Direktlänk till inlägg 29 augusti 2011

Rubrik saknas

Av Fia - 29 augusti 2011 13:00

Jag hade tänkt att skriva ett långt inlägg om föräldrar som itne ställer upp för sina barns lag men jag tror att jag hoppar det. Känns inte som att jag orkar ånga upp mig och bli irriterad när jag mest hela dagen har levt i helt andra känslor.


Fredagens kräftskiva gick iaf av stapeln i sedvanlig ordning. Vi åt en himla massa kräftor(vi som gillar det) och resten åt räkor eller grillat kött. 3 paket räkor på två pers är inte så illa pinkat va  Jag älskar verkligen kräftor och såå mkt mat är det inte på varje särskilt som jag vägrar äta hjärnan och sånt. Klorna och stjärten räcker gott åt mig. Som sig bör enligt vissa så var det en blöt fest i de flesta innebörder   Jag och Jessica satt mest och pratade om ditten och datten när jag inte sprang iväg och nattade barn.

Dagen efter hade vi bestämt att jag skulle ta alla barnen och åka iväg så maken kunde greja i fred i köket. Jag åkte iväg efter fotbollsmatchen(GUSK vann!) och tog en repa på Thuns innan vi åkte och fikade hos pappa som fyllde år. Där stannade vi sen till kvällen och hade lite myskväll. Eller snarare försökte ha myskväll. Emma parkerade sig vid datorn, Linnéa och jag kollade på Harry Potterfilmen och Ida sprang emellan med Erik. Vid åtta på kvällen var tre av fyra barn ordentligt trötta och då ringde Mårten. Han var sjuk... Han hade itne gjort ett smack i köket för han hade magsjuka... Jo men visst så att.... Magsjuka när ingen annan haft det???? Dagen efter att han har tömt en flaska med extra stark koskenkorva(60%). Ursäkta men här tar min empati slut. Det är jäkla konstigt att hans magsjuka alltid kommer dagen efter en fest?!?!?! Jag är skitsur. Idag börjar han jobba med sina idiotiska arbetstider så nu kommer ingenting hända i köket heller. 


Nu när jag ändå har eldat upp mig och blivit arg på honom genom att tänka på detta så kan jag ju fortsätta berätta om fotbollen  

I söndagsmorse hade vi parkeringsvakten eftersom det var yrsadagarna och det var bilar som kom ochåkte mest hela tiden. För att det itne ska bli totalkaos fick sex st stå och dirigera trafik med början halv åtta. Första passet gick kanon men sen vid 10 när avlösarna skulle komma så dök 1 av 6 föräldrar upp... Alltså jag vet inte hur ointresserade andra föräldrar är av sina barns aktiviteter och struntar i det också. Det är helt okej om man inte är det men om laget har fått en uppgift så ser man till att sköta den! Så svårt är det inte att en gång per år få ett arbetspass tilldelat sig för att yrsadagarna ska flyta på bra-faktiskt! Jag som är ansvarig för laget under dessa dagar fick ringa runt till de föräldrar som itne kommit. Hur många svarade tror du???? Inte en enda! Däremot kom alla och släppte av sina barn 50 minuter senare på deras samlingstid för matchen. Samtliga fick vackert kliva ur och ställa sig resterande tiden utom en som fick komma tillbaka klockan tre då jag hade fått flytta runt personer i all hast. Inte en enda bad heller om ursäkt utan det var mer: "Men jag har itne tid", eller "Jag vill inte". Nu är jag ärlig men jag skiter i om man har tid eller inte vill. Antingen ställer man upp på lagets arbetsuppgifter eller så behöver man itne ha barnen i laget. Det är så enkelt det kan vara. 

När jag roddat runt med telefonnummer och omplaceringar och omflyttningar, personer som kommit på fel dag och vägrat gå hem osv så gick jag ut oc njöt av matchen. I ett svagt ögonblick har jag sagt till Emma att när de lyckas slå Vaksala och Skuttunge ska hon få köpa vad hon vill. Det är nämligen de två bästa lagen i Uppland. Kändes som ett säkert löfte... Jag hade fel. Igår slog Emma och hennes lag Skuttunge med 5-2. Emma är tre SIMSspel rikare och jag några 100 fattigare. Det var det värt!

Straxs innan matchens slut var det dags för Linnéa att få prova på friidrott. Vi satte oss i bilen och åkte till Valsätra IP. Linnéas entusiasm gick ju mig förbi iaf. Hon stod med armarna innanför tröjan och såg uttråkad ut. Hennes kommentar efteråt var "Det är var den tråkigaste sporten nånsin! Jag tänker inte komma tillbaka. Tom fotbollen var roligare" Jag ska vara ärlig och erkänna att jag nog kan hålla med. Det som tränades på var att stå framme vid mattan och hoppa upp på den och landa på rumpan eller att stå en bit ifrån och springa fram och upp på mattan(inte hoppa). Jag förstår att det var teknikträning men hallå, det var verkligen urtrist! Jag tror vi struntar i det och anmäler henne till friidrottsläger i sommar istället där hon får pröva på allting mer ordentligt. Nu fick hon heller inte springa som hon sett fram emot. Hon får nog vara nöjd med bara simskola den här terminen. Vi har pratat om scouterna men det är för sent. Det slutar halv8 och det går inte för mina kvällströtta barn. Hon brukar liksom somna ngn gång mellan 7 och halv 8  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fia - 4 juli 2017 18:38

Jag slutade skriva eftersom jag helt enkelt inte hade nåt att berätta. Vem vill läsa om när jag jobbar, jobbar och jobbar liksom? Ingen. Ekorrhjulet det gångna året har inte varit klokt. Vakna, jobba, hämta ungar, laga mat, skjutsa ungar och sen sova...

Av Fia - 19 januari 2017 08:52

4 novemeber började jag en jäkligt besvärlig resa. Den där man kämpar mot kroppen och vågen. Resan för att gå ner i vikt. Jag vet att jag har allting mot mig. Jag äter redan bra men ser ut som en medicinboll. Läkare, flertalet, säger att jag är en öv...

Av Fia - 28 november 2016 08:13

Vi har bestämt oss för att flytta, tror vi iaf. Huset vi bor i kräver sjukt mkt jobb. Huset är i halvdant skick. Det finns inte ett enda rum där det inte behöver fixas nånting. Vissa rum saknar värme, andra saknar förvaring som måste platsbyggas meda...

Av Fia - 19 oktober 2016 15:21

Emma har bestämt sig för att byta klubb. Hon har nu provtränat med båda klubbarna men beslutet kom i måndags då hon kände att hon litar på tränarna i ena laget. De är schyssta och tillmötesgående. Tjejerna i laget är också välkomnande och de tränar h...

Av Fia - 11 oktober 2016 13:54

Jag som alltid har sån skrivklåda har senaste månaderna inte haft tid att skriva. Hemma är det fullt ös och på jobbet är det ännu värre. Jag har vid ett par tillfällen "tagit ledigt" från kvällsaktiviteterna och ägnat kvällen åt att bara vara, ladda ...

Presentation

Tjejtrissen, smedkvarten och resten av familjen.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17 18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards