Alla inlägg den 30 juni 2011

Av Fia - 30 juni 2011 21:38

2007 for jag iväg på vinst och förlust iväg till en mammaträff med mammor som jag snackat med i nästan två år. En sak hade vi gemensamt, vi väntade barn samtidigt och hade således barn i samma ålder. Träffen tog plats i Tyresö hos en av mammorna och hon var dessutom fotograf så vi lånade studion. Efter flera månader fick vi hem bilderna hon tagit och då hade jag ingen möjlighet att titta på dem. CDläsaren i datorn var trasig. Tiden gick och skivan med alla bilder kom längre och längre ner i lådan, längre och längra ifrån mitt medvetande. Ibland har jag sett den men fortfarande haft samma trasiga dator. Nu när jag köpte en ny byrå hem till hallen fick jag börja rensa ut den gamla köpmansdisken på skräp som samlats sen vi flyttade in och låååångt innan dess. Nu hittade jag CDskivan igen och äntligen fick jag se bilderna. Med bestämda steg klev jag fram till datorn och påbörjade nerladdningen, bara för att få hicka. Det var över 500 bilder på skivan  Jag laddade ner alla, för jag kunde inte välja bort några och många fina bilder är det! Det märks att hon var/är fotograf. Nu har vi ingen kontakt längre för jag är aldrig inne på den ankomstgruppen längre och vet inte om hon är kvar heller. Här kommer några få på ja vem är det????               Det var inte så svårt va? Förstår inte varför alla säger att mina barn är sååå lika... Lite roligt är det att jag kommer ihåg att jag tyckte Ida var så spinkig men jämfört med Erik är hon ju rena michelingubben  Gosgumman! 13 månader gammal är hon på bilderna. 

Av Fia - 30 juni 2011 10:02

Idag är en sån där dag då vi bara ska vara hemma. Inga tider att passa, ingenting speciellt att göra mer än ett stödröj på förmiddagen för att lämna eftermiddagen åt roligare saker. Jag gillar såna dagar! Ungarna gör sitt bästa för att reta gallfeber på varandra, "Mamma!!!!"-ropen skallar mellan väggarna och de försöker bräcka varandra i att skvallra mest. Synd bara att de har en mamma som totalt ignorerar just sånt. Jag ogillar just att skvallra å det grövsta och därför rinner det av mig som vatten på en gås. Erik går runt och tittar på alla mest hela tiden. Han är snorig som bara den idag så jag hoppas att det blir en lugn dag med mer sova än vanligt. Han har sovit lite oroligt i natt vilket väl mest drabbade mig som vaknade varje gång snarare än honom som ju sov    Skönt att han väntade till idag med snorigheten så vi slapp åka tillbaka för att ta sprutan vid ett senare tillfälle.

Igår hade vi också premiär av det lite tråkigare slaget. Erik satt och åt och rätt vad det var började han skrika. Linnéa satt och matade honom och fattade ingenting. Inte blev jag klokare förrän en liten stund senare när jag bytte blöja. Under shortsen, vid blöjkanten, hade han två bett av ngt slag rätt nära varandra så kan det kanske ha varit en geting som förirrat sig in i byxorna på honom??? Jag smörjde med xylokain och han somnade efter en liten stund. Idag syns ingenting av det iaf och han mår som vanligt. Skönt!


Igår ringde Mårten hem från jobbet och ville diskutera en vända till Torsborg i helgen. Jag var mitt uppe i matlagningen, dukning och trötta barn så jag ville inte prata då utan tyckte att vi kunde göra det när han kom hem istället. Japp, han kom hem när jag gick och lade mig så jag får väl fortsätta att inte veta hur tanken var eller ringa honom i eftermiddag när ungarna badar i bassängen. Vore skönt att veta hur han tänkt sig övernattningen då för i stora huset är golvet upprivet pga en vattenskada och lillstugan har bara fyra bäddar... Är det husvagn som gäller eller? I såna fall måste vi köpa ett tält för vi får inte plats i den allihop. Emma tycker dessutom att det är öken att åka dit helt plötsligt så henne får vi nog muta med en kompis som följer med tror jag. Jag såg billiga tält, både tvåmanna och sexmanna som jag blev sugen på på ÖB för en billig penning. Tvåmanna behöver vi köpa oavsett för det ska vi ha inne i förtältet på husvagnen för att kunna åka på semester.


Nu är det dags att lyfta ner Erik från bordet ute på altan och stänga dörren ut dit. Inne ser det ut som Hela havet stormar eftersom alla stolar ligger på golvet för att inte Erik ska klättra upp hela tiden. Ska man låta stolarna stå och låta honom ramla ner eller hur gör ni???




Presentation

Tjejtrissen, smedkvarten och resten av familjen.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards