Alla inlägg den 3 maj 2009

Av Fia - 3 maj 2009 18:58

Emma och hennes lag skulle vara bollflickor idag på vårt lags A-lagsmatch. Planen var väl egentligen att vi skulle vara där från matchstart redan vid kvart över ett men en av tjejerna i lagen tillika Emmas klass hade kalas så de enda två tjejer som kunde ställa upp dvs Emma och O kom lite sent, lagom till andra halvlek med parollen bättre sent än aldrig i åtanke. Nåja, tjejerna fick sprida ut sig efter bästa förmåga förstärkta av två flickor från 00-laget och grannen A. De fick väl springa efter bollen två ggr var tror jag så de jobbade inte direkt ihjäl sig men de fick se en match med de stora tjejerna och det är nog nyttigt det med:)

När vi så kom hem från bollflickandet var det match även på planen bredvid vårt hus så Emma och A tog plats på hans studsmatta och såg även den. Vi andra höll oss hemma och kollade på hockeyn istället. Mkt roligare, tycker jag iaf! Och den eminenta middagen intogs i vilan mellan andra och tredje perioden. Här äts det vidlyftigt på söndagskvällarna må ni tro. Det var Pytt i panna dagen till ära;)  

Av Fia - 3 maj 2009 09:57

Och det var riktigt kul! Herregud vad man har släkt och då var långt ifrån alla där och vissa har man inte träffat på 25 år! En del nykomlingar har jag aldrig träffat! Min mormors bröders barnbarn tex. Vi var dock inte så många som vi trott utan vi stannade på 39 tror jag vi fick det till. Vi hade hyrt ett helt annex till Dalecarlia hotell men alla fick inte rum där utan sov uppe på stora hotellet också. Barnfamiljerna prioriterades så vi fick sova där festen var. Helt OK!

Jag måste ju okcså berätta att Emma blev jättekär där uppe:D Hela hon pirrade över en viss pojke. Sååå till sig har jag aldrig sett henne! Den hon blev kär i var mina mormors brors barnbarn Andreas och jag måste erkänna att han var rätt söt:)

Det var ganska mkt barn där uppe och på kvällen när den värsta blygseln lagt sig började de leka Dunk. Lekledarna var två tonårspojkar i 16årsåldern möjligen och sen fanns det en drös med tjejer i 12årsåldern och så Emma och Nathalie som var åtta. De sprang runt i hela hotellet hela kvällen och jagade varandra. Det blev ganska uppenbart att Emma var ganska uppspelt och hon gömde sig för ngn mer än de andra. Vid tiotiden gick jag in på mammas och pappas rum för att vila huvudet en stund och efter en liten stund kom EMma och skulle gömma sig därinne. Hon sprang och gluttade i dörren, spionerade i fönstret och höll på så där. Rätt vad det var så bestämde hon sig för att springa ut gneom dörren och då stod han där! Andreas lyfte upp henne och bar iväg med henne och då förstod jag var klockan var slagen. De fortsatte leka och vid halv12 gick jag och lade mig och strax efter det hade Andreas och Emma suttit och kramats i soffan:) Jättesöta sade mamma! Dock var nog kärleken rätt ensidig för på morgonen efter var Emma helt uppspelt så fort Andreas kom in i matsalen medan han inte ens såg henne... Livet är tufft ibland:D

Presentation

Tjejtrissen, smedkvarten och resten av familjen.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23 24
25 26 27
28
29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards