Direktlänk till inlägg 3 augusti 2011

SJ

Av Fia - 3 augusti 2011 10:04

Bättre och bättre dag för dag- ni vet låten va? Den stämmer inte så bra in på SJ! Sämre och sämre dag för dag stämmer bättre! Det finns en slagdänga om SJ också. SJ, SJ gamle vän, roligt att du lever än... Nej, den är inte heller så sann. Hur många sätt kan ett företag tabba sig på utan att folk sviker och väljer andra alternativ?  Räcker det inte med inställda avgångar, signalfel, trasiga växlar, för få lokförare, snö på spåren, förseningar och nu senast haveri av tåg? Nu ska man visst ägna sig åt att kasta av småbarn från tågen för att de saknar biljett?

Exakt hur tänkte konduktören som tog en 11årig flicka och kastade av henne från tågen ensam i en främmande stad???? En ursäkt är att hon verkade större... Jaha, så det är okej att göra det med en 15åring då eller???? Kasta av dem från ett tåg i främmande stad????! Vi pratar om barn här. Man är inte så stor vare sig man är 11,15 eller 17 för den delen. Är det inte bättre då att kontakta föräldrarna som får komma och lösa ut barnet på stationen när det är framme???? I det här fallet fanns dessutom en biljett, på toan på tåget!!!! Flickans storasyster satt på toa med biljetterna.

Polisen utreder om det finns ngt brottsligt i handlingen och oavsett om det är det eller inte så kanske man skulle utreda möjligheten för att dumhet i sig kan vara brottsligt????


 
 
Ingen bild

Britten

4 augusti 2011 10:17

Det måste ju också vara brottsligt att ta hem flickan till sig utan att ringa polisen. Hur tänkte den kvinnan?

Fia

4 augusti 2011 17:55

Tro mig, jag har också funderat på hennes agerande... Känns rätt korkat att ta hem en upphittad unge och sen inte höra av sig till polisen. Det handlar liksom inte om en kattunge! Tom hundar ringer man ju om...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fia - 4 juli 2017 18:38

Jag slutade skriva eftersom jag helt enkelt inte hade nåt att berätta. Vem vill läsa om när jag jobbar, jobbar och jobbar liksom? Ingen. Ekorrhjulet det gångna året har inte varit klokt. Vakna, jobba, hämta ungar, laga mat, skjutsa ungar och sen sova...

Av Fia - 19 januari 2017 08:52

4 novemeber började jag en jäkligt besvärlig resa. Den där man kämpar mot kroppen och vågen. Resan för att gå ner i vikt. Jag vet att jag har allting mot mig. Jag äter redan bra men ser ut som en medicinboll. Läkare, flertalet, säger att jag är en öv...

Av Fia - 28 november 2016 08:13

Vi har bestämt oss för att flytta, tror vi iaf. Huset vi bor i kräver sjukt mkt jobb. Huset är i halvdant skick. Det finns inte ett enda rum där det inte behöver fixas nånting. Vissa rum saknar värme, andra saknar förvaring som måste platsbyggas meda...

Av Fia - 19 oktober 2016 15:21

Emma har bestämt sig för att byta klubb. Hon har nu provtränat med båda klubbarna men beslutet kom i måndags då hon kände att hon litar på tränarna i ena laget. De är schyssta och tillmötesgående. Tjejerna i laget är också välkomnande och de tränar h...

Av Fia - 11 oktober 2016 13:54

Jag som alltid har sån skrivklåda har senaste månaderna inte haft tid att skriva. Hemma är det fullt ös och på jobbet är det ännu värre. Jag har vid ett par tillfällen "tagit ledigt" från kvällsaktiviteterna och ägnat kvällen åt att bara vara, ladda ...

Presentation

Tjejtrissen, smedkvarten och resten av familjen.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17 18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards