Alla inlägg den 6 mars 2010

Av Fia - 6 mars 2010 21:11

med en ny soffa som stod i vårt vardagsrum när han kom hem från sin biltävling idag. Pappa och jag var iväg och hämtade den idag och fixade ordning. Den gamla var iofs inte bortforslad men utburen till verandan och den nya installerad. Vår gamla soffa var verkligen under all kritik. Den var så fruktansvärt fläckig att jag tyckt det varit lite jobbigt att bjuda in barnens föräldrar när de tittar förbi eftersom jag skämts . Maken och jag har dock inte velat köpa ngn ny förrän barnen blivit lite större eftersom de gärna går direkt från matbordet och gosar in sig i soffan utan att ta vägen förbi toaletten. Ingen av oss gillar heller skinnsoffor som hade varit en bra lösning annars så soffan ful och dan har fått stå kvar- tills nu! Nu hittade jag en på blocket som är fin men som man inte känner att man måste vara superordentlig med. Nytillskottet blev en tomelilla från IKEA och bara en tresitsae men den är trots allt större än vår förra och ffa renare. Lägg sen till att vi fick en vit klädsel med på köpet, då var det ju en riktigt bra affär  . Vill du ha en idé om hur dne gamla såg ut??? Föreställ dig en ljusbeige soffa UTAn avtagbar klädsel, barn som funnit i familjen i nio år och mååååånga godisar och fikapauser ... Jag skojade itne när jag sade att den såg överjäklig ut. Man var aningens naiv då när vi köpte den för tio år sen... Jag trodde verkligen att barnen inte skulle sitta i den med godis och allting annat... Jag har lärt mig en del sista åren   .


Igår var det dags för terminens mammaträff men den här gången var det inte mammagruppen utan alla mammor i klassen. Vi trivs riktigt bra ihop så vi har alltid jätteskoj och många vinflaskor brukar gå åt och sent blir det också!


Igår var vi till en av tjejernas mamma där en annan mamma visade upp sina pärlor igen, åt lite god plockmat och bara umgicks. Bada i tunna gick ockås men jag hoppade den för det kändes som ett säkert kort till mjölkstockning med varmt och kallt om vartannat. Mkt snack blev det och jag kom hem strax före fyra. Erik somnade i vagnen runt elva men vandrade innan dess runt bland mina vänner bland mammorna i klassen. När vi kom hem på morgonkvisten var det nästan dags för Linnéa att vakna så det var väl tur att inte Ida var hemma för då hade jag också blivit tvungna att vakna och gå upp redan vid sex... Det var tungt nog att gå upp halvåtta men det var det värt  !!!

Presentation

Tjejtrissen, smedkvarten och resten av familjen.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8 9
10
11
12
13
14
15 16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards