Direktlänk till inlägg 10 april 2013

Små viktiga steg

Av Fia - 10 april 2013 14:02

Nu har jag precis mailat Umeå Universitet. Varför i hela friden undrar säkert du? Hon bor väl i Uppsala? Jo, jag bor i Uppsala och jo, jag har ett jobb och nej, jag tänker inte börja plugga igen. Även om jag iofs skulle kunna tänka mig det så tycker nog CSN inte att det är ett bra förslag eftersom jag inte får några pengar därifrån. Förresten, det är nog inte bara CSN som tycker att det inte är en bra idé. Min bank tycker nog inte heller det eller barnen eller jag själv förresten. Den enda som kanske skulle bli nöjd är väl svenska staten eftersom jag skulle bli värsta kassakon i räntor på oavbetalda räkningar och Kronkalle kanske som får ytterligare en kund  


Nej, men jag läste vid Umeå universitet när jag läste till lärare för lite drygt 12 år sen. För fem år sen försökte jag att söka om lärarexamina och fick avslag. Det blev en smärre chock. Det visade sig att jag saknade en sketen lite poäng för att få godkänt. En liten poäng av 181. Eftersom lärarutbildningen är på 180p och jag har 180 så har jag inte skärskådat utdraget från registret så noga men det visade sig att jag ska ha 181p. Tydligen sånt som händer att de trycker in lite extra poäng här och där   Shit happens eller nåt. Data hade vi om du är intresserad. När jag började läsa lite noggrannare visade det sig att jag saknade en poäng på lärarkurs 2 den engelska delen. Det var en inlämningsuppgift som jag gjorde ihop med några kursare och samtliga där fick poäng men inte jag som de nog missade att rapportera. Jag blev uppmanad att komplettera med arbetet. Hem och rota. Visst brukar man spara skolarbeten flera år efter man slutat och ffa när man flyttat tre ggr under tiden? Eller inte? Jag hade det inte iaf. Jag kommer ihåg när jag slängde kartongen faktiskt där det låg för att den hade möglat i garaget. Om du läser här Helén så gjorde vi det ihop och du kanske har en kopia? Nåja, nu tänkte jag ta tag i det där förargliga sista poängfanskapet. För fem år sen mailade jag runt men sen fick jag byta jobb och sen kom Erik och på den vägen blev det. Bättre sent än aldrig, eller nåt. Nu tänkte jag ta tag i det för att kunna skicka in lärarlegitimationen...

 
 
Ingen bild

Fd inneboende d.y

13 april 2013 23:42

Av alla historier du dragit från ditt liv är ändå den där om EN missad poäng en av de roligare! :)
Hejja lärarleg!

/j

Fia

15 april 2013 15:00

Kul att det roar någon:D Själv är jag mest frustrerad över poängfanskapet...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fia - 4 juli 2017 18:38

Jag slutade skriva eftersom jag helt enkelt inte hade nåt att berätta. Vem vill läsa om när jag jobbar, jobbar och jobbar liksom? Ingen. Ekorrhjulet det gångna året har inte varit klokt. Vakna, jobba, hämta ungar, laga mat, skjutsa ungar och sen sova...

Av Fia - 19 januari 2017 08:52

4 novemeber började jag en jäkligt besvärlig resa. Den där man kämpar mot kroppen och vågen. Resan för att gå ner i vikt. Jag vet att jag har allting mot mig. Jag äter redan bra men ser ut som en medicinboll. Läkare, flertalet, säger att jag är en öv...

Av Fia - 28 november 2016 08:13

Vi har bestämt oss för att flytta, tror vi iaf. Huset vi bor i kräver sjukt mkt jobb. Huset är i halvdant skick. Det finns inte ett enda rum där det inte behöver fixas nånting. Vissa rum saknar värme, andra saknar förvaring som måste platsbyggas meda...

Av Fia - 19 oktober 2016 15:21

Emma har bestämt sig för att byta klubb. Hon har nu provtränat med båda klubbarna men beslutet kom i måndags då hon kände att hon litar på tränarna i ena laget. De är schyssta och tillmötesgående. Tjejerna i laget är också välkomnande och de tränar h...

Av Fia - 11 oktober 2016 13:54

Jag som alltid har sån skrivklåda har senaste månaderna inte haft tid att skriva. Hemma är det fullt ös och på jobbet är det ännu värre. Jag har vid ett par tillfällen "tagit ledigt" från kvällsaktiviteterna och ägnat kvällen åt att bara vara, ladda ...

Presentation

Tjejtrissen, smedkvarten och resten av familjen.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards