Direktlänk till inlägg 29 april 2013

Bilh¤&#e och tröstshopping

Av Fia - 29 april 2013 10:07

Klämdag så här mellan helgen och Uppsalas största folkfest. Imorgon är det Sista april som vi säger i stan. Resten av Sverige kallar det visst Valborg  Jag tänkte tillbringa dagen med att jobba lite faktiskt. Erik är på dagis och fritids är stängt men Ida får vara hos mormor över dagen. Planen var att vi skulle släppa av Erik först, skjutsa ut Ida till Rasbo för att sen åka vidare till jobbet. Planen var det. planen inkluderade INTE att bilskrället inte skulle starta. Behöver jag säga IGEN!?!?!?! Det är för sjutiioelfte gången det senaste halvåret som den bara strejkar. Sen börjar den fungera av sig själv sen i regel. Vi har bytt alla upptänkliga delar utan större framgång. Den måste vara den mest välservade bil som finns men ändå verkar den ha en egen vilja. Jag vrider runt nyckeln, motorn snurrar men sen händer inte ett skit mer. Gissa exakt hur sur jag blir då????


Jag fick gå och lämna Erik på dagis efter att ha ringt på skjuts. På vägen dit hittade vi en liten tuva som var alldeles lila av violer som ida och jag beundrade. Hem sen och väntade på bilskjutsen(tack mamma!). Jag kom till jobbet nästan i tid ändå så det är ingen större skada skedd och vi har inga elever heller men den där jäkla bilen ber om att få bli mosad till oigenkännlighet i en bilpress och jag kommer skratta under tiden det sker  . Jag tänkte börja mailbomba inköpsansvarige nu med bilar från blocket.


När jag kom till jobbet fick jag ett tips på billiga nagelprodukter så jag kikade in där. Webshoppar is the shit  ingenting får en på så bra humör som att ligga lite före och om det dessutom blir till bra pris tänker inte jag klaga. Jag har klickat hem 24 nagellack, massa(tusentals) olika nageldekorationer/glitter/stenar (i   drygt 25 små burkar). Blir perfekt sen att ge bort till alla sommarfödelsedagsflickor som kommer snart. Borde gå att plocka ihop till ganska många presenter tror jag. Emma blev glad iaf och jag med  Bara komplettera med lite bomull, nagellacksremover och en fin påse att lägga det i. Jag är faktiskt skitnöjd eftersom jag är hopplös på att köpa presenter i tid. Det blir alltid i sista sekunden eftersom tiden sällan räcker till. Man kan ske skulle göra sånt här oftare och ha ett litet presentlager hemma istället? Ingen dum idé faktiskt!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fia - 4 juli 2017 18:38

Jag slutade skriva eftersom jag helt enkelt inte hade nåt att berätta. Vem vill läsa om när jag jobbar, jobbar och jobbar liksom? Ingen. Ekorrhjulet det gångna året har inte varit klokt. Vakna, jobba, hämta ungar, laga mat, skjutsa ungar och sen sova...

Av Fia - 19 januari 2017 08:52

4 novemeber började jag en jäkligt besvärlig resa. Den där man kämpar mot kroppen och vågen. Resan för att gå ner i vikt. Jag vet att jag har allting mot mig. Jag äter redan bra men ser ut som en medicinboll. Läkare, flertalet, säger att jag är en öv...

Av Fia - 28 november 2016 08:13

Vi har bestämt oss för att flytta, tror vi iaf. Huset vi bor i kräver sjukt mkt jobb. Huset är i halvdant skick. Det finns inte ett enda rum där det inte behöver fixas nånting. Vissa rum saknar värme, andra saknar förvaring som måste platsbyggas meda...

Av Fia - 19 oktober 2016 15:21

Emma har bestämt sig för att byta klubb. Hon har nu provtränat med båda klubbarna men beslutet kom i måndags då hon kände att hon litar på tränarna i ena laget. De är schyssta och tillmötesgående. Tjejerna i laget är också välkomnande och de tränar h...

Av Fia - 11 oktober 2016 13:54

Jag som alltid har sån skrivklåda har senaste månaderna inte haft tid att skriva. Hemma är det fullt ös och på jobbet är det ännu värre. Jag har vid ett par tillfällen "tagit ledigt" från kvällsaktiviteterna och ägnat kvällen åt att bara vara, ladda ...

Presentation

Tjejtrissen, smedkvarten och resten av familjen.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards