Alla inlägg den 3 augusti 2014

Av Fia - 3 augusti 2014 21:42

Nu har aldrig värmen försvunnit härifrån sen den kom i juli men det var iaf ett par dagar med lite mindre heta temperaturer. Inget regn vilket behövdes ganska desperat. Vår stackars gräsmatta är mer gul än grön. Gräs till kaninerna får vi fixa från mamma och skogen där. Funkar ju men det är illa när inte ens kirskålen växer! En timme härifrån behövs nog regnet ännu mer. En skogsbrand rasar i Sala. Det kunde lika gärna varit här omkring, men här har det varit hus som brunnit istället. Börjar ni förstå vad jag lutar åt nu? Jag kollade på nyheterna nyss och de säger att det kan slås årsrekord imorgon. Jag börjar ledsna på värmen nu. Jag blev glad imorse när det regnade. Missförstå mig rätt. Det är underbart med värme men jag saknar annat väder också nu. Det börjar bli tråkigt.
Å andra sidan är det bra om det öser ner kommande veckan. Linnea och Ida ska till Alnäs imorgon på dagläger. För deras skull kan ju vädret hålla i sig antar jag... Erik och jag får väl åka och bada istället för att gnälla. Fast när det
R varmt vill jag bada på riktigt, inte plaska i kanten som min son. I vattnet vill jag leka och simma. Så vuxen är jag;)

Presentation

Tjejtrissen, smedkvarten och resten av familjen.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards