Direktlänk till inlägg 29 juni 2010

Barnen är i ofas med varandra

Av Fia - 29 juni 2010 09:16

minst sagt... Ida kom hem från mormorssemester och måste ha varit rätt trött för hon somnade som klubbad kl 4 igår em och det gick inte att väcka henne!!! Jag satte henne upp, klappade henne på kinden, kittlade henne men hon vägrade vakna. Hon fick väl sova då. Hon sov hela kvällen och natten men vaknade lite väl tidigt, vid fyra. Hon hade ju sovit klart då. Linnéa å andra sidan har vänt lite på dygnet åt andra hållet så hon var uppe till 11 igår. Det var mest mitt fel dock för hennes övernattningskompis bestämde sig för att åka hem vid 9 igårkväll och Linnéa fick följa med och lämna henne. Erik å sin sida trivs inte alls med värmen och sov ingenting igår på ddagen utan gnällde mest. Vid fem var han helt slut och somnade naken så när som på blöjan samt ett lakan på sig med fönstret på vid gavel i vårt sovrum. Det fläktade skönt och han sov till 9 igår kväll!!! Sen var han hungrig och piggelin... till klockan 1 inatt.  Enkel matematik gör resten... Gissa hur pigg jag känner mig idag  Nåja, det blir nog bra ändå. Som det verkar nu ska vi iväg och bada med Karin och Yavuz. Frågan är bara var??? Vi får inte plats i bilen allihop och jag vägrar lägga ut 300:- i inträde till Fyrishov för oss för en dag! Förrut har de haft billiga sommarpass men det hittar jag ingenting om nu och alltid haft billigt utebad på sommarbadet men nu löser man biljett till äventyrsbadet OCKSÅ och då skenar det iväg rätt rejält om man säger så  Jag väljer hellre att lägga ut pengarna en trist regnig höst/vinterdag istället för nu när det finns andra billigare bad att välja på...


  

Han ser inte direkt ut att protestera men jag tvivlar att stora tjejerna skulle bli så begeistrade över samma möjlighet till bad  Faktum är att han trivdes som en kung i baljan. Han kunde tom sitta själv däri med hjälp av kanten.

Annars brukar han trivas med att sitta i liggvagnen då han får stöd från kanterna och gärna en kudde vid sidan också...


  


 
 
Ingen bild

Karin

29 juni 2010 17:05

Storvad var ju helt ok:) Barnen verkade nöjda iaf. Mannen badade ju t o m 2 gånger, fast det var "sååå äckligt vatten" :)

 
Ingen bild

Britten

29 juni 2010 22:16

En så söt unge, fast ni fixar ju bara såna

 
Ingen bild

Fia

1 juli 2010 16:07

Tack Britten! Tycker själv att mina ungar är rätt söta men så är jag mamma och ska tycka det med:)

Karin, Storvad var bättre än väntat trots att jag inte badade. Det är helt klart värt att besöka igen trots vattnet;) Mysigt, lugnt och nära hem. Perfekt utflykt med barnen bara för att sträcka på benen även en dag när man inte badar.

 
Ingen bild

Maria

6 juli 2010 22:47

Vilken underbar bild på Erik! Och en underbar unge! :) Måste få den skickad till mig vid tillfälle!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fia - 4 juli 2017 18:38

Jag slutade skriva eftersom jag helt enkelt inte hade nåt att berätta. Vem vill läsa om när jag jobbar, jobbar och jobbar liksom? Ingen. Ekorrhjulet det gångna året har inte varit klokt. Vakna, jobba, hämta ungar, laga mat, skjutsa ungar och sen sova...

Av Fia - 19 januari 2017 08:52

4 novemeber började jag en jäkligt besvärlig resa. Den där man kämpar mot kroppen och vågen. Resan för att gå ner i vikt. Jag vet att jag har allting mot mig. Jag äter redan bra men ser ut som en medicinboll. Läkare, flertalet, säger att jag är en öv...

Av Fia - 28 november 2016 08:13

Vi har bestämt oss för att flytta, tror vi iaf. Huset vi bor i kräver sjukt mkt jobb. Huset är i halvdant skick. Det finns inte ett enda rum där det inte behöver fixas nånting. Vissa rum saknar värme, andra saknar förvaring som måste platsbyggas meda...

Av Fia - 19 oktober 2016 15:21

Emma har bestämt sig för att byta klubb. Hon har nu provtränat med båda klubbarna men beslutet kom i måndags då hon kände att hon litar på tränarna i ena laget. De är schyssta och tillmötesgående. Tjejerna i laget är också välkomnande och de tränar h...

Av Fia - 11 oktober 2016 13:54

Jag som alltid har sån skrivklåda har senaste månaderna inte haft tid att skriva. Hemma är det fullt ös och på jobbet är det ännu värre. Jag har vid ett par tillfällen "tagit ledigt" från kvällsaktiviteterna och ägnat kvällen åt att bara vara, ladda ...

Presentation

Tjejtrissen, smedkvarten och resten av familjen.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards