Direktlänk till inlägg 29 mars 2013

Halleluja, tack och amen

Av Fia - 29 mars 2013 22:58

Eller om man tycker rubriken är stötande kan man säga Aldrig mer GPS!

Idag efter lunch drog vi iväg mot Ramkvilla och Småland. Lugnet hägrade. Vi provianterade lite på Coop först innan vi rattade mot Stockholm och E4an mot Jönköping. Hur svårt kan det vara? Vetlandaär det skyltat till. Sen är det väl inte så svårt att följa skyltar? Jag är svinbra på att läsa.
Vetlanda hittade vi till men inte en skylt med rätt bokstavskombination?!!???! Ramkvilla är pyttelitet. Det tycker tydligen vägskyltsansvariga med... GPSen fick träda in och den fungerade superbra. Mil efter mil rätt ut i skogen. Precis så var det förra gången oxå.
Mitt ute i ingenstans tutar bilen till???? Sen en gång till?!? Sen tutar den hela tiden och vägrar sluta? Jag stänger av bilen, startar om och tutan kör igång? Vad gör man? Jag ringde en händig man. Han tyckte att jag skulle rycka kablarna till tutan. I snöstormen, mitt i skogen, den kolsvarta skogen??? Jag vet ju inte ens hur man får upp motorhuven???? ! Ingen bra idé, alls.

Alternativ två var att rycka säkringen. Det lät faktiskt som nåt jag kan. Titta på en bild, lokalisera rätt och dra ut. Skitenkelt:-)
VW har nu tyvärr inga bilder på släktingarna. Däremot stod det sjätte lodräta. 1,2,3,4,5,6. Sjätte lodräta lokaliserades och mekades ut. Om du tror att man drar ut den har du fel. Det går inte. Den sitter som berg och supertätt. Med hjälp av nyckel lyckades jag få ut den. Jag startade bilen. Bilen tutade:-o

Nu kom det en bil på den supersmala vägen så jag hoppar in i bilen, gasar iväg för att hitta nånstans att ställa. Hela tiden tutar bilen frenetiskt. När vi äntligen kan köra undan stannar bilen bakom och undrar om vi letar efter en hund?!? Tydligen kör man runt i bilen och tutar oupphörligen när man letar efter kräket. Iaf när msn bor i Småland;-)
Jag förklarar att bilen fått fnatt och de åker vidare. Jag fortsätter leta efter säkringen. Med mobilens ljus tittar jag på säkringarna. Det stämmer ju? Sjätte lodräta ska gå till tutan... Jag letar vidare efter möjliga offer att rycka ut när jag ser att de är märkta ed amperestyrka. Tittar på schemat, tittar på säkringarna. Räknar lite och konstaterar att sjätte VÅGRÄTA stämmer in bättre. Rycker ut den och tystnaden är ljuvlig. VW, ändra genast manualen och lär er skillnad på lod och vågrät!!!!! Tack!
När bilen fungerar igen rattar vi vidare ut i skogen. Fem mil in i skogen säger gpsen att jag ska svänga. Svänga in på en oplogad liten kostig??? Jag börjar ana ugglor i mossen. Vi har kört fel! Gpsen har lett oss uti skogen åt fel håll rätt in i skogen ut i ingenmansland. Det är bara att vända och köra tillbaka, ratta in Vetlanda som destination och be till högre makter att vi ska hamna rätt.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fia - 4 juli 2017 18:38

Jag slutade skriva eftersom jag helt enkelt inte hade nåt att berätta. Vem vill läsa om när jag jobbar, jobbar och jobbar liksom? Ingen. Ekorrhjulet det gångna året har inte varit klokt. Vakna, jobba, hämta ungar, laga mat, skjutsa ungar och sen sova...

Av Fia - 19 januari 2017 08:52

4 novemeber började jag en jäkligt besvärlig resa. Den där man kämpar mot kroppen och vågen. Resan för att gå ner i vikt. Jag vet att jag har allting mot mig. Jag äter redan bra men ser ut som en medicinboll. Läkare, flertalet, säger att jag är en öv...

Av Fia - 28 november 2016 08:13

Vi har bestämt oss för att flytta, tror vi iaf. Huset vi bor i kräver sjukt mkt jobb. Huset är i halvdant skick. Det finns inte ett enda rum där det inte behöver fixas nånting. Vissa rum saknar värme, andra saknar förvaring som måste platsbyggas meda...

Av Fia - 19 oktober 2016 15:21

Emma har bestämt sig för att byta klubb. Hon har nu provtränat med båda klubbarna men beslutet kom i måndags då hon kände att hon litar på tränarna i ena laget. De är schyssta och tillmötesgående. Tjejerna i laget är också välkomnande och de tränar h...

Av Fia - 11 oktober 2016 13:54

Jag som alltid har sån skrivklåda har senaste månaderna inte haft tid att skriva. Hemma är det fullt ös och på jobbet är det ännu värre. Jag har vid ett par tillfällen "tagit ledigt" från kvällsaktiviteterna och ägnat kvällen åt att bara vara, ladda ...

Presentation

Tjejtrissen, smedkvarten och resten av familjen.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18 19 20
21
22 23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards