Direktlänk till inlägg 31 juli 2015

Sons of anarchy

Av Fia - 31 juli 2015 17:17

Jag erkänner. Jag har tittat på en sida där man streamar film och serier gratis. Just nu har vi ingen tv så det är himla bra då. Jag har börjat kolla på Sons of anarchy och jag måste säga att serien kanske inte är så där fantastisk som många anser men den är rätt bra. Inte i klass med andra serier jag sett men sevärd utan tvekan-. Nu har jag ett litet problem. "Min" streamingsida har stängts ner av myndigheterna och jag letar efter en ny. Några tips? Finns det lagligt och för betalning är det ingen nackdel men inget krav. Mitt krav är bara att det inte ska vara olagligt för MIG. Jag laddar inte hem filmer just av den anledningen men streama från filmer ska visst vara okej för brukaren men inte för ägaren. Kom gärna med era tips!


Idag har jag och småtrollen varit på en utflykt. Vi åkte efter frukost imorse och styrde kosan längs med Hallstavik men inte hela vägen fram utan vi stannade i Kolarmora och besökte min moster där idag. Jag var nyfiken på nya huset som de byggt. De har tillbringat senaste halvåret åt att bygga om hela nedervåningen och det blev verkligen superfint. Mycket större och väldigt mysigt. Fortfarande känslan av den gamla stugan men med en helt annan standard och med en helt annan yta. Superfint var det verkligen! För en gångs skull sken solen okcså så vi satt ute på den nybyggda uteplatsen och fikade, pratade och pratade lite till. Min moster är väldigt lätt att prata med så vi hann avverka barn, barn med diagnoser(kärt ämne för oss), lärarjobb men också allt mellan himmel och jord. Tiden flög iväg som alltid och rätt vad det var så var klockan lite för mkt  


Innan vi åkte i morse hann jag lämna av Emma på träningslägret som hon ska på. Alla flicklag i klubben åker till Elmsta varje sommar och tillbringar tre dagar med att träna fotboll, snacka och ha skoj antar jag. I år är Emma och deras lag äldst. Frågan är om det blir nåt nästa år? Det får vi se! Pengarna till lägret kommer från flickcupen som arrangeras av klubben varje jul/nyår. Jag märker väl då om vi måste dit och hjälpa till eller inte.


Appropå spel så hade vi möte med Emmas blivande målvaktstränare igår. Jag tror det ska gå bra. Han vet vad han vill och vad han förväntar sig. Det gillar jag.


Jag har också konstaterat att nästa vecka är min sista lovvecka. Sen börjar jobbet igen. Fya, jag vill verkligen inte men jag gissar att mina barn kommer se till att jag längtar till jobbet som vanligt. Det brukar vara några riktigt jävkliga dagar i slutet av sommarlovet när de ställer in sig mentalt på att börja skolan. De dagarna får iaf mig att längta till jobbet och vuxna att prata med som inte gapar och skriker  

Jag lär väl också ge mig ut på den sedvanliga "ungen börjar skolan och jag måste köpa massa saker nytt och så har alla andra vuxit ur alla sina byxor över sommaren-paniken" också. Den är standard sista lovveckan  Jag inbillar mig att Erik behöver ny ryggsäck(han har ingen i vettig storlek), några byxor och nya gympaskor till vardag och gympa men det kommer sluta med att ungen har växt ur alla långbyxor och tröjor. Han växer som ogräs den pojken! På längden iaf  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fia - 4 juli 2017 18:38

Jag slutade skriva eftersom jag helt enkelt inte hade nåt att berätta. Vem vill läsa om när jag jobbar, jobbar och jobbar liksom? Ingen. Ekorrhjulet det gångna året har inte varit klokt. Vakna, jobba, hämta ungar, laga mat, skjutsa ungar och sen sova...

Av Fia - 19 januari 2017 08:52

4 novemeber började jag en jäkligt besvärlig resa. Den där man kämpar mot kroppen och vågen. Resan för att gå ner i vikt. Jag vet att jag har allting mot mig. Jag äter redan bra men ser ut som en medicinboll. Läkare, flertalet, säger att jag är en öv...

Av Fia - 28 november 2016 08:13

Vi har bestämt oss för att flytta, tror vi iaf. Huset vi bor i kräver sjukt mkt jobb. Huset är i halvdant skick. Det finns inte ett enda rum där det inte behöver fixas nånting. Vissa rum saknar värme, andra saknar förvaring som måste platsbyggas meda...

Av Fia - 19 oktober 2016 15:21

Emma har bestämt sig för att byta klubb. Hon har nu provtränat med båda klubbarna men beslutet kom i måndags då hon kände att hon litar på tränarna i ena laget. De är schyssta och tillmötesgående. Tjejerna i laget är också välkomnande och de tränar h...

Av Fia - 11 oktober 2016 13:54

Jag som alltid har sån skrivklåda har senaste månaderna inte haft tid att skriva. Hemma är det fullt ös och på jobbet är det ännu värre. Jag har vid ett par tillfällen "tagit ledigt" från kvällsaktiviteterna och ägnat kvällen åt att bara vara, ladda ...

Presentation

Tjejtrissen, smedkvarten och resten av familjen.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Juli 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards