Direktlänk till inlägg 22 april 2013

Strålande sol!

Av Fia - 22 april 2013 12:25

2 dagar i rad har jag tillbringat ute i solen. I lördags hade Emma två fotbollsmatcher. Först en DMmatch med F00 som inte alls gick bra. De var oändligt mkt bättre än vårt lag så de vann med typ 8-0. jag slutade räkna målen faktiskt. Det var väldigt länge sen Emma förlorade stort så jag var beredd på att hon skulle bryta ihop och vara sämst i världen och sämsta målvakten nånsin. Det gjorde hon inte. Hon har börjat mogna på sig lite nu. Hon var inte nöjd iofs men insåg att en målvakt är bara en målvakt och man kan inte vara både anfallare, mittfältare och back samtidigt som man är målis. Det hade behövts i den matchen! Hennes kommentar var: "Jag hade kunnat göra varenda räddning bättre" Det är rätt inställning!


Efter första matchen åkte jag och Emma viäg för att kolla på kläder. Alla barn behövde nya ytterkläder. Det blev en kort vända för redan i första affären fick Erik nog. Han är riktigt plågsamt trotsig just nu och gör precis sånt han vet att han inte får. Det första han gjorde var att springa runt och skrika i affären och rymma iväg från mig. Jag hämtade tillbaka, påminde om reglerna och så samma sak igen. Vi var nog inte inne i affären mer än tre minuter totalt innan jag gav upp. In på skopunkten bara för att upprepa samma sak igen så då kastade jag åt Emma lite pengar och gick ut till bilen. Sköter man sig inte får man inga kläder. Han fick vara utan gummistövlar då. Vi for vidare till COOP för att handla lite lunch och där satt han snällt i vagnen så då fick han gummistövlar därifrån istället Han hittade ett par gröna som var superfina. Tyvärr fanns de inte i hans strl. Då hittade han ett par blå med monster(ett enda restpar fanns i typ strl 19...) Det blev ett par tråkiga svarta istället. Skulle jag springa på ett fint par får jag väl köpa dem då då. Två par brukar iaf behövas, ett till dagis och ett par hemma. Efter COOP åkte vi vidare och köpte en softshelljacka och ny mössa till Ida innan vi åkte hem och fixade lunch. Efter lunch for vi iväg igen men utan Erik den här gången och då införskaffade vi nytt skalset till Erik och nya vantar och mössa till honom också.


Nästa match gick sen av stapeln några timmar senare och då möttes Emmas egentliga lag F01 mot F00. Rafflande värre eftersom Emma blev placerad mot sin vilja i F00målet eftersom de saknar målvakt. Det måste ha varit årets tråkigaste match. Ingenting hände varken fram eller bak för nåt lag. 2 målchanser fick dock F01 som var det bättre laget trots sin ålder. De gjorde mål. Jag fick känslan av att Emma inte gav allt i målet. Visst, hon kastade sig men den där gnagande känslan att nej, det där var inte hennes bästa. Jag frågade efter matchen om hon verkligen FÖRSÖKT ta skotten och fick bara ett leende tillbaka. Hon var dessutom nöjd efter matchen trots att hon tillhörde förlorarlaget. Emma är vinnarskalle. Hon är aldrig nöjd. Hon kommer aldrig erkänna det men jag vet att hon släppte in de där två målen som F01 gjorde  


Igår började vi dagen med match igen. Träningsmatch mot UIF för F01. Tjejerna vann med 5 eller 6-1.  Hem, fixade lunch och sen iväg igen för att fixa nya skor och gummistövlar till Linnéa och då blev det också en ny jacka. Den vi köpte i höstas är för liten. Jag tycker inte hon växt en mm men tydligen så?!?! Fötterna hennes har växt iaf. Hon ser inte klok ut i sina gummistövlar. De är ute och går med henne ser det ut som. Först kommer stövlarna och sen Linnéa  Strl 36 blir rätt stort på nån som inte är så lång.


Igår hade vi upp studsmattan hemma. Det var populärt för vips var alla ungarna på gatan hos oss och hoppade. När det var som mest ungar kom de engelska byggjobbarna och ville göra om vår uppfart. Vi var inte intresserade men jag vet att bilen ifråga förekommer i samband med inbrott så jag hoppas att antalet barn i trädgården skrämde iväg dem från vårt hus iaf. Å andra sidan kan de ju göra sig omaket att bära iväg med vår tjocktv som fortfarande stoltserar i vardagsrummet. Då slipper jag  Vi har inte så mkt värdesaker hemma hos oss. Några mobiltelefoner och en 2,5år gammal, lite defekt laptop kanske kan locka??? Annars har vi massor av värdesaker under sängen som man gärna får ta med sig. Otroligt sällsynta, gråbrunfärgade, bra avelsmöjligheter också har vi märkt av en ras som inte är så vanlig. Dammtigrar kallas den  



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fia - 4 juli 2017 18:38

Jag slutade skriva eftersom jag helt enkelt inte hade nåt att berätta. Vem vill läsa om när jag jobbar, jobbar och jobbar liksom? Ingen. Ekorrhjulet det gångna året har inte varit klokt. Vakna, jobba, hämta ungar, laga mat, skjutsa ungar och sen sova...

Av Fia - 19 januari 2017 08:52

4 novemeber började jag en jäkligt besvärlig resa. Den där man kämpar mot kroppen och vågen. Resan för att gå ner i vikt. Jag vet att jag har allting mot mig. Jag äter redan bra men ser ut som en medicinboll. Läkare, flertalet, säger att jag är en öv...

Av Fia - 28 november 2016 08:13

Vi har bestämt oss för att flytta, tror vi iaf. Huset vi bor i kräver sjukt mkt jobb. Huset är i halvdant skick. Det finns inte ett enda rum där det inte behöver fixas nånting. Vissa rum saknar värme, andra saknar förvaring som måste platsbyggas meda...

Av Fia - 19 oktober 2016 15:21

Emma har bestämt sig för att byta klubb. Hon har nu provtränat med båda klubbarna men beslutet kom i måndags då hon kände att hon litar på tränarna i ena laget. De är schyssta och tillmötesgående. Tjejerna i laget är också välkomnande och de tränar h...

Av Fia - 11 oktober 2016 13:54

Jag som alltid har sån skrivklåda har senaste månaderna inte haft tid att skriva. Hemma är det fullt ös och på jobbet är det ännu värre. Jag har vid ett par tillfällen "tagit ledigt" från kvällsaktiviteterna och ägnat kvällen åt att bara vara, ladda ...

Presentation

Tjejtrissen, smedkvarten och resten av familjen.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards