Direktlänk till inlägg 29 augusti 2009

Fotbollsfest

Av Fia - 29 augusti 2009 21:24

Idag har det verkligen varit en dag i fotbollens tecken och det blir lika intensivt imorgon. Emma hade sammandrag idag och det innebar fyra matcher under dagens lopp. Tur att det är många tjejer med i laget för vårt lag var uppdelat i två lag och jag tror det gick rätt bra. Vi vann två matcher, oavgjort en och förlorade en. Matchen vi förlorade beror mkt på att en av tjejerna ville prova vara målvakt. Hon insåg rätt snart att det inte var för henne och ville bytas ut men det är svårt att byta målvakt mitt i en match!!! Det slutade med att hon helt sonika gick därifrån och vi fick kasta in en stackare oförberedd för Emma som annars är målvakt var på planen och spelade back. Sånt som händer men å andra sidan tycker jag också att alla måste få prova på alla positioner och testa sig fram. Inte nog med detta men laget har backat många steg sen i våras. Det är några som slutat och vi har fått rätt många tillskott som vare sig har matchvana eller spelregler klara för sig:) Under första halvlek av första två matcherna(spelades samtidigt) var det ung lika bra ordning som när Linnéa spelar dvs alla rusar på bollen i en enda klunga:D Många långa lektioner blev det idag om avslut, markering av motståndare och fraser som ""jobba hem", "ut på kanten" och sånt. De nya kommer nog in i det snart tror jag.


Imorgon är det vår tur att dela ut bullar till alla spelare så halv nio ska jag vara på plats och jobba. Misstänker att vi nog inte kommer få dela ut bullar dock vid den tiden men vi kan iaf förbereda:) Vid ettiden är det sedan dags för Linnéa att spela match. Sitt livs första! Ska bli spännande att se och roligt ffa för där är det 100% bollglädje och inga som helst procent taktik eller kunnande:D huvudsaken är dock att de har roligt!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fia - 4 juli 2017 18:38

Jag slutade skriva eftersom jag helt enkelt inte hade nåt att berätta. Vem vill läsa om när jag jobbar, jobbar och jobbar liksom? Ingen. Ekorrhjulet det gångna året har inte varit klokt. Vakna, jobba, hämta ungar, laga mat, skjutsa ungar och sen sova...

Av Fia - 19 januari 2017 08:52

4 novemeber började jag en jäkligt besvärlig resa. Den där man kämpar mot kroppen och vågen. Resan för att gå ner i vikt. Jag vet att jag har allting mot mig. Jag äter redan bra men ser ut som en medicinboll. Läkare, flertalet, säger att jag är en öv...

Av Fia - 28 november 2016 08:13

Vi har bestämt oss för att flytta, tror vi iaf. Huset vi bor i kräver sjukt mkt jobb. Huset är i halvdant skick. Det finns inte ett enda rum där det inte behöver fixas nånting. Vissa rum saknar värme, andra saknar förvaring som måste platsbyggas meda...

Av Fia - 19 oktober 2016 15:21

Emma har bestämt sig för att byta klubb. Hon har nu provtränat med båda klubbarna men beslutet kom i måndags då hon kände att hon litar på tränarna i ena laget. De är schyssta och tillmötesgående. Tjejerna i laget är också välkomnande och de tränar h...

Av Fia - 11 oktober 2016 13:54

Jag som alltid har sån skrivklåda har senaste månaderna inte haft tid att skriva. Hemma är det fullt ös och på jobbet är det ännu värre. Jag har vid ett par tillfällen "tagit ledigt" från kvällsaktiviteterna och ägnat kvällen åt att bara vara, ladda ...

Presentation

Tjejtrissen, smedkvarten och resten av familjen.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards