Alla inlägg den 4 mars 2011

Av Fia - 4 mars 2011 15:55

Idag var det staffet och jag är ingen sportnörd men skidåkning följer jag så slaviskt jag kan. Tyvärr envisas skidåkarna med att åka fast jag jobbar ibland men idag när det var staffet och eleverna lyste med sin frånvaro passade vi på att titta. Vi gick in på svt's hemsida i god tid och kunde tjuvkika på backhoppning och konstatera att det fungerade. Vi fixade lunch och när vi kom tillbaka för att se stafetten hade sändningen upphört och det gick inte att se. Ve och fasa, alla vi som jobbar där ville se och ingen av våra båda boxrar ville fungera heller så tv'n var bara att glömma. Det var nästan panikkänsla där tills Alex kom på genidraget att Norge kankse har motsvarande vår svt play så vi går in på nrk.no och se där, det fungerade. Ivrigt påhejade av norska kommentatorer såg vi så stafetten och fick se sverige ta hem silver. Det är inte illa! Guld hade varit bnättre men i en spurt mellan Hellner och Northug går nog Hellner se sig slagen, alltid...tyvärr. Men tack NRK för att ni lyckas sända där sveriges television brister!

 (Bilden är från nrk's hemsida)

Presentation

Tjejtrissen, smedkvarten och resten av familjen.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21 22 23 24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards