Direktlänk till inlägg 29 juni 2009

Stenar, bad och barn=akuten

Av Fia - 29 juni 2009 20:19

I lärdags åkte vi till svärmors sommarstuga utanför Köping för vad vi hade tänkt oss en skön avslappnande helg med massor av bad. Lördagen var precis så där skön. Barnen badade i ett par timmar, jag plaskade(badkruka utan dess like) och Ida lekte väl mest i strandkanten. Vi fikade lite på stranden och njöt av sol och värme eller kanske mest skugga för mig dock som blir som en kräfta även med 30spf i krämen och sittandes i skuggan. De rödhårigas förbannelse antar jag:D På kvälen sen skulle vi grilla lite när Ida bestämde sig för att en av farmors stenar såg ut att behöva baxas iväg en liten bit. Hon plockade upp den men tappade den nästan på en gång för de var tung! Tyvärr kom Linnéas tå ivägen. Blodet sprutade från nageln som fått ta träffen. Jag slängde mig ner med LInnéa och beordrade runt alla andra att hämta papper, rent vatten, is osv. Det rann ordentligt! Efter lite om och men slutade iaf det värsta så jag kylde lite till, lade om det och Linnéa bäddades ner i en av solstolarna med foten i högläge och somnade där efter lite alvedon. Hon sov hela natten även om hon hade ont och på söndagen fick hon och jag stanna i stugan medan alla andra gick och badade. Åhh vad jag tyckte synd om henne! Hela dagen vägrade hon stödja på foten så vi fick bära omkring på henne.

Idag var vi till distriktssköterskan för att lägga om såret och kolla till benet lite eftersom hon vägrar stödja på det fortfarande och blev remitterade upp till akuten för röntgen. Fick träffa en läkare som fick mig att inse att jag nog är gammal. Han såg ju tokung ut!!!!!! Såååå ung kan man väl inte vara när man är färdig läkare eller;) Nåja, han klämde och kände lite till och sen fick vi mkt riktigt komma upp till röntgen. Det visade sig att hon har en fraktur på tån. Visserligen gipsar man inte tår men pga såret vid nageln så har hon iaf ett rätt stort bandage på tån stackarn och har fått badförbud tills det är läkt. Imorgon ska vi åka in till Ackis igen för att kvittera ut en rullstol som Linnéa kommer få åka omkring i några veckor. Hon är inte glad men vad göra???? Det är ju en förutsättning för att kunna göra ngnting alls med barnen.

Måste också säga att jag är så inponerad av Linnéas smärttröskel. Både distriktan och läkaren klämde rätt ordentligt och hon skakde i kroppen när det gjorde som mest ont men hon sade aldrig ett ljud! Det är nästan hemskt tycker jag! Inte säger hon att det gör ont heller annars fast läkaren sade åt oss att ge henne smärtstillande till kvällen iaf så kroppen får vila även om hon inte tycker det själv. Låter sunt för det SKA göra ont sade läkaren- HELA TIDEN i minst tre veckor framöver...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fia - 4 juli 2017 18:38

Jag slutade skriva eftersom jag helt enkelt inte hade nåt att berätta. Vem vill läsa om när jag jobbar, jobbar och jobbar liksom? Ingen. Ekorrhjulet det gångna året har inte varit klokt. Vakna, jobba, hämta ungar, laga mat, skjutsa ungar och sen sova...

Av Fia - 19 januari 2017 08:52

4 novemeber började jag en jäkligt besvärlig resa. Den där man kämpar mot kroppen och vågen. Resan för att gå ner i vikt. Jag vet att jag har allting mot mig. Jag äter redan bra men ser ut som en medicinboll. Läkare, flertalet, säger att jag är en öv...

Av Fia - 28 november 2016 08:13

Vi har bestämt oss för att flytta, tror vi iaf. Huset vi bor i kräver sjukt mkt jobb. Huset är i halvdant skick. Det finns inte ett enda rum där det inte behöver fixas nånting. Vissa rum saknar värme, andra saknar förvaring som måste platsbyggas meda...

Av Fia - 19 oktober 2016 15:21

Emma har bestämt sig för att byta klubb. Hon har nu provtränat med båda klubbarna men beslutet kom i måndags då hon kände att hon litar på tränarna i ena laget. De är schyssta och tillmötesgående. Tjejerna i laget är också välkomnande och de tränar h...

Av Fia - 11 oktober 2016 13:54

Jag som alltid har sån skrivklåda har senaste månaderna inte haft tid att skriva. Hemma är det fullt ös och på jobbet är det ännu värre. Jag har vid ett par tillfällen "tagit ledigt" från kvällsaktiviteterna och ägnat kvällen åt att bara vara, ladda ...

Presentation

Tjejtrissen, smedkvarten och resten av familjen.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8 9 10 11
12
13
14
15 16 17 18 19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards