Alla inlägg den 9 maj 2014

Av Fia - 9 maj 2014 09:38

Erik somnade på soffan igår   Det blev en lång dag på förskolan igår och jag kunde inte hämta förrän 1630. för våra barn är det iaf en väldigt lång dag då jag annars hämtar senast 15. Erik var gnällig till tusen men fick i sig lite mat innan han ville kolla på TV. Fem minuter senare tittade jag till honom och tja, han tittar kanske på sin inre TV  Han fick ligga kvar på soffan där ett tag för jag passade på att natta Ida först och städa Eriks rum innan jag bar in honom i hans säng och klädde av honom. Lite varmt att sova med två tjocka tröjor på sig  Han sov sig igenom avklädningen också så han var riktigt däckad. I natt kom svaret. Han är sjuk. Han har hostat och hostat och hostat sig igenom natten och om det inte ger sig så blir det lite bricanyl för han fortsätter hosta även nu. Det låter så där härligt astmatiskt. Han har inte astma men om jag åker in med honom får han bricanyl eller ventoline iaf just för att vidga luftrören som är täta och då kan han lika gärna få syrrans. Han lär inte bli friskare av att sitta i ett väntrum på vårdcentralen eller sjukhuset  


Imorse lämnade jag av Ida i kyrkan för ovanlighetens skull. Hon hade samling kl 8 där med kören och sen ska de ha två föreställningar idag på fm med sin musikal. Hon har längtat sen sist för det är verkligen det roligaste hon vet men det är också himla pirrigt så morgonen var lite mer fladdrig än vanligt och det vill inte säga lite   Hoppas att det går bra nu idag med. Kyrkan kommer vara fullsatt eftersom gamlisskolan ska kolla och sen även en annan skola i närområdet samt en eller flera förskolegrupper.  I söndags fick tjejen som sjunger första versen av sången panik så det blev lite förvirring där ett tag innan Ida klev fram och började sjunga. Får se om det går bättre idag.


ja, vad händer annars? I helgen spelar barnen fotboll som vanligt. Emmas ena match är inställd så det är bara två den här helgen. Ikväll är hon ledig. Linnéa spelar match lördagmorgon för att sen få byta om och åka iväg på dansen. Hon missade den förra gången eftersom jag inte var hemma. Det är snart dags för uppvisning där också, på stadsteatern  

Presentation

Tjejtrissen, smedkvarten och resten av familjen.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards