Direktlänk till inlägg 30 juli 2015

Rubrik saknas

Av Fia - 30 juli 2015 09:08

Idag fick vi ställa klockan och vakna tidigt. Erik ska leka med en kompis idag vars mamma jobbar. De kom hit redan vid halv 8 och så tidiga brukar iv inte vara på morgonen direkt   Å andra sidan är det snart dags att ställa om klockan innan jag börjar jobba. Jag tror vi bygger vidare från idag så är halva jobbet gjort. Det är bara 1.5 vecka kvar iaf. Tyvärr får jag väl säga men lata somrar kan inte vara för evigt, inte ens när det inte blivit en riktig sommar än. Får väl hoppas att den kommer senare i augusti eller nåt. Jag hoppas på en längre sommar än vanligt eftersom alla bär och frukter är så otroligt sena.


Jag har också konstaterat att det verkligen är skillnad på barn och barn. Häromdagen lekter Erik med en kompis. Den kompisen kommer hit, går igenom alla Eriks leksaker och undrar vilka som är nya sen han var här sist. Erik är en sån som är glad fö ralla sina leksaker oavsett om de är nya eller gamla. Han tycker om sina gamla bilar lika mkt som sina nya. Han tänker liksom inte ens så. Kompisen provade också alla saker med batteri och om batteriet var dött vilket är ganska vanligt här så kastas de bara åt sidan. Då går det inte att leka med det. Resultatet blir att Erik blir osäker och ledsen. Köper man leksaker så ofta förresten att barn börjar tänka så? Mina barn får leksaker på födelsedagar och till jul. That's it! Jo, nån tidning kan man få på semestern och en ny boll till sommaren möjligen men mer än så är det liksom inte.


Idag när andra kompisen kom så började Erik med att ursäkta sig och sina leksaker??? Det är då man märker hur olika långt vissa barn kommit i sin sociala förmåga. Dagens kompis tittar på Erik och säger: " Det gör väl ingenting om batteriet fungerar elle rinte. Den går att leka med ändå, eller hur?" Gissa om Erik fick tillbaka glädjen över sina leksaker igen och det spelar faktiskt ingen roll om brandbilen tjuter med sirenerna eller inte. Det går fortfarande att leka med den   Jag har haft två stycken livs levande Halvan idag på morgonen.



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fia - 4 juli 2017 18:38

Jag slutade skriva eftersom jag helt enkelt inte hade nåt att berätta. Vem vill läsa om när jag jobbar, jobbar och jobbar liksom? Ingen. Ekorrhjulet det gångna året har inte varit klokt. Vakna, jobba, hämta ungar, laga mat, skjutsa ungar och sen sova...

Av Fia - 19 januari 2017 08:52

4 novemeber började jag en jäkligt besvärlig resa. Den där man kämpar mot kroppen och vågen. Resan för att gå ner i vikt. Jag vet att jag har allting mot mig. Jag äter redan bra men ser ut som en medicinboll. Läkare, flertalet, säger att jag är en öv...

Av Fia - 28 november 2016 08:13

Vi har bestämt oss för att flytta, tror vi iaf. Huset vi bor i kräver sjukt mkt jobb. Huset är i halvdant skick. Det finns inte ett enda rum där det inte behöver fixas nånting. Vissa rum saknar värme, andra saknar förvaring som måste platsbyggas meda...

Av Fia - 19 oktober 2016 15:21

Emma har bestämt sig för att byta klubb. Hon har nu provtränat med båda klubbarna men beslutet kom i måndags då hon kände att hon litar på tränarna i ena laget. De är schyssta och tillmötesgående. Tjejerna i laget är också välkomnande och de tränar h...

Av Fia - 11 oktober 2016 13:54

Jag som alltid har sån skrivklåda har senaste månaderna inte haft tid att skriva. Hemma är det fullt ös och på jobbet är det ännu värre. Jag har vid ett par tillfällen "tagit ledigt" från kvällsaktiviteterna och ägnat kvällen åt att bara vara, ladda ...

Presentation

Tjejtrissen, smedkvarten och resten av familjen.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Juli 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards