Alla inlägg den 23 maj 2009

Av Fia - 23 maj 2009 11:40

Så var det dags igen för nästa födelsedag. Ida fyller tre år och önskar sig inte så mkt än men några förslag kommer här.

Eftersom Ida får en ny säng i födelsedagspresent så aktualiseras hennes dröm om kattsängkläder! Hon pekade ju bestämt i julas på ett Hello Kittyset till stor säng. Kattkärleken växer fortfarande stark.

Täck och kudde.

Kläder! Hon har i nuläget massor med kläder i garderoben men det mesta är för smått. Blöjornas försvinnande gör att alla byxor är för korta. Lämplig storlek beror på affär men 98 är nog lagom.

Hårsnoddar och hårspännen! De har en förmoga att försvinna, så är det men de måste ju användas likafullt ändå:) Gärna ngt att ha snoddarna i också för det är nog en orsak till att de förvinner hos oss!

En keps

Leksaker tex finns det ett set med fyra konor och en liten fotboll på COOP för under femtiolappen som jag tror Ida skulle gilla:)


 

Av Fia - 23 maj 2009 11:12

för nu är alla barnen friska och jag hoppas att det varar längre än en vecka. Linnéa käkar vidare på sitt pc och Ida inhallerar morgon och kväll. Tro't eller ej men hon hostar ingenting! Det tror jag inte hänt på månader. Emma sov bort sin förkylning och det blev inget mer.

Summa summarum har vi nu varit hemma från dagis i två veckor men nu jäklar ska vi gå alla dagar som är kvar innan skolan slutar. Inte så många iofs men ändå:D

Vet ni, jag har haft semester! Farmor var häroch hämtade alla barnen ionsdags em och hade de där över natten. Kommer inte ihåg sist det hände faktiskt som ALLA barnen var borta och vi inte var ute på galej. Det var iaf gudomligt skönt. Planen var att jag skulle städa på kvällen för att roa mig på IKEA dagen efter. Hälften rätt blev det iaf. När alla barnen åkte iväg så dammsög jag innan jag satte mig i soffan med en kopp kaffe. Sen vaknade jag 2,5 timme senare med kaffet orört:D Jag diskade lite och lagade mat iaf innan jag tittade på två av mina favoriter på tv'n och sen somnade jag igen. Lite trött tror jag nog att jag var. Det har ju varit ett av få tecken på att jag är gravid. En otroligt trötthet och inte blev det bättre på torsdagen av denna maratonsömn men idag däremot efter sovmorgon till halvtio(11,5timmars sömn) så börjar jag faktiskt känna att jag har lite energi i kroppen;)

Torsdagen sen tillbringade jag med "Jobb-Karin" på IKEA. Vi hittade en bokhylla på fyndhörnan som vi slog till på. En vanlig enkel med 4*4 rutor.


Vi spanade också in den våningssäng jag hade tänkt till Ida i födelsedagspresent. Vi hade tur som tokar för den var det reapris på och kostade bara 1995:- istället för 2695:- som var ordinarie pris. Den måste vi köpa innan den sista!  

PLanen är att Ida ska få flytta upp till lekrummet och få sova i en våningssäng. I rummet kommer vi också ställa hyllan vi köpte där vi har ställt in massor med korgar för enkel städning. Några kommer också få vara öppna. I hörnet vid fönstret kommer vi ställa skötbordet. That's it. Enkelt och mkt golvyta.

I sängen kommer hon få den enklaste möjliga madrassen. Den kostar 329:- men å andra sidan kommer hon kissa i den och kräkas och ha sig så när hon kommit över det stadiet kan hon få en dyrare madrass som håller till vuxen ålder. Det är planen.

Presentation

Tjejtrissen, smedkvarten och resten av familjen.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23 24
25 26 27
28
29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards