen blir intresserade av fordon eller dockor!!!! Det måste vara till viss del genetiskt också. Med tanke på uppfostran annars så skulle Erik vara värsta fjollan annars då(ursäkta uttrycket) eftersom han ve och fasa hade rosa och röda kläder som riktigt liten, hade massa dockor och andra klassiska flickleksaker. Han har tre storasystrar att se upp till och tja han är biltokig! Han skiter fullständigt i dockorna men älskar att mecka sönder en bil eller försöka laga dito sen 


För er som är intresserade har jag idag roat mig med att förnya beståndet av linser hemma hos oss. Jag har klickat iväg en beställning på nya eftersom mina gamla börjar protestera och gegga ihop sig. Dags att byta mao   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fia - 4 juli 2017 18:38

Jag slutade skriva eftersom jag helt enkelt inte hade nåt att berätta. Vem vill läsa om när jag jobbar, jobbar och jobbar liksom? Ingen. Ekorrhjulet det gångna året har inte varit klokt. Vakna, jobba, hämta ungar, laga mat, skjutsa ungar och sen sova...

Av Fia - 19 januari 2017 08:52

4 novemeber började jag en jäkligt besvärlig resa. Den där man kämpar mot kroppen och vågen. Resan för att gå ner i vikt. Jag vet att jag har allting mot mig. Jag äter redan bra men ser ut som en medicinboll. Läkare, flertalet, säger att jag är en öv...

Av Fia - 28 november 2016 08:13

Vi har bestämt oss för att flytta, tror vi iaf. Huset vi bor i kräver sjukt mkt jobb. Huset är i halvdant skick. Det finns inte ett enda rum där det inte behöver fixas nånting. Vissa rum saknar värme, andra saknar förvaring som måste platsbyggas meda...

Av Fia - 19 oktober 2016 15:21

Emma har bestämt sig för att byta klubb. Hon har nu provtränat med båda klubbarna men beslutet kom i måndags då hon kände att hon litar på tränarna i ena laget. De är schyssta och tillmötesgående. Tjejerna i laget är också välkomnande och de tränar h...

Av Fia - 11 oktober 2016 13:54

Jag som alltid har sån skrivklåda har senaste månaderna inte haft tid att skriva. Hemma är det fullt ös och på jobbet är det ännu värre. Jag har vid ett par tillfällen "tagit ledigt" från kvällsaktiviteterna och ägnat kvällen åt att bara vara, ladda ...

Presentation

Tjejtrissen, smedkvarten och resten av familjen.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23 24 25 26 27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards