Direktlänk till inlägg 20 januari 2014

Rubrik saknas

Av Fia - 20 januari 2014 10:26

Jag önskar jag kunde skriva ett glatt ochr oligt inlägg men min helg var skit. Det roliga är att jag inte ens vet varför. Jag vaknade i lördags och var arg(????) Jag insåg ju med den logiska delen av hjärnan att det inte fanns skäl för det så jag tvättade hela dagen, och vek tvätt och undvek alla andra. På eftermiddagen gick ilskan över men då blev jag deppig. Inte så att jag ville ta livet av mig utan mer "allting är tråkigt och jag orkar ingenting". Jag brukar iofs ha dagar av ilska(PMS) men deppigheten känner jag inte igen??? Jag gissar att det var hormoner som vanligt ihop med lite trötthet och mkt snurr runt omkring mig men jag ogillar det bestämt! Basta! Söndagen var aningens bättre. Om inte annat fick vi roligare saker att tänka på när Karin och Emre kom och hälsade på. Erik och Emre fick leka en stund och vi bjöd på lunch. Sen tänkte vi att småkillarna skulle sova en stund innan vi intog pulkabacken. Det gick inte som planerat för Emre kunde inte somna. Han fick åka hem och sova så fick Ida och Erik åka själva  Jag passade på att småhandla lite mjölk och bröd medan de åkte i backen. Hemma just nu är allting slut. Det ogillar jag mycket för det innebär att jag måste handla idag. Storhandla. Usch vad tråkigt det är. Eller handlingen funkar ju men sen ska man bära in och packa upp. det är det momentet jag ogillar. Precis som att plocka ur diskmaskinen. När det gäller diskmaskinen brukar jag tycka att det är ett bra område att använda sig av barnarbete    Egentligen är det varken svårt, tidsödande eller jobbigt. Bara TRÅKIGT. Undra varför det är roligare att fylla en maskin med smutsig disk än att plocka ur den rena???


Efter den här skithelgen är det tur att jag ska sjunga på onsdag så jag får lite måbrakänslor igen. Ingenting får mig så glad som det. Tänkte försöka boka in ett besök hos moster Britten också för att snacka barn och diagnoser. Det verkar inte så kul kanske men om man berättar om alla tokiga saker som de gör så har man ju en sjö att ösa ur  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fia - 4 juli 2017 18:38

Jag slutade skriva eftersom jag helt enkelt inte hade nåt att berätta. Vem vill läsa om när jag jobbar, jobbar och jobbar liksom? Ingen. Ekorrhjulet det gångna året har inte varit klokt. Vakna, jobba, hämta ungar, laga mat, skjutsa ungar och sen sova...

Av Fia - 19 januari 2017 08:52

4 novemeber började jag en jäkligt besvärlig resa. Den där man kämpar mot kroppen och vågen. Resan för att gå ner i vikt. Jag vet att jag har allting mot mig. Jag äter redan bra men ser ut som en medicinboll. Läkare, flertalet, säger att jag är en öv...

Av Fia - 28 november 2016 08:13

Vi har bestämt oss för att flytta, tror vi iaf. Huset vi bor i kräver sjukt mkt jobb. Huset är i halvdant skick. Det finns inte ett enda rum där det inte behöver fixas nånting. Vissa rum saknar värme, andra saknar förvaring som måste platsbyggas meda...

Av Fia - 19 oktober 2016 15:21

Emma har bestämt sig för att byta klubb. Hon har nu provtränat med båda klubbarna men beslutet kom i måndags då hon kände att hon litar på tränarna i ena laget. De är schyssta och tillmötesgående. Tjejerna i laget är också välkomnande och de tränar h...

Av Fia - 11 oktober 2016 13:54

Jag som alltid har sån skrivklåda har senaste månaderna inte haft tid att skriva. Hemma är det fullt ös och på jobbet är det ännu värre. Jag har vid ett par tillfällen "tagit ledigt" från kvällsaktiviteterna och ägnat kvällen åt att bara vara, ladda ...

Presentation

Tjejtrissen, smedkvarten och resten av familjen.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards