Direktlänk till inlägg 27 juli 2015

Fotboll och sylt

Av Fia - 27 juli 2015 15:17

Jag har bestämt att vi måste fixa några jordgubbsplanter till nästa år. Och några hallonbuskar och inte minst nån svartvinbärsbuske. Har du några du vill bli av med? Jag tar tacksamt emot! Jag vet att jag kan hitta lite jordgubbsplantor från en av Linnéas kompisar. De har massa revlingar som jag får ta. Deras växer utom kontroll  Det problemet skulle jag gärna vilja ha. Vinbärsbuskar hade vi förrut men sen fick vi massa återkommande ohyra på dessa så vi fick order att bränna upp busken. Lite tråkigt. Röda/vita vinbär kan inte jag äta för då blir jag så spännande kliig och prickig och sen är jag inte människa på en vecka. Den allergin är kanske inte speciellt farlig men jäklig besvärlig ändå trots antihistaminer. Jag avstår gärna faktiskt. Obehaget är mkt större än vad de är goda ändå. 

Nu verkar det som jag kommer få bär från mamma så jag hoppas på det. Hon hade visst jordgubbar så det räcker och blir över så jag tar väl några liter där med. Det har vi pratat om rätt mkt sista tiden. Tror inte det blir av men vem vet?


I dag har jag pratat lite med damlagets målvaktstränare. Han vill träna Emma. Jag hoppas vi ska kunna hitta en lösning för att kombinera skola, vanlig träning och målvaktsträning med att ha tid för kompisarna också. Det ska nog gå bra med lite planering. Träningsschemat för augusti och september är iaf fulltecknat men om vi kompromissar med att hon tränar med laget 2 ggr i veckan och målvaktsträning 1g i veckan så borde alla vara nöjda. Matcher/cuper/träningsläger mm utöver det då. Som sagt, lite planering så går det! Vi börjar med en målvaktsträning på torsdag. Det kanske är lågsäsong för fotbollen men det är nu all planering sker för resten av året. Det gäller även oss.


Nu när vi är på hemmaplan igen har lekandet tagit fart. Ida har en kompis här idag som hon leker med. På torsdag kommer en kompis till Erik och stannar över dagen. Han har vekrligen längtat efter just den kompisen. De är så himla bra ihop men kommer tyvärr inte gå på samma skola i höst. Hoppas vi kan hålla ihop vänskapen ändå! De bor ändå i samma stad.



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fia - 4 juli 2017 18:38

Jag slutade skriva eftersom jag helt enkelt inte hade nåt att berätta. Vem vill läsa om när jag jobbar, jobbar och jobbar liksom? Ingen. Ekorrhjulet det gångna året har inte varit klokt. Vakna, jobba, hämta ungar, laga mat, skjutsa ungar och sen sova...

Av Fia - 19 januari 2017 08:52

4 novemeber började jag en jäkligt besvärlig resa. Den där man kämpar mot kroppen och vågen. Resan för att gå ner i vikt. Jag vet att jag har allting mot mig. Jag äter redan bra men ser ut som en medicinboll. Läkare, flertalet, säger att jag är en öv...

Av Fia - 28 november 2016 08:13

Vi har bestämt oss för att flytta, tror vi iaf. Huset vi bor i kräver sjukt mkt jobb. Huset är i halvdant skick. Det finns inte ett enda rum där det inte behöver fixas nånting. Vissa rum saknar värme, andra saknar förvaring som måste platsbyggas meda...

Av Fia - 19 oktober 2016 15:21

Emma har bestämt sig för att byta klubb. Hon har nu provtränat med båda klubbarna men beslutet kom i måndags då hon kände att hon litar på tränarna i ena laget. De är schyssta och tillmötesgående. Tjejerna i laget är också välkomnande och de tränar h...

Av Fia - 11 oktober 2016 13:54

Jag som alltid har sån skrivklåda har senaste månaderna inte haft tid att skriva. Hemma är det fullt ös och på jobbet är det ännu värre. Jag har vid ett par tillfällen "tagit ledigt" från kvällsaktiviteterna och ägnat kvällen åt att bara vara, ladda ...

Presentation

Tjejtrissen, smedkvarten och resten av familjen.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Juli 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards