Alla inlägg den 26 augusti 2009

Av Fia - 26 augusti 2009 08:49

Sen jag blev gravid, eller nästan sen början iaf, har jag haft svårt att somna om om jag vaknar på natten. Det räcker med att jag går på toa eller bara ställer mig upp så är det kört. Jag är sen vaken till fem och hur pigg är man sen när man vaknar kl 6 av att klockan ringer. Igår hade varit en sån natt och jag vaknade med ung samma sinnesställning som en bönsyrsehona efter parning... Ni vet vad de gör va??? Stackars Maken fick klä skott för detta. Det är inte lätt men han verkar ta det med ro faktiskt. Visst han blir inte jätteglad men heller inte speciellt sur utan fixar bara lite med barnen och åker sen och jobbar, låter mig vara så mkt det går.

Inatt har jag däremot sovit desto bättre. Maken har legat hos Ida i hennes säng för hon vaknade och var ledsen innan han hunnit i säng och somnade tydlgien där för han låg kvar där i morse. Det innebär att jag ffått hela vår dubbelsäng för mig själv och har därmed sovit som en kung. Idag är också humöret mkt bättre. Skönt för ingenting fungerade igår!



Igår hade jag också jätteskönt efter jobbet. Emma, Ida och jag var iväg och handlade. Inte speciellt roligt kanske men vilken skillnad det är när ett av barnen är hos kompisar!!! Emma tog hand om Ida vilket reducerade utbrotten till runt 10 stycken trots att hon var trött och jag kunde koncentrera mig på att rusa igenom affären så fort som möjligt. Det är väl inte jättekul att bli 1600:- fattigare i en mataffär kanske men igår hade vi verkligen ingenting hemma till frukost eller middag eller lunch för den delen. Nu är det välfyllt igen:) Barnen fick sen lite uppskattning på MCD eftersom de varit så snälla och hjälpt till.

Presentation

Tjejtrissen, smedkvarten och resten av familjen.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards