Alla inlägg den 24 september 2010

Av Fia - 24 september 2010 09:30

Nu har jag gjort det igen, börjat prenumerera på frukt. Jag köper mina lådor från årstiderna och jag måste säga att det är himla smidigt och bekvämt på alla sätt. En gång i veckan kommer det en stor låda med frukt som du bär in istället för att du måste springa i affärer och köpa hem dessa till samma pris i alla fall. Om man äter mycket frukt som vi gör är det nästan ovärderligt för du står aldrig utan frukt och du får dessutom lite såna frukter som du normalt inte köper pga priset vid sidan av de sedvanliga päronen/äpplena/bananerna/apelsinerna, allt efter säsong. Jag är en sån där kund som går med och fortsätter abbonera några månader för att sen ta en paus eftersom jag ledsnar och så hoppar jag på tåget igen efter några månader. Inte sällan går jag med som nu när tiden inte räcker till och frukten alltid är slut trots att jag handlade i förrgår... Känns det igen  

Nästa vecka beställde jag också en stor baslåda för att få hem lite mer grönsaker och tvingas till nya bekantskaper. Med handen på hjärtat, hur ofta köper du hem en rättika??? Eller såna där vitlökssmakande blad från Gotland??? Jag gör det aldrig men eftersom jag har det hemma måste jag ju äta upp det, ngt annat är jag för snål för och jösses vad man blir glatt överraskad ibland!!! Bladen tex är hur goda som helst även om jag just nu har minnesförlust och inte kommer ihåg namnet på dem. Dessutom går det åt sjuka mängder rotfrukter just nu till Eriks mat och till våran favvisrätt härhemma- rostade rotfrukter... Tur att de är billiga i affären  .

Bortsett från att jag drömmer mig bort i lådornas värld så har jag ganska fulltecknat schema idag trots att jag är ledig. Huset behöver städas(när behövs det inte städas????!), tvätten tvättas(surprise!) men sen ska några födelsedagspresenter införskaffas, mat ska handlas, mina barn med kompisar ska hem från skolan, jag har APT på jobbet mellan 14 och 16, Ida ska hämtas från en kompis, Idas rum ska städas och organiseras om, garderoberna i källaren och uppe behöver omorganiseras också för det är fullt överallt och jag behöver mer plats samt att byrån nere i källaren behöver få ett syfte. Erik behöver plats att hänga sina kläder och inte bara vika ihop och det kan ju lämpligen delas med Ida som inte heller har ngnstans att hänga sina klänningar... Nu verkar Erik äntligen sova så nu ska jag börja ta tag i det första på listan!


Presentation

Tjejtrissen, smedkvarten och resten av familjen.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards