Direktlänk till inlägg 7 augusti 2011

Rasbo bygdespel

Av Fia - 7 augusti 2011 10:50

var vi på igår för ja vilken gång i ordningen kan man fråga sig  Jag blir lika glatt överraskad varenda gång för det är verkligen bra! Ensemblen är en brokig skara av rasbobor med mer eller mindre teatervana och kunnande men sätta upp en rolig teater för oss besökare kan dem. Årets teater heter Till Harbo och fria och utspelar sig på Nyckelholmen, ett litet skogshemman. Gården befolkas av husbonden, frun i huset, dottern, en piga som är som dotter i huset samt en dräng. Det är ett kärleksdrama men jag tänker inte avslöja mellan vilka   Middagen följdes av en middag ute hos mamma och pappa samt Britten och Lennars och Anne och Nola(mina mostrar och deras män). Himla trevligt var det iaf och vi kanske kan göra det igen om ett par år när det är en ny uppsättning?



Igår fick vi lite oväntat besök. Mårten var ute med barnen i trädgården medan jag var inne och lagade mat. När jag bär ut brickan med lunch kommer det en tjej gående på uppfarten med Erik i famnen. Hon hade hittat honom uppe i rondellen . Tror Mårten fick sig en liten tankeställare om varför jag tjatat om grind och staket i sex år. Erik brukar iofs inte rymma, iaf inte fram till nu, men bilarna kör som tokiga på gatan och Vattholmavägen vill jag inte ha mina ettåringar vid! Säger ett hjärtinnerligt tack till damen i fråga som letade rätt på oss och tog hand om Erik.


Idag ska vi städa ur husvagnen för nu är det slutsemestrat för i år och mamma och pappa ska åka iväg imorgon. Undra var de hamnar? De hade tydligen pratat om söderöver vilket är ovanligt för annars är det dalarna eller norrland som brukar locka.


Idag kommer också barnen hem igen. Linnéa har varit hos mormor sen i måndags och det är tomt utan henne. Även Emma har varit borta men eftersom hon har träningar så har vi sett henne en hel del ändå. Kan vara bra med en heldag hemma i lugn och ro innan skolstart. Det finns saker att göra minst sagt!


Annars har jag fortsatt rensa lite garderober. Igår fick sig Eriks och Idas en omgång. Erik har inte så mkt kläder iofs så det går rätt fort och sånt som är höstkläder kan jag inte rensa bort förrän jag vet vilken strl han har om en månad eller så. Han har många plyschbyxor i strl 86 nämligen och frågan är om han kan ha dem fortfarande??? Får prova kanske???


Idas garderbob däremot tog lite längre tid men det var nog ett tag sen. Jag hittade kläder i strl 104 därinne... Det hade hon förra vintern  Nu är det bara saker hon kan ha där i lämpliga kläder för vädret och gott om plats igen. Det märks vad hon gillar att ha på sig för hon har 12 klänningar. Ungen bor i klänning! Hon har fått ärva några shorts från Linnéa(som fått dem av Wilma, svärmors nya mans barnbarn) men det blir eeeeh..... inte så snyggt? Hon drar upp dem till under tuttarna ungefär  


Idag funderar jag på att åka iväg en vända till Gränby och shoppa upp mig på lite mer kläder till Erik samt jacka, regnkläder och gummistövlar. Har hittat fina från Bamsekollektionen på Lindex. Annars är stövlar för killar så sanslöst FULA men dessa tycker jag är helt okej. Bäst vore kanske om vi kunde hitta hans gamla stövlar men de är och förblir borta! De har varit borta hela sommaren och verkar inte komma fram heller. En annan fin stövel(gul med svarta stjärnor) har jag i källaren i vad som borde varar rätt strl men där har jag tyvärr bara en stövel. Sist jag kollade hade Erik två fötter  


Ha en bra dag!











 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fia - 4 juli 2017 18:38

Jag slutade skriva eftersom jag helt enkelt inte hade nåt att berätta. Vem vill läsa om när jag jobbar, jobbar och jobbar liksom? Ingen. Ekorrhjulet det gångna året har inte varit klokt. Vakna, jobba, hämta ungar, laga mat, skjutsa ungar och sen sova...

Av Fia - 19 januari 2017 08:52

4 novemeber började jag en jäkligt besvärlig resa. Den där man kämpar mot kroppen och vågen. Resan för att gå ner i vikt. Jag vet att jag har allting mot mig. Jag äter redan bra men ser ut som en medicinboll. Läkare, flertalet, säger att jag är en öv...

Av Fia - 28 november 2016 08:13

Vi har bestämt oss för att flytta, tror vi iaf. Huset vi bor i kräver sjukt mkt jobb. Huset är i halvdant skick. Det finns inte ett enda rum där det inte behöver fixas nånting. Vissa rum saknar värme, andra saknar förvaring som måste platsbyggas meda...

Av Fia - 19 oktober 2016 15:21

Emma har bestämt sig för att byta klubb. Hon har nu provtränat med båda klubbarna men beslutet kom i måndags då hon kände att hon litar på tränarna i ena laget. De är schyssta och tillmötesgående. Tjejerna i laget är också välkomnande och de tränar h...

Av Fia - 11 oktober 2016 13:54

Jag som alltid har sån skrivklåda har senaste månaderna inte haft tid att skriva. Hemma är det fullt ös och på jobbet är det ännu värre. Jag har vid ett par tillfällen "tagit ledigt" från kvällsaktiviteterna och ägnat kvällen åt att bara vara, ladda ...

Presentation

Tjejtrissen, smedkvarten och resten av familjen.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17 18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards