Direktlänk till inlägg 31 juli 2010

Kusinbesök!

Av Fia - 31 juli 2010 10:05

Igår var Jenny på besök. Hon var så oförskämd att hon flyttade till USA för två år sen för att jobba som au-pair och hon stannade först ett extra år och nu har hon kommit in på universitetet där och ska plugga till civilingenjör så nu blir hon borta i några år till. Kul för henne men jag saknar henne för hon är som min lillasyster!

Det sägs att hon kommer hem till jul också så såååå lång väntan blir det inte denna gång  .

Igår träffades vi hemma hos mamma och pappa, pratade massor, åt en god sallad till lunch och sen åkte vi ner till mammas sjö(det är inte hennes men kallas för det!) och badade. Det var hyfsat varmt hos mamma och uppsprickande molnighet men vid sjön blåste det som bara den, gick gäss på sjön och vattnet var ISKALLT! Jag är badkruka så jag hade aldrig badat oavsett amning och mjölkstockning men Jenny, barnen och min moster Lena trotsade kylan och badade.

Jenny om du läser detta, det var skitkul att få träffa "lillsyrran" igen! Du får ta mina barn på bio när som helst  

 
 
Ingen bild

Mira

31 juli 2010 19:47

Hallå!
Vilken kul blogg! Har precis hittat hit och kommer absolut forsätta att följa den! Är nästan jämngammal med dig född 76 och har precis som du fyra barn. De är tjejer så man kan väl säga tjejkvartett kanske.... de är födda 01,04,07, och 09. Känns nästan lika....

Ha de gott!

 
Fia

Fia

31 juli 2010 21:40

Kul att du gillar den:) Våra barn var verkligen lika i ålder också! Välkommen!

http://www.tjejtrissen.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fia - 4 juli 2017 18:38

Jag slutade skriva eftersom jag helt enkelt inte hade nåt att berätta. Vem vill läsa om när jag jobbar, jobbar och jobbar liksom? Ingen. Ekorrhjulet det gångna året har inte varit klokt. Vakna, jobba, hämta ungar, laga mat, skjutsa ungar och sen sova...

Av Fia - 19 januari 2017 08:52

4 novemeber började jag en jäkligt besvärlig resa. Den där man kämpar mot kroppen och vågen. Resan för att gå ner i vikt. Jag vet att jag har allting mot mig. Jag äter redan bra men ser ut som en medicinboll. Läkare, flertalet, säger att jag är en öv...

Av Fia - 28 november 2016 08:13

Vi har bestämt oss för att flytta, tror vi iaf. Huset vi bor i kräver sjukt mkt jobb. Huset är i halvdant skick. Det finns inte ett enda rum där det inte behöver fixas nånting. Vissa rum saknar värme, andra saknar förvaring som måste platsbyggas meda...

Av Fia - 19 oktober 2016 15:21

Emma har bestämt sig för att byta klubb. Hon har nu provtränat med båda klubbarna men beslutet kom i måndags då hon kände att hon litar på tränarna i ena laget. De är schyssta och tillmötesgående. Tjejerna i laget är också välkomnande och de tränar h...

Av Fia - 11 oktober 2016 13:54

Jag som alltid har sån skrivklåda har senaste månaderna inte haft tid att skriva. Hemma är det fullt ös och på jobbet är det ännu värre. Jag har vid ett par tillfällen "tagit ledigt" från kvällsaktiviteterna och ägnat kvällen åt att bara vara, ladda ...

Presentation

Tjejtrissen, smedkvarten och resten av familjen.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards